Fax je nesmrtelný

28. prosince 2009, 14:01 - Ondřej Hergesell
28. prosince 2009, 14:01

Viceprezident Vodafonu pro firemní zákazníky si pochvaluje načasování startu OneNetu

Před dvěma lety začala česká pobočka mobilního operátora Vodafone nabízet službu OneNet, která pro firemní zákazníky kombinuje všechny typy hlasových a datových služeb bez ohledu na to, zda je poskytována přes mobilní či fixní síť. Pavel Hlavinka, viceprezident Vodafonu pro firemní zákazníky, si pochvaluje načasování startu služby před začátkem ekonomické krize. „Důsledky krize dopadají i na telekomunikační branži. Méně se cestuje a volá. Firemní zákazníci ve větší míře optimalizují svůj vztah k dodavatelům, zabývají se tím, jestli potřebují všechny objednané služby a jestli za ně platí odpovídající cenu. Je proto naší výhodou, že jsme byli s OneNetem i dalšími službami na tuto situaci připraveni,“ říká Hlavinka.

EURO: Lze vyčíslit, jak se projevují důsledky krize na útratách vašich firemních zákazníků? HLAVINKA: Nesporné je, že krize je vidět a cítit. Firmy mají méně aktivit, méně byznysu, takže méně volají a méně se cestuje do zahraničí. Nelze tvrdit, že by to bylo nějak dramatické, ale meziročně určitý pokles vidíme. Snažíme se k našim zákazníkům chovat férově, proto jim nabízíme nástroje pro kontrolu nákladů za služby. Například doplňková služba Bez obav přepočítá faktury za tři měsíce zpětně, a pokud zjistíme, že by klient provolal na nějakém tarifním schématu méně, daný rozdíl klientovi vrátíme.

EURO: Zareagovali jste nějak na situaci také interně? HLAVINKA: Propojili jsme týmy, které do té doby pracovaly na určitém segmentu služeb nebo skupině zákazníků, a spustili jsme novou distribuční strategii. Také jsme sestavili tým manažerů, kteří se věnují velkým klientům, a mnohem více jsme začali prodávat řešení OneNet. Tato služba je základní nabídkou pro střední a velké společnosti, které oslovujeme. Dnes máme na OneNetu přes 600 firem, z nichž naprostou většinu tvoří úplně noví zákazníci.

EURO: Takže se vám i v době krize daří? HLAVINKA: Celkově jsme zlepšili distribuci, schopnost lépe penetrovat trh a daří se nám lépe získávat klienty. Péče o zákazníka je pro nás naprosto klíčová, i proto jsme se začali individuálně věnovat všem klientům, kteří mají u Vodafonu měsíční útratu vyšší než sedm tisíc korun. Získají individuálního agenta na telefonu, který pečuje o všechny jejich potřeby a požadavky.

EURO: Jak velkým dílem se na celkových tržbách českého Vodafonu podílí služba OneNet? HLAVINKA: Tržby nabíhají v průběhu roku. Jestliže zákazníka získáte v březnu, máte šanci u něj vykázat příjmy za tři čtvrtletí. Takže zákazníci, které jsme získali . Z tohoto důvodu dnes OneNet představuje z hlediska tržeb řádově procenta. Pro nás je ale důležité, že jsme schopni nabídnout služby od nejmenších podnikatelů až po střední a velké firmy. Celkově máme téměř 540 tisíc firemních SIM karet a na OneNetu okolo 40 tisíc připojených počítačů. Každé čtvrté IČO v Česku, včetně živnostníků, využívá některou ze služeb Vodafonu.

EURO: Je některá ze služeb nabízených v rámci OneNetu výrazně víc poptávaná než ostatní? A naopak – překvapil vás nezájem o nějakou funkcionalitu? HLAVINKA: Když jsme spouštěli OneNet, tak jsme určitou představu potřeb klientů měli. Některé služby klienti požadují více, než jsme čekali, a naopak jsme nabízeli i služby, o které takový zájem není. V rámci OneNetu neřešíme u klienta jen mobilní komunikaci, ale i jeho internetové připojení, fixní linku a na to návazné služby. Jedna z věcí, která se za dva roky fungování služby ukázala jako důležitá, je, že fax není mrtvé zařízení. Přestože výdaje na faxování jsou v rámci celkových telekomunikačních útrat marginální, firmy tuto funkcionalitu vyžadují. Fax je asi nesmrtelný.

EURO: Čím si vysvětlujete, že je fax stále důležitým komunikačním prvkem? HLAVINKA: Řada firem jej využívá ke komunikaci v oblasti objednávek a u dokumentů vyžadujících podpisy. Jak jsem pochopil, tak české firmy prostřednictvím faxu komunikují s bankami a s různými partnery z oblasti logistiky, transportu či výroby.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít