Evropská komise podporuje mladé lidi v jejich snaze přestat kouřit

21. září 2011, 15:51 - Profit, TZ
21. září 2011, 15:51

Evropský komisař pro zdraví a spotřebitelskou politiku John Dalli  zahájil před týdnem druhou fázi protikuřácké kampaně Evropské komise a oznámil, že k dnešnímu dni vyjádřilo svou podporu kampani „Ex-kuřáci jsou nezastavitelní” prostřednictvím sociálních médií přes 500 000 Evropanů.

Foto: ACC PR

Kampaň „Ex-kuřáci jsou nezastavitelní“, která odstartovala v červnu tohoto roku, má za cíl pomoci mladým lidem přestat kouřit, anebo, pokud již s kouřením přestali, podpořit jejich odhodlání se k tomuto zlozvyku nevracet a učinit je tak v jejich snažení „nezastavitelnými. Kampaň je zaměřena především na mladé ve věku 25-34 let. V kontextu předchozích kampaní ojedinělá koncepce „Nezastavitelných“ klade důraz na výhody, které ex-kuřákovi život bez cigarety přináší: pevnější zdraví, pestřejší společenské styky, více peněz, a tedy i možnost užívat naplno každého dne.

Z dosavadních reakcí jsem nadšený,“ říká komisař Dalli. „Především mne nesmírně těší fakt, že se doposud ke kampani v sociálních médiích přihlásilo přes 500 000 kuřáků z celé Evropy. Za tři měsíce existence iCoach, našeho interaktivního motivačního nástroje v boji kouření, jej využívá více než 20 000 kuřáků. iCoach nabízí podporu v jednotlivých fázích procesu odvykání kouření prostřednictvím praktických tipů a rad. Je to vůbec poprvé, kdy kampaň EU nabízí zcela konkrétní a praktickou pomoc.“

EU uskutečnila rozsáhlý průzkum o výsledcích svých posledních kampaní,“ pokračuje komisař Dalli. „Drtivá většina, tj. 77 % dotázaných, potvrdila, že naše poselství funguje. Budeme nadále usilovat o to, aby naše sdělení byla dostatečně přesvědčivá, účinná a odpovídala potřebám a očekávání mladých lidí.

Těžištěm druhé fáze této evropské iniciativy je rozsáhlá reklamní kampaň, jejímž cílem je  upozornit na pozitiva, která z rozhodnutí jednou pro vždy s kouřením přestat vyplývají. Kampaňbude probíhat ve všech členských státech EU a její součástí budou nejrůznější doprovodné sportovní a společenské akce pro veřejnost či aktivity spojené s péčí o zdraví spotřebitelů. Podporu přinesou iniciativě také partnerství s klíčovými zaměstnavateli, jejichž cílem bude propagace boje proti kouření na pracovišti. Smyslem takovýchto aktivit je poskytnout mladým Evropanům bližší informace o projektu, nabídnout jim poradenství a seznámit je s interaktivními nástroji, které jsou jim v rámci odvykání kouření k dispozici.

Sám jsem před několika lety přestal kouřit,“ říká komisař Dalli, a vím, jak těžké to může být. Jsem přesvědčen, že prostřednictvím této nové kampaně a podpůrné internetové platformy budeme skutečně schopni v životě lidí něco změnit a pomoci jim stát se „nezastavitelnými“.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít