Finanční novinka: pojistka proti čekání u lékaře

15. dubna 2009, 12:00 - Tomáš Johánek
15. dubna 2009, 12:00

Jako první mezi komerčními pojišťovnami přichází Uniqa pojišťovna na trh s uceleným programem zdravotní asistence. Nový produkt zjednoduší především přístup k čerpání zdravotní péče. Klient si s call centrem může dohodnout návštěvu u specialisty ve smluvním zařízení v čase, který mu vyhovuje.

Díky nové pojistce se ošetření u specialisty dočkáte do pěti dnů.

Autor: Profit - Jakub Stadler

Podle výzkumů z poslední doby je více než 80 procent občanů spokojeno s úrovní zdravotní péče, které se jim dostává. I podle zahraničních analýz je srovnatelná s jinými vyspělými státy. Co naopak kritizují, je slabá organizace a nedostatečná komunikace ze strany zdravotního personálu. Česká republika se také vyznačuje vysokým využíváním péče lékařů. To s sebou nese dlouhé čekací lhůty a obecně nižší komfort lékařské péče.

Uniqa pojišťovna proto začala budovat síť smluvních zdravotnických zařízení rozmístěných po celé České republice, která garantují splnění standardů MedUniqa. Ty požadují, aby první vyšetření klienta u specialisty proběhlo nejpozději do pátého dne ode dne, kdy byl požadavek přijat call centrem. Dalšími kritérii jsou prodloužená pracovní doba zařízení ve všední den zpravidla do 18 hodin, přijetí objednaného pacienta nejpozději za 30 minut do ordinace, asistence centrální recepce, která dbá na zajištění návaznosti péče, funguje jako zdroj informací a pohodlí a zajišťuje pitný režim pro příchozí klienty.

Služby lze čerpat ihned Do programu MedUniqa mohou vstoupit klienti ve věku 15 až 60 let a jejich pojištění může trvat do 65. roku věku. U tohoto druhu pojistky se neuplatňuje žádná čekací doba a služby lze nárokovat prakticky hned druhý den po sjednání smlouvy. V současné době je připraveno přijmout klienty pojišťovny celkem 14 zdravotnických zařízení působících ve všech 11 hlavních lékařských oborech. Síť se bude průběžně rozšiřovat, aby pacienti nemuseli dojíždět na vyšetření příliš daleko. Nicméně hlavním kritériem pro zařazení zařízení do smluvní sítě bude jeho připravenost vyhovět standardům v oblasti kvality a komunikace s klientem. Pojistné MedUniqa se podle pohlaví a věku pohybuje mezi třemi až pěti tisíci korunami ročně. Pojistný trh letos zpomalí růst **

Podle generálního ředitele Uniqa pojišťovny Martina Žáčka letos nárůst českého pojistného trhu zpomalí na zhruba tři procenta. O přibližně tři procenta by mělo růst neživotní i životní pojištění, běžně placené životní pojištění by mohlo růst o něco více. Pojišťovny vybraly v roce 2008 na pojistném 136,6 miliardy korun, což bylo meziročně o 4,9 procenta více.

Oslabení dynamiky pojistného trhu bude důsledkem horšících se ekonomických výsledků s negativními průvodními jevy, jako jsou rozkolísaná koruna, rostoucí nezaměstnanost, horší dostupnost úvěrů, omezování výroby a problémy s vývozem. „To se odrazí v životní úrovni obyvatelstva; část lidí pocítí krizi na vlastní kůži a bude nucena upravit dosavadní konzumní návyky a strukturu výdajů,“ dodává Žáček.

Uniqa pojišťovna, která patří do desítky největších pojišťoven na domácím trhu, vybrala v roce 2008 na pojistném podle předběžných údajů 4,38 miliardy korun, což je meziročně o 15,7 procenta více. Hospodářský výsledek má pojišťovna již auditovaný, ale nemůže jej zveřejnit dříve, než tak učiní mateřská skupina. „Hospodářský výsledek je na úrovni předchozího roku,“ přibližuje Žáček. V roce 2007 pojišťovna vytvořila zisk před zdaněním 190 milionů korun. Neživotní pojištění se na loňském výsledku podílelo předepsaným pojistným 3,2 miliardy korun, životní pojištění 1,18 miliardy korun. Zatímco tahounem růstu v roce 2007 bylo životní pojištění, loňský výsledek zajistily především výsledky neživotních odvětví, které meziročně posílily bezmála o 20 procent. Životní pojištění vzrostlo o 6,5 procenta. Téměř celý přírůstek byl v běžně placeném pojištění, zatímco jednorázové životní vklady stagnovaly.

Jediným akcionářem Uniqa pojišťovny je největší rakouská pojišťovací skupina Uniqa. Ta má na rakouském pojistném trhu téměř pětinový podíl. Česká dceřinná společnost vznikla v roce 1993 jako Česko-rakouská pojišťovna, koncernový název převzala v polovině roku 2001.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče