Evropou za volantem tahače MAN

14. března 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
14. března 2005, 00:00

S ČÍM PODNIKÁM Bývalý horník Slavomil Čermák z Frýdlantu nad Ostravicí založil v roce 1992 firmu Doptrans. Vzápětí koupil ojetý tahač značky Liaz a vyrazil na cesty. V jeho kabině už projel řadu evropských zemí. Na liazku nevzpomíná Slavomír Čermák v dobrém.

S ČÍM PODNIKÁM

Bývalý horník Slavomil Čermák z Frýdlantu nad Ostravicí založil v roce 1992 firmu Doptrans.

Vzápětí koupil ojetý tahač značky Liaz a vyrazil na cesty. V jeho kabině už projel řadu evropských zemí.

Na liazku nevzpomíná Slavomír Čermák v dobrém. Zejména proto, že musel po každém návratu věnovat hodně času její údržbě a opravě. Neslavný byl také konec tohoto tahače: při nezaviněné nehodě ve Švýcarsku šel do šrotu. V roce 1994 tedy Čermák přesedlal do tahače MAN - a značce zůstal věrný až dosud. „Jsou to naprosto spolehlivá a nenáročná auta, Němci jim říkají dělníci silnic,“ říká Čermák.

Nyní jezdí pro dvě firmy do Německa a Švýcarska, delší cesta měří tam a zpět kolem 2500 kilometrů. Za profesionální život najezdil již více než 1,8 milionu kilometrů s jedinou vážnou dopravní nehodou. Současný tahač používá čtyři roky a je v pořadí třetím od této značky. Plánuje s ním jezdit ještě další dva roky, než opět přijde čas pro výměnu.

Autodopravce vozy kupuje u spolehlivé firmy v Německu. A to zásadně ojeté, zhruba dva roky staré. „Mám stoprocentní jistotu, že auto bude vždy v perfektním stavu,“ tvrdí. V nynějším tahači najel přibližně 200 tisíc kilometrů. Prodává je obvykle ve stavu, kdy mají najeto kolem 600 tisíc kilometrů. A jakou značku bude mít jeho další tahač? „Opět to bude MAN a těším se na další elektroniku,“ pokračuje.

Protože už něco pamatuje, může srovnávat, jak se kamiony postupně vyvíjejí. Jeho první tahač neměl prakticky žádnou elektroniku, dnes už to bez ní vůbec nejde. Každý další typ je zase o něco vybavenější než předchůdce. A nemění se jen výbava tahačů, ale například i servisní možnosti v Česku. Ze začátku bylo podle Čermáka problematické zajistit těmto vozům v našich končinách patřičný servis, dnes to již není žádný problém. Firmy už totiž u nás mají oficiální zastoupení a stále větší síť autorizovaných servisů.

Na čtyři tahače podnikatel zatím vystřídal jen dva návěsy. Ten současný je prakticky nový a hlavně český - pochází z produkce brandýské firmy Metaco Bo.Br.

* TAHAČ MAN 414

Najeto 600 000 km

Výkon 410 koní

Spolehlivost 95 procent

Cena 1 900 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít