Evropou za volantem tahače MAN

14. března 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
14. března 2005, 00:00

S ČÍM PODNIKÁM Bývalý horník Slavomil Čermák z Frýdlantu nad Ostravicí založil v roce 1992 firmu Doptrans. Vzápětí koupil ojetý tahač značky Liaz a vyrazil na cesty. V jeho kabině už projel řadu evropských zemí. Na liazku nevzpomíná Slavomír Čermák v dobrém.

S ČÍM PODNIKÁM

Bývalý horník Slavomil Čermák z Frýdlantu nad Ostravicí založil v roce 1992 firmu Doptrans.

Vzápětí koupil ojetý tahač značky Liaz a vyrazil na cesty. V jeho kabině už projel řadu evropských zemí.

Na liazku nevzpomíná Slavomír Čermák v dobrém. Zejména proto, že musel po každém návratu věnovat hodně času její údržbě a opravě. Neslavný byl také konec tohoto tahače: při nezaviněné nehodě ve Švýcarsku šel do šrotu. V roce 1994 tedy Čermák přesedlal do tahače MAN - a značce zůstal věrný až dosud. „Jsou to naprosto spolehlivá a nenáročná auta, Němci jim říkají dělníci silnic,“ říká Čermák.

Nyní jezdí pro dvě firmy do Německa a Švýcarska, delší cesta měří tam a zpět kolem 2500 kilometrů. Za profesionální život najezdil již více než 1,8 milionu kilometrů s jedinou vážnou dopravní nehodou. Současný tahač používá čtyři roky a je v pořadí třetím od této značky. Plánuje s ním jezdit ještě další dva roky, než opět přijde čas pro výměnu.

Autodopravce vozy kupuje u spolehlivé firmy v Německu. A to zásadně ojeté, zhruba dva roky staré. „Mám stoprocentní jistotu, že auto bude vždy v perfektním stavu,“ tvrdí. V nynějším tahači najel přibližně 200 tisíc kilometrů. Prodává je obvykle ve stavu, kdy mají najeto kolem 600 tisíc kilometrů. A jakou značku bude mít jeho další tahač? „Opět to bude MAN a těším se na další elektroniku,“ pokračuje.

Protože už něco pamatuje, může srovnávat, jak se kamiony postupně vyvíjejí. Jeho první tahač neměl prakticky žádnou elektroniku, dnes už to bez ní vůbec nejde. Každý další typ je zase o něco vybavenější než předchůdce. A nemění se jen výbava tahačů, ale například i servisní možnosti v Česku. Ze začátku bylo podle Čermáka problematické zajistit těmto vozům v našich končinách patřičný servis, dnes to již není žádný problém. Firmy už totiž u nás mají oficiální zastoupení a stále větší síť autorizovaných servisů.

Na čtyři tahače podnikatel zatím vystřídal jen dva návěsy. Ten současný je prakticky nový a hlavně český - pochází z produkce brandýské firmy Metaco Bo.Br.

* TAHAČ MAN 414

Najeto 600 000 km

Výkon 410 koní

Spolehlivost 95 procent

Cena 1 900 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít