Evropa testovala v Sosnové Škodu Fabii RS

07. června 2010, 14:02 - Erich Handl
07. června 2010, 14:02

Sedm let od představení první sportovní Fabie RS se ukázala druhá generace s benzinovým motorem 1,4 TSI. Na konci května ji mezi Prahou a Sosnovou testovali novináři z celé Evropy.

Autor: Škoda Auto

Mezinárodní novinářská komunita startovala testovací jízdy nové Fabie RS z pražského letiště a přes Nelahozeves zamířila na polygon do Sosnové. Tam měli žurnalisté možnost testovat vůz na závodní dráze jak samostatně, tak jako spolujezdci závodního jezdce. Itinerář je pak zavedl zpět do Prahy do strahovského hotelu Crowne Plaza. Co Škoda ukázala?

Fabia RS, jak krátká, tak kombík, má mírně upravenou karoserii dynamického střihu s mohutným předním spoilerem a řadou detailů. Hlavní skrytou novinkou je sedmistupňová převodovka DSG, která pracuje na systému „dvojspojky“. Je spřažena se špičkovou verzí motoru 1,4 TSI (132 kW), kterou se chlubí nejsilnější Ibiza Cupra i v Ženevě prezentované Polo GTI. Vysoký měrný výkon (95 kW/l) patří i mezi přeplňovanými motory k těm nejlepším. Motor 1,4 TSI pracuje s přímým vstřikováním paliva a dvojím přeplňováním – jednak turbodmychadlem s obtokovým ventilem a jednak připojovaným mechanickým kompresorem.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Škoda Fabia RS typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,4 litru max. výkon - 132 kilowattů max. rychlost - 224 km/hod zrychlení 0-100 km/h - 7,6 sekundy spotřeba - 6,4 l /100 km kufr - 315/1180 litrů cena - 499 900 Kč

Množství vzduchu tlačeného do válců zvyšuje napřímo mezichladič stlačeného vzduchu. Palivové čerpadlo dopravuje benzin ke vstřikovačům pod tlakem až 150 barů. Obě vačkové hřídele jsou poháněny bezúdržbovým řetězem, přičemž vačková hřídel sacích ventilů umožňuje jejich variabilní časování.

K čemu je takto nabitá fabia vlastně dobrá? Většina podnikatelů si ji určitě nekoupí. Škoda ale ukázala, co vše dokáže udělat s karoserií svého nejmenšího modelu a malolitrážním motorem. Takzvaný downsizing, tedy zvyšování výkonu malých válců, tady vyšel stoprocentně. „Jednačtyřka“ s výkonem 132 kilowattů je skutečně unikátní, ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG dokáže na dálnici porážet i silné vozy. A cena nejrychlejší fabie? Činí 499 900 korun s DPH.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s displejem jako BMW řady 7
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Technologie
Nová generace karet GeForce bude založená na evoluci Pascalu. Volta a HBM2 jen v HPC?
Harry Potter slaví 20. výročí. Google vás provede slavnými lokacemi světa čar a kouzel
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít