EVROPSKÝ TÝDEN

01. září 2003, 00:00 - (mim, čtk)
01. září 2003, 00:00

Hygienické předpisy Evropské unie neobsahují žádnou lhůtu pro uchovávání hotových jídel ve stravovacích zařízeních. Nabádají však k takovému zacházení s jídlem, aby se v něm nezačaly množit mikroorganizmy.

NORMY EU OBSAHUJÍ ZÁSADY, NE LHŮTY

V návrhu českého předpisu se říká: Teplé pokrmy určené k přímé spotřebě se podávají bezprostředně po výrobě, nejdéle však tři hodiny od dokončení jejich tepelné úpravy. „Zásadně se nevyžaduje, aby státy nařizovaly v tomto případě pevné lhůty, spíše aby zajistily, že se subjekty budou chovat podle hygienických zásad. Je jasné, že jídlo z mořských živočichů se bude kazit dřív než guláš a podle toho je třeba s oběma nakládat,“ vyložil agentuře ČTK úředník Evropské komise.

KDO NEZAVEDL EURO, HOSPODAŘÍ LÉPE

Ekonomiky Británie, Dánska a Švédska porostou zřejmě letos i v následujícím roce rychleji než většina zemí eurozóny. Odpůrci eura to připisují z valné části tomu, že uvedená trojice zemí se nevzdala samostatné měnové politiky ve prospěch Evropské centrální banky. Ta ze své centrály ve Frankfurtu nad Mohanem určuje úrokové sazby, tedy cenu peněz. Skandinávské země - Švédsko a Dánsko v období 2002 až 2003 zaznamenají podle předpovědí Evropské komise a dalších institucí dva až dvaapůlnásobně vyšší hospodářský růst, než činí předpokládaný průměr dvanácti zemí eurozóny. Čtyři její ekonomiky - německá, nizozemská, portugalská a italská - se už ocitly v recesi.

NĚMECKO ZAČNE VYBÍRAT MÝTNÉ

V listopadu začne Německo vybírat od silničních přepravců poplatky za používání svých silnic. Umožnila to dohoda Berlína s Evropskou komisí. Evropská komise začala v červenci vyšetřovat plán Německa zavést mýtné pro nákladní vozy a zároveň kompenzovat domácí dopravce. Systém mýtného bude zahájen 2. listopadu. Nákladní přepravci budou platit 12,4 eurocentu za kilometr a později 15 centů/km. Německo chtělo svým přepravcům jako kompenzaci poskytnout celkem 600 milionů eur. Brusel ale namítal, že by to poškodilo zahraniční přepravce, a vymínil si, že Berlín subvence zavede, jen když budou kompatibilní s pravidly EU.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery?…
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Technologie
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Člověk převlečený za sedadlo? Ito je při vývoji autonomních vozů potřeba
Změřte si rychlost internetu
Google nakonec koupí jen část HTC. Na Tchaj-wan za to pošle 1,1 miliardy dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít