EVROPSKÝ TÝDEN

01. září 2003, 00:00 - (mim, čtk)
01. září 2003, 00:00

Hygienické předpisy Evropské unie neobsahují žádnou lhůtu pro uchovávání hotových jídel ve stravovacích zařízeních. Nabádají však k takovému zacházení s jídlem, aby se v něm nezačaly množit mikroorganizmy.

NORMY EU OBSAHUJÍ ZÁSADY, NE LHŮTY

V návrhu českého předpisu se říká: Teplé pokrmy určené k přímé spotřebě se podávají bezprostředně po výrobě, nejdéle však tři hodiny od dokončení jejich tepelné úpravy. „Zásadně se nevyžaduje, aby státy nařizovaly v tomto případě pevné lhůty, spíše aby zajistily, že se subjekty budou chovat podle hygienických zásad. Je jasné, že jídlo z mořských živočichů se bude kazit dřív než guláš a podle toho je třeba s oběma nakládat,“ vyložil agentuře ČTK úředník Evropské komise.

KDO NEZAVEDL EURO, HOSPODAŘÍ LÉPE

Ekonomiky Británie, Dánska a Švédska porostou zřejmě letos i v následujícím roce rychleji než většina zemí eurozóny. Odpůrci eura to připisují z valné části tomu, že uvedená trojice zemí se nevzdala samostatné měnové politiky ve prospěch Evropské centrální banky. Ta ze své centrály ve Frankfurtu nad Mohanem určuje úrokové sazby, tedy cenu peněz. Skandinávské země - Švédsko a Dánsko v období 2002 až 2003 zaznamenají podle předpovědí Evropské komise a dalších institucí dva až dvaapůlnásobně vyšší hospodářský růst, než činí předpokládaný průměr dvanácti zemí eurozóny. Čtyři její ekonomiky - německá, nizozemská, portugalská a italská - se už ocitly v recesi.

NĚMECKO ZAČNE VYBÍRAT MÝTNÉ

V listopadu začne Německo vybírat od silničních přepravců poplatky za používání svých silnic. Umožnila to dohoda Berlína s Evropskou komisí. Evropská komise začala v červenci vyšetřovat plán Německa zavést mýtné pro nákladní vozy a zároveň kompenzovat domácí dopravce. Systém mýtného bude zahájen 2. listopadu. Nákladní přepravci budou platit 12,4 eurocentu za kilometr a později 15 centů/km. Německo chtělo svým přepravcům jako kompenzaci poskytnout celkem 600 milionů eur. Brusel ale namítal, že by to poškodilo zahraniční přepravce, a vymínil si, že Berlín subvence zavede, jen když budou kompatibilní s pravidly EU.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče