Finále Ligy mistrů může Španělům přihrát miliony

Adam Štěpánek 25. května 2016, 14:52  -  Adam Štěpánek
25. května 2016, 14:52

Po roční odmlce bude finále fotbalové Ligy mistrů znovu madridské. Vypjatý souboj mezi Realem a Atléticem vnímá španělská nejvyšší soutěž jako šanci, jak přilákat další sponzory. "Je to perfektní příležitost se předvést," říká Adolfo Bara, generální manažer La Ligy pro obchod.

Španělské fotbalové týmy v letošní sezoně evropských pohárů potvrzují svou nadvládu. Evropskou ligu vyhrála už potřetí v řadě Sevilla, nejprestižnější Liga mistrů zase ve svém víkendovém finále představí dva týmy z Madridu. Ve srovnání elitních lig však Španělsko zaostává, hlavně marketingově.

Nejsledovanější evropskou ligou je anglická Premier League, kde se také točí největší peníze. Před rokem podepsala s vysílacími společnostmi SKY a BT Sport novou tříletou smlouvu, která jí dohromady zajistí 5,136 miliard liber (asi 173 miliard korun). Oproti předchozí smlouvě je to o více než dvě miliardy liber více.

Barcelona a Real jedou sólo

Vedení španělské nejvyšší soutěže má však svou pozici při vyjednávání výrazně ztíženou. Barcelona a Real Madrid, dva jasně nejpopulárnější a nejúspěšnější kluby, si totiž televizní práva sjednávají po vlastní linii. Ještě před pár lety dostávaly za jeden zápas až 13,5krát více než ostatní týmy.

Poměr se rok od roku snižuje a v příští sezoně bude podle Bara činit násobek 3,5. Nejmenším celkům pak připadne 40 milionů eur (kolem jedné miliardy korun). I tak je však taková situace pro ligu nevýhodná.

„Stojíme před výzvou přesvědčit je (Barcelonu a Real), aby se s námi spojili. Řekneme jim, že pokud porosteme jako liga, porostou i oni,“ nastínil strategii při vyjednávání Bara.

Kromě televizních práv se šéf La Ligy hodlá zaměřit i na rozšíření portfolia sponzorů. Na tomto poli se mu přitom v posledních letech daří. V roce 2013 činily tržby nejvyšší španělské soutěže 35 milionů eur, v současnosti už se vyšplhaly na 75 milionů. Barovým cílem je překonání stomilionové hranice během tří let.

Stejně jako většina předních evropských lig, i Španělé obracejí svou pozornost do Číny. V Šanghraji a Pekingu už mají své kanceláře. Několik španělských klubů už čínskou expanzi pocítilo na vlastní kůži, ať už prostřednictvím sponzorství nebo majetkového vstupu.

„Když prodáváme La Ligu, říkáme, že je to nejlepší soutěž na světě,“ říká se statistikami v zádech Bara.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít