Film: Láska je láska

16. ledna 2012, 03:55 - Vláďa Barák
16. ledna 2012, 03:55

V nové komedii cestuje láska přes Prahu a Šumavu až do Londýna. Dotkne se všech lidí napříč generacemi bez ohledu na jejich tělesné postižení, barvu kůže či orientaci. Nasaje z plna marihuanu a zapůsobí i na zvířata, ale křídla jí zaručeně urve všudypřítomná reklama a prvoplánový scénář se šťastným koncem.

Foto: Blue Sky Film

Příběh filmu Láska je láska nás zavede do činžovního domu, kde bydlí v sousedství dvě rodiny. V jednom bytě žije dědeček Vlastimil (Petr Nárožný) s nevidomou vnučkou Maruškou (Aneta Krejčíková) a cvičeným psem Gejlou. V druhé domácnosti udržuje při životě vyhořelé manželství rázná manažerka Zdena (Simona Stašová) a bývalý fotbalista Karel (Ondřej Vetchý), čemuž rezignovaně přihlíží syn Honza (Petr Vančura). Ten má i tak dost starostí s vlastní orientací a profesorskou láskou. Do života Marušky se pomalu vkrádá Rom Marek (Maciej Cymorek), jenž myje nádobí v restauraci, kam nevidomá dívka chodí hrát na piano. Jejímu dědečkovi se pro změnu v životě ukáže dávná a zapomenutá láska Libuška (Eliška Balzerová), která aktivně pěstuje marihuanu, samozřejmě čistě pro soukromé potřeby a potřeby poloviny domova důchodců.

V hereckých partech se v této komedii do čela postavily ženy. Zejména Eliška Balzerová si roli samoléčitelky doslova užívá a věrohodně prožívá marihuanová opojení i vlastního sžírajícího démona v podobě nevyléčitelné nemoci. Simona Stašová pro změnu vykročila na pevnou půdu svého talentu pro drama a ztvárnila duševně silnou a vše řídící ženu, jejíž názory dávno zastaraly za vyzrálejší společností, a její dinosauří reakce tak diváka často rozesmějí.

Režisérem snímku je Milan Cieslar, jenž má na kontě spíše televizní produkci a mezi jeho výraznější filmové počiny patří snímek Duše jako kaviár. S komedií láska je láska se bezesporu posunul mezi vyhledávanější režiséry, kteří dokáží divákům nabídnout přesně to, co u nich aktuálně funguje. Takový filmový projekt ovšem k životu potřebuje peníze. Proto je zde brutální product placement ještě krvelačnější než v úspěšném Románu pro ženy. Bohužel hlavní myšlenku snímku, že láska je pomíjivá, a je tedy dobré ji v pravou chvíli nepromarnit, režisér zasunul až za prioritní komerční úspěch filmu a laciné vtipy á la Kameňák.

Komedie je natočená přesně pro českého konzumního diváka. Je vtipná, obsahuje ty správné hvězdné magnety a dokáže z návštěvníka kina vytlačit i emoce, ale tím to končí. Kotouč s filmem po zhlédnutí skončí na hromádce těch lepších, nicméně to nebude na vrcholu, ale spíš vespod.

Hodnocení Vládi Baráka: 60 %

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít