Experti poradí vývozcům

01. října 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
01. října 2007, 00:00

Tradiční součástí programu strojírenského veletrhu je i letos CzechTrade Meeting Point. Ve dnech 3. a 4. října budou na výstavišti předem registrovaným exportérům k dispozici pro třičtvrtěhodinové konzultace ředitelé devatenácti zahraničních kanceláří agentury CzechTrade.

CzechTrade Tradiční součástí programu strojírenského veletrhu je i letos CzechTrade Meeting Point. Ve dnech 3. a 4. října budou na výstavišti předem registrovaným exportérům k dispozici pro třičtvrtěhodinové konzultace ředitelé devatenácti zahraničních kanceláří agentury CzechTrade.

Projektem Meeting Point reaguje státní agentura CzechTrade na potřeby českých exportérů. Nabízí jim bezplatné konzultace jejich vývozních záměrů a jiné aktuální informace související s exportem do vytypovaného regionu prostřednictvím odborníků, kteří danou zemi a daný trh velmi dobře znají.

„Čeští exportéři se často dopouštějí stejných chyb. Mnozí z nich nevěnují dostatečnou pozornost přípravě a vstupují na nový trh bez základních znalostí, které jsou přitom snadno dostupné,“ říká generální ředitel CzechTradu Ivan Jukl.

Pomoc s nástrahami

„Ředitelé našich zahraničních kanceláří jsou připraveni vybavit je nejen dostatečným informačním zázemím pro snadnější orientaci v novém teritoriu, ale pomohou jim také s nástrahami, které s sebou každý nový obchod za hranicemi přináší,“ pokračuje Jukl.

Podle jeho slov dokáží zástupci této vládní agentury posoudit, zda je daná země pro nabízený produkt či služby perspektivní. Případně na jaké trhy by měl zájemce o export zaměřit pozornost. „Služby, které jim CzechTrade přináší, jsou vždy šité na míru. Pro exportéry jsou navíc finančně dostupnější ve srovnání s obdobnými službami soukromých subjektů,“ dodává Jukl.

Rady dvakrát ročně

Podobnou možnost bezplatných konzultací exportních záměrů nabízí CzechTrade českým firmám dvakrát ročně. V rámci únorového Exportního veletrhu například využilo příležitost setkat se s odborníky ze všech zahraničních kanceláří Czech-

Trade na 300 zástupců tuzemských firem. Více než 140 firmám CzechTrade následně v návaznosti na tato jednání poskytl individuální asistence v zahraničí.

Vedle konzultací se CzechTrade na veletrhu představí bohatým doprovodným programem, například v podobě připravených kontaktních jednání českých podnikatelů s holandskými, polskými a maďarskými zástupci firem reprezentujícími daný obor.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče