Fabia prošla řeckým testem

29. března 2010, 14:01 - Erich Handl
29. března 2010, 14:01

K prodejcům Škody přicházejí první faceliftované fabie a roomstery. Profit vyzkoušel inovované verze nejmenších škodovek při předváděcích jízdách v řeckých Aténách.

Autor: Škoda Auto

Škodovka poprvé ukázala podobu letošních verzí fabie a roomsteru týden před ženevským autosalonem. Na konci března pak pozvala zhruba padesátku českých novinářů k prvním testovacím jízdám v Řecku. Na třech zkušebních okruzích kolem Atén mohli žurnalisté jako první vyzkoušet, jak se auta chovají v reálném provozu.

OSM MOTORŮ V NABÍDCE
V České republice bude pro nové modely Roomster a Fabia celkově k dispozici pět zážehových a tři vznětové motory. Výkonové spektrum u benzinových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster. Naftové motory zahrnují výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny u dieselů patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail.

Čím jsou testovaná auta jiná než předchůdci? Hlavní námi zaregistrovanou změnou je upravený design. Nový vzhled modelů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily. Hlavně fabii, které byla v minulosti vytýkána relativně velká výška v poměru k šířce, to výrazně pomohlo k robustnějšímu výrazu. Zachován přitom zůstal tvar prosklených ploch kolem kabiny vozu připomínající hledí přilby, který je důležitým identifikačním prvkem modelů. Druhou změnou v pořadí je nový motor 1,2 TSI. Přeplňovaný benzinový čtyřválec je k dispozici ve dvou výkonových verzích – 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady. V Aténách jsme jej vyzkoušeli ve spojení s manuální převodovkou, ale může mít také optimalizovanou dvojspojkovou převodovku DSG. Při testech v městském provozu nás agregát zaujal točivým momentem a silným zátahem v širokém spektru otáček. Ve fabii má i komfortní tichý zvuk, avšak v roomsteru byl dost hlučný.

A jaké jsou ceny? Upravená verze modelu Fabia je k mání za ceny od 199 900 korun, cena modernizovaného roomsteru bude začínat na 269 900 korunách. První vozy by se měly na silnicích objevit na přelomu března a dubna. Za cenu 199 900 korun pořídí zákazníci model Fabia s tříválcovým benzinovým motorem HTP o objemu 1,2 litru a výkonem 44 kilowattů, varianta combi bude o 15 tisíc korun dražší.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít