Menu Zavřít

Exportní cena DHL UniCredit ocení české vývozce již počtrnácté

26. 5. 2011
Autor: profit

Českému exportu se daří a podle údajů Českého statistického úřadu za posledních 14 let (až na jednu výjimku) dosahoval trvalého růstu. Za tu dobu však také vyrostla soutěž, která motivuje a oceňuje vývozní úspěchy především středních a malých společností – Exportní cena DHL UniCredit.

Exportní cena DHL UniCredit ocení české vývozce již počtrnácté

Foto: Exportnicena.cz

Již po čtrnácté se letos utkají nejlepší české společnosti o tuto prestižní cenu, jejímž zakladatelem je logistická společnost DHL Express CZ a novým generálním partnerem UniCredit Bank. Záštitu opět převzala agentura CzechTrade. Vyhlášení výsledků letošního ročníku proběhne 22. listopadu 2011.

Jako světová logistická firma velmi dobře víme, že český vývoz není jen o velkých společnostech a známých značkách, ale domácí exportní podhoubí je velmi široké a obsahuje neuvěřitelně úspěšné firmy, které chceme touto cestou představit nejenom odborné, ale i široké veřejnosti. Cílem soutěže Exportní cena DHL UniCredit je nejenom motivovat, ale i podporovat domácí firmy v jejich úspěchu na náročných zahraničních trzích,“ uvedl Luděk Drnec, obchodní ředitel a jednatel společnosti DHL Express CZ.

Rozhodnutí UniCredit Bank stát se generálním partnerem letošního ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit bylo přirozené. Jako největší bankovní skupina ve střední a východní Evropě a jedna z největší bank v ČR známe velmi dobře specifika jednotlivých trhů i příležitosti, které nabízejí a chceme tak podpořit tuto iniciativu, která dává možnost ocenit úspěšné exportéry a možná i inspirovat ostatní k růstu na zahraničních trzích. A samozřejmě je rádi podpoříme kompletní paletou služeb,“ říká Tomáš Hron, ředitel Global Transaction Banking UniCredit Bank.

Letošní ročník Exportní ceny se koná v době, která je pro agenturu CzechTrade přelomová. V rámci projektu zahraniční sítě ministerstva průmyslu a obchodu pro exportéry dojde k výraznému posílení našich kapacit a ke zdokonalování a rozšíření našich služeb. Výrazně se zaměříme na inovativní firmy a budeme se snažit přinést do českého inovačního prostředí více komerčního ducha. Inovace totiž podle nás představují jediný způsob, jak pomoci naší ekonomice dostat se opět nahoru. Odrazem toho je i skutečnost, že v rámci Exportní ceny DHL UniCredit udělíme vedle tradiční ceny Nejlepší klient CzechTrade také zvláštní ocenění za exportní inovaci,“ konstatuje Ivan Jukl, generální ředitel agentury CzechTrade.

Coface Czech zajišťuje odborný dohled nad soutěží Exportní cena DHL UniCredit již třetím rokem. Zaměření na export je v Coface dáno samotným posláním skupiny - podporovat mezinárodní obchod a ošetřovat rizika neplacení odběratelů. Databáze, kterou disponujeme, obsahuje celosvětově přístup k více než 50 mil. záznamům o společnostech s oceněním jejich rizikovosti a informacemi o jejich dosavadním vývoji včetně predikce platebního selhání. Proto považujeme za velmi užitečné podporovat formou odborného garanta tuto soutěž a odrazit v naší databázi i takovou skutečnost, jako je ocenění za nejrychleji rostoucího exportéra roku v České republice,“ říká Country Manager Coface Czech, Martin Růžička.

Tradičně zůstávají zachovány vyhlašované kategorie „Středně velká společnost“ a „Malá společnost“. Pro kategorii „Exportér teritoria“ bylo vybráno Společenství nezávislých států (Členové - Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Kazachstán, Kyrgyzstán, Moldavsko, Rusko, Uzbekistán, Tádžikistán; přidružení členové – Ukrajina, Turkmenistán) a v rámci kategorie „Exportér regionu“ padla volba na Královéhradecký kraj. Vládní agentura CzechTrade udělí Zvláštní ocenění za exportní inovaci roku a zvolí nejúspěšnějšího klienta CzechTrade za rok 2010.

Exportní cena DHL UniCredit se pořádá již od roku 1997, kdy přišla společnost DHL s myšlenkou uspořádat pro domácí vývozce soutěž, která by vyzdvihla ty nejúspěšnější a poskytla inspiraci a povzbuzení. Spojila se s agenturou CzechTrade, a tak vzniklo vůbec první ocenění udělované malým a středně velkým exportním firmám v České republice, které se za ta léta stalo tradiční soutěží.

BRAND24

Firmy mají možnost soutěžit ve 4 hlavních kategoriích a to Středně velká společnost, Malá společnost, Exportér teritoria a Exportér regionu, další vavříny mohou získat v kategorii Nejúspěšnější klient agentury CzechTrade a Zvláštní ocenění CzechTrade za exportní inovaci. Hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2009 a rok 2010) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži.

Více informací o soutěži naleznete na www.exportnicena.cz. Slavnostní vyhlášení vítězů Exportní ceny DHL UniCredit proběhne dne 22. listopadu 2011 v panoramatickém sále ZOOM v Kongresovém paláci v Praze.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).