Factoring - financování pohledávek na míru

23. listopadu 2005, 00:00 - admin
23. listopadu 2005, 00:00

Pokud prodáváte na odloženou splatnost a chybí vám hotovost na profinancování dodávek od vašich dodavatelů či pokud máte problémy s platební kázní svých odběratelů, doporučujeme využít některé ze služeb Factoringu České spořitelny.

Pokud prodáváte na odloženou splatnost a chybí vám hotovost na profinancování dodávek od vašich dodavatelů či pokud máte problémy s platební kázní svých odběratelů, doporučujeme využít některé ze služeb Factoringu České spořitelny.

Factoring je finanční služba, která se specializuje na optimalizaci podnikového cash-flow. Zabezpečuje provozní financování dodavatelů služeb nebo zboží, kteří poskytují odběratelům odloženou splatnost faktur. Factoringová společnost odkupuje od klienta pohledávky za zboží nebo služby a okamžitě mu uhradí až 90 % z celkové výše jako zálohu, zbytek poté, co odběratelé zaplatí. Už z toho je patrná hlavní přednost factoringu? dodavatel nemusí čekat na zaplacení od odběratele, peníze má okamžitě k dispozici a může je použít například na zaplacení svých závazků. Přitom se nemusí starat o své  pohledávky a naopak se může plně věnovat své hlavní činnosti. V případě bezregresního factoringu, kdy pohledávky jsou i pojištěné, má navíc jistotu vrácení až 100 % nominální hodnoty pohledávky a

to do 90 dnů po její splatnosti.

Factoring není nový produkt, ale přizpůsobuje se moderním trendům, zejména využívání možností, které poskytuje internet. Dokladem je takzvaný eFactoring, který klientům umožňuje on-line přístup k přehledům sald pohledávek a dalším datům. To samozřejmě umožňuje lepší plánování obchodních aktivit i finančních toků.

Factoring ovšem nepředstavuje jen financování, ale je to rozšířený servis pro firmy ? ?all in one?. Není nutné chodit do banky žádat o úvěr či jednat s pojišťovnou, když si firma chce zajistit plynulý a bezporuchový tok příjmů.

Obecně je factoring vhodný pro společnosti s ročním obratem od 15 mil. Kč, které pravidelně dodávají zboží či služby více tuzemským či zahraničním odběratelům. Factoring je tedy vhodný především pro malé a střední podniky, které chtějí expandovat, větším společnostem zase řeší spíše správu pohledávek.

Zpracováno na základě podkladů České spořitelny

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče