EURO light

07. března 2008, 13:54 - Martin Rychlík
07. března 2008, 13:54

otvírák a krátké zprávy

otvírák-vlevo
Ekologie
Značkové botky z popelnice
Třídíme odpad, zajímáme se o „ekologičtější“ auta, nakupujeme biopotraviny. Toto zelenání společnosti může být také skvělý byznys. A také výtečný marketingový nástroj. Dávno už na to přišla i oděvní společnost Nike, která v půli února představila další ekonovinku. Jde o basketbalové boty s názvem Trash Talk, jež byly vyrobeny z odpadu koncernových továren a ve kterých se už na palubovkách NBA prohání podkošový hráč Steve Nash. „Každá příležitost k propagaci ochrany životního prostředí naší planety je krokem správným směrem,“ řekl vzorně Nash, hvězda klubu Phoenix Suns, a záhy v oranžových sešívkách odehrál utkání proti Dallasu.
K přírodě šetrné obutí bylo vytvořeno dle předchozího modelu Zoom BB II Low. Jenže! Vrchní část nových „trešek“ již pochází výhradně z odřezků kůže, výplň tvoří odpadní pěna, podešev je z netoxických zbytků pryže a rovněž barva má být „environmentálně přátelská“. Nike má už od roku 1993 dokonce program Grind na zpracování obnošených produktů. Firma jedním dechem dodává, že nový výrobek splňuje všechny standardy kvality, ač vlastně celý pochází z koše. A cena za neškodnou botu? Plných sto dolarů.
Myšlenka na cvičky z uspořeného materiálu jistě zaslouží pochvalu. Plýtváme skoro vším, vodou a potravinami počínaje, spotřebním zbožím konče. Nicméně vůči modernímu „greenwashingu“ bychom měli být trochu odolnější. Otázkou totiž zůstává, kdo, kde a jak z uspořených obuvních záplat vlastně šije… Protože ani dobrý nápad (včetně jeho reklamního zužitkování) nebude k ničemu, když se ekologii bude věnovat pouze Evropa či USA a šicí stroje budou poháněny čadícími elektrárnami kdesi na opačném konci světa.
Martin Rychlík

Popisek: Sešito ze zbytků. Světový výrobce obuvi chce být šetrnější k životnímu prostředí.

vpravo
Milujete svou espézetku?
Pokud se vám nelíbí současný systém značení aut, čtěte dál. Členové Klubu přátel poznávacích značek (KPPZ) – ano, od ledna opravdu existuje – se shodli na nutnosti řešení nejpalčivějších otázek v oblasti pravidel užívání registračních tabulek. A chtějí oslovit přímo Ministerstvo dopravy ČR, jež má agendu v kompetenci. „Stávající systém považuje většina veřejnosti po sedmileté zkušenosti za nevydařený,“ říká předseda sdružení Petr Marinov, jenž napsal na toto téma knihu, věc popularizuje a plánuje i zřízení muzea SPZ. Klub se rovněž hodlá angažovat v otázce značek na přání (jejichž možné užívání avizoval resort dopravy závěrem roku 2007) a iniciovat diskusi na téma zavedení nového systému espézetek.

Speciální logo k výročí První fond společnosti Pioneer Investments byl založen právě před osmdesáti lety. Podílový fond Pioneer Fund vznikl zásluhou dnes již legendy finančního světa Phillipa L. Carreta v roce 1928 a je třetím nejstarším fungujícím fondem na světě. O tom, jak funguje, svědčí, že kdybyste do něj před osmdesáti lety vložili tisíc dolarů, dnes by tato vaše investice byla zhodnocena na 11 418 593 dolarů, tedy více než 205 milionů korun. U příležitosti výročí připravila Pioneer Investments speciální logo, které ji bude po celý rok prezentovat na veřejnosti.

Za víny do Verony
Klasický mezinárodní veletrh Vinitaly se letos koná Veroně ve dnech 3. až 7. dubna. Součástí již 42. ročníku bude například výstava Tasting Ex…Press s ochutnávkami vysoce kvalitních vín, expozice Trendy today, Big tomorrow či Citadela gastronomie, slibující výjimečné kulinářské zážitky. A také Mezinárodní soutěž vín (šestnáctý ročník), která loni přinesla českým a moravským vinařům významná ocenění. Veletrhu na ploše 80 000 čtverečních metrů se má zúčastnit přes 4200 vystavovatelů.
Popisek
Takto to na veletrhu Vinitaly vypadalo v loňském roce

Vysoká gastronomie ve vysokých horách
Zkušenosti z předních pražských restaurací Flambée, Bellevue či Rybí trh i ze Švýcarska a Německa má nový šéfkuchař čtyřhvězdičkového Omnia hotelu v Janských Lázních Martin Haken. „Vysoká gastronomie není něčím, co by bylo v českých horských restauracích běžně k potkání. Ovšem designový hotel zde můžete najít také jenom jeden a spokojenost hostů nám dává naději, že se tento neobvyklý koncept setká s úspěchem,“ říká k Hakenovu angažování ředitel hotelu Jiří Kovařík.

Dosavadní působiště Martina Hakena 1995–1997 Hotel Hilton – centrální kuchyně, Praha
1997–1998 Hotel Adria – entremetier, saucier, Praha
1998–2001 Restaurant Flambée – entremetier, Praha
2001–2002 Restaurant schützenhaus – entremetier, gardemange, saucier, Bern
2002–2003 Restaurant Bellevue – gardemange, Praha
2003–2004 Restaurant Schützenhaus – souschef, Bern
2004–2005 Tegernseer Wirtshaus & Mehr, saucier Mnichov
2005 Sankt Emmeramsmühle, entremetier, saucier, Mnichov
2006–2007 Restaurant Rybí Trh, souschef, Praha

Galliano Na příkopě
První butik slavného britského módního návrháře Johna Galliana ve střední Evropě bude otevřen v Praze. Nabídne ucelenou kolekci Galliano určenou pro mladší ženy a dívky. Linie Galliano vznikla v roce 2006 a je určená pro mladší, odvážnější zákaznice. Ceny jsou nižší než u hlavní linie John Galliano, ovšem design a kvalita oblečení podléhá stejně přísným kritériím.
Letošní kolekci tvoří 320 kusů oblečení a 140 různých doplňků, které John Galliano, který již deset let působí jako kreativní ředitel francouzského módního domu Christian Dior, osobně navrhl.

Popisek:
I tento klobouk a opasek jsou z dílny Johna Gallianiho

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče