„Falešný“ CzechTrade mate podnikatele

23. června 2006, 00:00 - admin
23. června 2006, 00:00

Soukromá společnost CzechTrade Internet nabízí tuzemským firmám zařazení do mezinárodního webového katalogu. Její prezentace se přitom nápadně podobá zavedené značce státní agentury CzechTrade.

Ta proto na firmu podala žalobu. Podrobnosti o kauze přinese pondělní vydání podnikatelského týdeníku Profit.

Mail, zasílaný soukromou společností CzechTrade Internet, si řadový podnikatel může snadno splést s prezentací státní agentury. Takový dojem se ještě umocní, navštíví-li zájemce web www.czechtrade.net. Najde na něm totiž mapu zahraničních poboček společnosti CzechTrade Internet nebo logo s českou vlajkou.

„Z logotypu společnosti s ručením omezeným CzechTrade Internet lze jasně vysledovat snahu   přiživit se na dobrém renomé České agentury na podporu obchodu, zkráceně CzechTrade, zřízené v roce 1997 ministerstvem průmyslu a obchodu, jakož i na dlouhodobě budovaném povědomí o značce CzechTrade u české i zahraniční veřejnosti,“ říká k tomu tiskový mluvčí státní agentury Marek Pšeničný.

„O žádnou podobnost nejde,“ reaguje obchodní ředitel a majitel soukromé firmy CzechTrade Internet Jan Kučera. Slovo CzechTrade je podle Kučery obecné a znamená „český obchod“.

Týdeník Profit uvádí, že přinejmenším matoucí je také mapa na webu CzechTrade Internet a informace o „pobočkách“ v mnoha zemích. „Jejich počet a umístění firma průběžně obměňuje, sledujíce počet skutečných zahraničních zastoupení státní agentury CzechTrade. Přitom u firmy CzechTrade Internet jde jen o jakési virtuální pobočky na serveru, spravovaném v České republice,“ říká mluvčí státní agentury Marek Pšeničný. Připomíná, že „skutečný“ CzechTrade má opravdové pobočky ve 29 zemích světa, v nichž je fyzicky přítomno celkem 32 lidí.

„Jedná se o řadu poboček nové generace,“ odpovídá Kučera s úsměvem. „Pobočka je v podstatě databázový server, který virtuálně pro rezidenty v dané zemi plní regionální zastoupení,“ dodává.

  „Falešný“ CzechTrade těží hlavně ze skutečnosti, že stejnojmenná státní agentura nemá zaregistrovány národní domény v některých zemích, kde působí její zahraniční pobočky.

 „Společnost CzechTrade Internet s r. o. nereagovala na opakované upozornění na neoprávněnost svého jednání. Proto jsme byli nuceni podat žalobu ohledně nekalé soutěže a porušování práv k ochranné známce. Proces probíhá a první jednání by mělo proběhnout během letošního léta,“ říká Pšeničný. Dodává, že soukromá firma se nejenže nevzdala používání podobných prvků, ale naopak je ještě více připodobnila.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Steam rozjel letní výprodeje her. Nákupní horečku mu ale překazili „hackeři“
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít