Emisní kauza VW: manažer v USA přiznal vinu, hrozí mu sedm let

04. srpna, 18:47 - čtk
04. srpna, 18:47

Manažer německé společnosti Volkswagen Oliver Schmidt dnes u soudu v Detroitu přiznal vinu ve skandálu kolem manipulací testů emisí naftových aut. Podle dohody o vině a trestu mu hrozí až sedmiletý trest vězení a pokuta 40 tisíc až 400 tisíc dolarů (888 tisíc až 8,9 milionu korun). Schmidt si verdikt vyslechne 6. prosince.

Manažer přiznal spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před regulačními orgány. Je jedním z osmi současných a bývalých manažerů Volkswagenu, které v souvislosti s tímto skandálem obvinilo ministerstvo spravedlnosti USA.

Podle dohody se žalobci usnesli, že většinu bodů obžaloby stáhnou. Schmidt souhlasil, že po odpykání trestu bude deportován. Původně mu hrozilo až 169 let ve vězení. Většina z obviněných zaměstnanců Volkswagenu je v Německu, a tedy mimo dosah amerických justičních orgánů, uvedla agentura AP.

Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) předloni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen následně přiznal, že software po celém světě instaloval do asi 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.


Arogancí ke kolapsu. VW, BMW a Daimler se musí přizpůsobit době


Volkswagen se již v březnu dohodl, že na řešení skandálu ve Spojených státech vynaloží až 25 miliard dolarů (přes 555 miliard korun). Tato částka zahrnuje náklady na řešení požadavků regulačních orgánů a státních úřadů i na odškodnění majitelů a prodejců naftových aut, která umožňují s testy emisí manipulovat.

Německá automobilka dnes uvedla, že s vyšetřovateli stále spolupracuje a že nepovažuje za vhodné komentovat ani průběh vyšetřování, ani personální záležitosti.

Loni už se ke spiknutí přiznal zaměstnanec Volkswagenu James Liang. Ten s úřady spolupracuje a rozsudek si má vyslechnout 25. srpna.

Čtěte také:

Německá vláda dala přezkoumat auta Daimleru kvůli emisím

Konec spalovacích motorů: domácí firmy jsou ve střehu

Británie zakáže prodej benzinových a naftových aut. Od roku 2040


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít