Fax je nesmrtelný

28. prosince 2009, 14:01 - Ondřej Hergesell
28. prosince 2009, 14:01

Viceprezident Vodafonu pro firemní zákazníky si pochvaluje načasování startu OneNetu

Před dvěma lety začala česká pobočka mobilního operátora Vodafone nabízet službu OneNet, která pro firemní zákazníky kombinuje všechny typy hlasových a datových služeb bez ohledu na to, zda je poskytována přes mobilní či fixní síť. Pavel Hlavinka, viceprezident Vodafonu pro firemní zákazníky, si pochvaluje načasování startu služby před začátkem ekonomické krize. „Důsledky krize dopadají i na telekomunikační branži. Méně se cestuje a volá. Firemní zákazníci ve větší míře optimalizují svůj vztah k dodavatelům, zabývají se tím, jestli potřebují všechny objednané služby a jestli za ně platí odpovídající cenu. Je proto naší výhodou, že jsme byli s OneNetem i dalšími službami na tuto situaci připraveni,“ říká Hlavinka.

EURO: Lze vyčíslit, jak se projevují důsledky krize na útratách vašich firemních zákazníků? HLAVINKA: Nesporné je, že krize je vidět a cítit. Firmy mají méně aktivit, méně byznysu, takže méně volají a méně se cestuje do zahraničí. Nelze tvrdit, že by to bylo nějak dramatické, ale meziročně určitý pokles vidíme. Snažíme se k našim zákazníkům chovat férově, proto jim nabízíme nástroje pro kontrolu nákladů za služby. Například doplňková služba Bez obav přepočítá faktury za tři měsíce zpětně, a pokud zjistíme, že by klient provolal na nějakém tarifním schématu méně, daný rozdíl klientovi vrátíme.

EURO: Zareagovali jste nějak na situaci také interně? HLAVINKA: Propojili jsme týmy, které do té doby pracovaly na určitém segmentu služeb nebo skupině zákazníků, a spustili jsme novou distribuční strategii. Také jsme sestavili tým manažerů, kteří se věnují velkým klientům, a mnohem více jsme začali prodávat řešení OneNet. Tato služba je základní nabídkou pro střední a velké společnosti, které oslovujeme. Dnes máme na OneNetu přes 600 firem, z nichž naprostou většinu tvoří úplně noví zákazníci.

EURO: Takže se vám i v době krize daří? HLAVINKA: Celkově jsme zlepšili distribuci, schopnost lépe penetrovat trh a daří se nám lépe získávat klienty. Péče o zákazníka je pro nás naprosto klíčová, i proto jsme se začali individuálně věnovat všem klientům, kteří mají u Vodafonu měsíční útratu vyšší než sedm tisíc korun. Získají individuálního agenta na telefonu, který pečuje o všechny jejich potřeby a požadavky.

EURO: Jak velkým dílem se na celkových tržbách českého Vodafonu podílí služba OneNet? HLAVINKA: Tržby nabíhají v průběhu roku. Jestliže zákazníka získáte v březnu, máte šanci u něj vykázat příjmy za tři čtvrtletí. Takže zákazníci, které jsme získali . Z tohoto důvodu dnes OneNet představuje z hlediska tržeb řádově procenta. Pro nás je ale důležité, že jsme schopni nabídnout služby od nejmenších podnikatelů až po střední a velké firmy. Celkově máme téměř 540 tisíc firemních SIM karet a na OneNetu okolo 40 tisíc připojených počítačů. Každé čtvrté IČO v Česku, včetně živnostníků, využívá některou ze služeb Vodafonu.

EURO: Je některá ze služeb nabízených v rámci OneNetu výrazně víc poptávaná než ostatní? A naopak – překvapil vás nezájem o nějakou funkcionalitu? HLAVINKA: Když jsme spouštěli OneNet, tak jsme určitou představu potřeb klientů měli. Některé služby klienti požadují více, než jsme čekali, a naopak jsme nabízeli i služby, o které takový zájem není. V rámci OneNetu neřešíme u klienta jen mobilní komunikaci, ale i jeho internetové připojení, fixní linku a na to návazné služby. Jedna z věcí, která se za dva roky fungování služby ukázala jako důležitá, je, že fax není mrtvé zařízení. Přestože výdaje na faxování jsou v rámci celkových telekomunikačních útrat marginální, firmy tuto funkcionalitu vyžadují. Fax je asi nesmrtelný.

EURO: Čím si vysvětlujete, že je fax stále důležitým komunikačním prvkem? HLAVINKA: Řada firem jej využívá ke komunikaci v oblasti objednávek a u dokumentů vyžadujících podpisy. Jak jsem pochopil, tak české firmy prostřednictvím faxu komunikují s bankami a s různými partnery z oblasti logistiky, transportu či výroby.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Takhle bude vypadat retro ThinkPad. Lenovo jej nabídne k 25. výročí
Windows Store bude zřejmě přejmenován na Microsoft Store
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít