„Falešný“ CzechTrade mate podnikatele

23. června 2006, 00:00 - admin
23. června 2006, 00:00

Soukromá společnost CzechTrade Internet nabízí tuzemským firmám zařazení do mezinárodního webového katalogu. Její prezentace se přitom nápadně podobá zavedené značce státní agentury CzechTrade.

Ta proto na firmu podala žalobu. Podrobnosti o kauze přinese pondělní vydání podnikatelského týdeníku Profit.

Mail, zasílaný soukromou společností CzechTrade Internet, si řadový podnikatel může snadno splést s prezentací státní agentury. Takový dojem se ještě umocní, navštíví-li zájemce web www.czechtrade.net. Najde na něm totiž mapu zahraničních poboček společnosti CzechTrade Internet nebo logo s českou vlajkou.

„Z logotypu společnosti s ručením omezeným CzechTrade Internet lze jasně vysledovat snahu   přiživit se na dobrém renomé České agentury na podporu obchodu, zkráceně CzechTrade, zřízené v roce 1997 ministerstvem průmyslu a obchodu, jakož i na dlouhodobě budovaném povědomí o značce CzechTrade u české i zahraniční veřejnosti,“ říká k tomu tiskový mluvčí státní agentury Marek Pšeničný.

„O žádnou podobnost nejde,“ reaguje obchodní ředitel a majitel soukromé firmy CzechTrade Internet Jan Kučera. Slovo CzechTrade je podle Kučery obecné a znamená „český obchod“.

Týdeník Profit uvádí, že přinejmenším matoucí je také mapa na webu CzechTrade Internet a informace o „pobočkách“ v mnoha zemích. „Jejich počet a umístění firma průběžně obměňuje, sledujíce počet skutečných zahraničních zastoupení státní agentury CzechTrade. Přitom u firmy CzechTrade Internet jde jen o jakési virtuální pobočky na serveru, spravovaném v České republice,“ říká mluvčí státní agentury Marek Pšeničný. Připomíná, že „skutečný“ CzechTrade má opravdové pobočky ve 29 zemích světa, v nichž je fyzicky přítomno celkem 32 lidí.

„Jedná se o řadu poboček nové generace,“ odpovídá Kučera s úsměvem. „Pobočka je v podstatě databázový server, který virtuálně pro rezidenty v dané zemi plní regionální zastoupení,“ dodává.

  „Falešný“ CzechTrade těží hlavně ze skutečnosti, že stejnojmenná státní agentura nemá zaregistrovány národní domény v některých zemích, kde působí její zahraniční pobočky.

 „Společnost CzechTrade Internet s r. o. nereagovala na opakované upozornění na neoprávněnost svého jednání. Proto jsme byli nuceni podat žalobu ohledně nekalé soutěže a porušování práv k ochranné známce. Proces probíhá a první jednání by mělo proběhnout během letošního léta,“ říká Pšeničný. Dodává, že soukromá firma se nejenže nevzdala používání podobných prvků, ale naopak je ještě více připodobnila.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče