Exportérům pomůže program Marketing

13. září 2004, 00:00 - JOSEF NĚMEČEK tiskový mluvčí CzechTrade
13. září 2004, 00:00

STRUKTURÁLNÍ FONDY EU Cílem programu Marketing je posílit export malých a středních firem. České společnosti mohou žádat o příspěvek na zkvalitnění své prezentace v zahraničí. Prvních 11 projektů už bylo schváleno

Společnost ŽP Šumvald otevřela v listopadu loňského roku na Olomoucku nový výrobní závod. Jeho součástí je také nejmodernější linka na výrobu arašidů v těstíčku.

STRUKTURÁLNÍ FONDY EU Cílem programu Marketing je posílit export malých a středních firem. České společnosti mohou žádat o příspěvek na zkvalitnění své prezentace v zahraničí. Prvních 11 projektů už bylo schváleno. Od 1. července letošního roku mohou české firmy žádat o finanční dotace z Operačního programu Průmysl a podnikání (OPPP). Implementační agenturou pro dotační program Marketing, určený pro české vývozce, se stala agentura CzechTrade. PODMÍNKY DOTACE

O dotace z programu Marketing se mohou ucházet malé a střední podniky za současného splnění dvou podmínek:

* export firmy v posledních třech letech přesáhl 5 milionů korun ročně,

* firma hodlá rozšířit marketingové aktivity ve stávajícím či novém exportním teritoriu.

V rámci programu jsou spolufinancovány marketingové aktivity jako pořízení propagačních materiálů a internetových stránek, účasti na výstavách a veletrzích v zahraničí či zpracování studií a informací o zahraničním trhu. „Je však důležité zdůraznit, že uspějí pouze ty projekty, které budou mít jednoznačně popsán reálný exportní záměr s jasně definovanými cíli,“ přibližuje podmínky programu Jitka Hanzlíčková, ředitelka agentury CzechTrade. Výše dotace se pohybuje od 100 tisíc do jednoho milionu korun. Žádosti o podporu z programu Marketing je možno podávat v regionálních kancelářích CzechInvest.

ŽÁDOSTI PŘEDLOŽILO ZATÍM 36 FIREM

Svou žádost o příspěvek předložilo do programu Marketing zatím 36 firem. Agentuře CzechTrade, hodnotící reálnost exportního záměru každého projektu, bylo doposud předáno 23 žádostí. CzechTrade z nich zatím posoudil 19 projektů. Zatím 11 z nich bylo s doporučením ke schválení postoupeno hodnotitelské komisi. Hodnotitelská komise rozhodla 3. září o všech jedenácti projektech kladně. Schválila tak projekty na čerpání peněz v hodnotě 7,3 milionu korun. Peníze firmy obdrží po realizaci svých exportních záměrů a následném předložení příslušných dokladů ke schválení uznatelnosti nákladů. Průměrná výše požadované částky zatím činí 658 tisíc korun. Z hlediska uznatelných nákladů požadují zájemci nejvíce peněz na propagaci a veletrhy v zahraničí, méně pak na pořízení exportních informací a na cizojazyčný rozvoj internetu.

PŘES NĚMECKO DÁL NA ZÁPAD Mezi první úspěšné žadatele, kteří precizně zpracovali projekt a souhlasili se zveřejněním svých údajů, patří například společnost JEMA Svitavy. Zabývá se obráběním nekovových a kovových materiálů, výrobou dřevěných schodišť a stavební činností (inženýrské sítě a průmyslové stavby). JEMA má dlouhodobé zkušenosti s vývozem především do západní Evropy. Prostřednictvím dobře připravených a zacílených marketingových aktivit chce podpořit svůj export na stávající trhy a rozšířit vývoz do nových zemí. Přestože zejména recese v N ěmecku vedla k částečnému poklesu exportu, silné portfolio stálých zákazníků potvrzuje exportní připravenost svitavské firmy. O tom, že své další marketingové aktivity řídí firma promyšleně, svědčí i fakt, že JEMA před samotným zpracováním projektu a podáním žádosti o poskytnutí dotace sama zpracovala základní marketingový screening, který potvrdil volné místo na trhu. Na jeho základě se JEMA chystá přes Německo na další trhy západní Evropy. JEMA vypracovala projekt v hodnotě jednoho milionu korun, z OPPP Marketing tedy dostane půl milionu korun.

PROPAGACE POCHUTIN

Dalším úspěšným příkladem je akciová společnost ZP Šumvald. Hlavním předmětem jejího podnikání je výroba slaných a sladkých pochutin. Již od roku 1993 je vyváží na Slovensko, od letošního roku také do Polska. Marketingová strategie firmy se zaměřuje na nákupčí obchodních řetězců v zahraničí a na konečného spotřebitele. Plán společnosti je ambiciózní: s pomocí dotace na marketingovou kampaň získat možnost vstoupit do poloviny obchodních řetězců v P olsku a do roku 2005 do většiny řetězců působících na Slovensku. U poloviny stávajících zákazníků chce ZP Šumvald výrazně zvýšit export. Také ZP Šumvald se na realizaci větší marketingové akce profesionálně připravil. V předloňském a znovu letošním roce firma investovala do nákupu průzkumů zahraničního trhu provedených společností AC Nielsen. O připravenosti firmy k další expanzi svědčí i stávající dynamika exportu: meziroční zvýšení vývozu v roce 2001 o 100 procent, v roce 2002 a opět v roce 2003 o 50 procent. ZP Šumvald ze získaných prostředků nejvíce investuje do propagačních předmětů a rozvoje internetu. Projekt připravený na horní hranici využitelnosti dotace zajistí firmě dotaci jednoho milionu korun.

DETAILNÍ ZNĚNÍ PROGRAMU MARKETING

Najdete na internetových stránkách: www.czechtrade.cz  www.mpo.cz  (sekce OPPP)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít