EVROPSKÝ TÝDEN

01. září 2003, 00:00 - (mim, čtk)
01. září 2003, 00:00

Hygienické předpisy Evropské unie neobsahují žádnou lhůtu pro uchovávání hotových jídel ve stravovacích zařízeních. Nabádají však k takovému zacházení s jídlem, aby se v něm nezačaly množit mikroorganizmy.

NORMY EU OBSAHUJÍ ZÁSADY, NE LHŮTY

V návrhu českého předpisu se říká: Teplé pokrmy určené k přímé spotřebě se podávají bezprostředně po výrobě, nejdéle však tři hodiny od dokončení jejich tepelné úpravy. „Zásadně se nevyžaduje, aby státy nařizovaly v tomto případě pevné lhůty, spíše aby zajistily, že se subjekty budou chovat podle hygienických zásad. Je jasné, že jídlo z mořských živočichů se bude kazit dřív než guláš a podle toho je třeba s oběma nakládat,“ vyložil agentuře ČTK úředník Evropské komise.

KDO NEZAVEDL EURO, HOSPODAŘÍ LÉPE

Ekonomiky Británie, Dánska a Švédska porostou zřejmě letos i v následujícím roce rychleji než většina zemí eurozóny. Odpůrci eura to připisují z valné části tomu, že uvedená trojice zemí se nevzdala samostatné měnové politiky ve prospěch Evropské centrální banky. Ta ze své centrály ve Frankfurtu nad Mohanem určuje úrokové sazby, tedy cenu peněz. Skandinávské země - Švédsko a Dánsko v období 2002 až 2003 zaznamenají podle předpovědí Evropské komise a dalších institucí dva až dvaapůlnásobně vyšší hospodářský růst, než činí předpokládaný průměr dvanácti zemí eurozóny. Čtyři její ekonomiky - německá, nizozemská, portugalská a italská - se už ocitly v recesi.

NĚMECKO ZAČNE VYBÍRAT MÝTNÉ

V listopadu začne Německo vybírat od silničních přepravců poplatky za používání svých silnic. Umožnila to dohoda Berlína s Evropskou komisí. Evropská komise začala v červenci vyšetřovat plán Německa zavést mýtné pro nákladní vozy a zároveň kompenzovat domácí dopravce. Systém mýtného bude zahájen 2. listopadu. Nákladní přepravci budou platit 12,4 eurocentu za kilometr a později 15 centů/km. Německo chtělo svým přepravcům jako kompenzaci poskytnout celkem 600 milionů eur. Brusel ale namítal, že by to poškodilo zahraniční přepravce, a vymínil si, že Berlín subvence zavede, jen když budou kompatibilní s pravidly EU.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít