Emco: česká "cereální" špička

07. července 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
07. července 2003, 00:00

Profit po deseti letech...Před deseti lety, v Profitu č. 28/1993, jsme psali o firmě Emco a jejím majiteli Zdeňku Jahodovi. Jak se této firmě dařilo v uplynulém desetiletí? Čeho dosáhla?Emco založil Zdeněk Jahoda v roce 1991, který začínal tak jako mnohé začínající české firmy v té době, s živnostenským oprávněním pro obchod.

Profit po deseti letech…

Před deseti lety, v Profitu č. 28/1993, jsme psali o firmě Emco a jejím majiteli Zdeňku Jahodovi. Jak se této firmě dařilo v uplynulém desetiletí? Čeho dosáhla?

Emco založil Zdeněk Jahoda v roce 1991, který začínal tak jako mnohé začínající české firmy v té době, s živnostenským oprávněním pro obchod. Největším oříškem tehdy pro něj bylo získat povolení k zahraničněobchodní činnosti. Z potravinových produktů to tehdy byly jen rostlinné oleje. Obchodní komodity firmy se ale postupně měnily a od roku 1993 to již byly pouze potraviny. Dalším významným mezníkem ve vývoji firmy byl rok 1995, kdy k zahraničním dodavatelům přibyly i další výrobky značky Emco od českých výrobců. K důležitým datům firmy Emco patří přelom minulého a našeho tisíciletí, kdy firma zahájila investice do vlastních výrobních kapacit včetně vlastního vývoje. V roce 2000 převzalo Emco výrobce instantních jídel a nápojů D.K.Food Bohumín. Pod značkou Emco se vyrábějí müsli, kukuřičné a obilné lupínky a další ochucené cereální výrobky, instantní ovocné nápoje, capuccino, ale také Emco za minutku - instantní hotová jídla a polévky. V současné době má Emco přední postavení cereálních výrobců na tuzemském trhu, když se prosadila i vedle známých světových firem jako například Nestle a Kelloggs. Ambiciózní cíle má majitel firmy i do budoucna: chce výrazněji uspět na trzích Evropské unie. Před časem k tomuto cíli Zdeněk Jahoda uvedl, že Emco zná tamní trh velice dobře, pohybuje se na něm už přes deset let a vstup do Evropské unie mu to ještě usnadní. Emco je dobrý příkladem ryze české firmy, která prošla vývojem od malé firmy ke středně velké a která se v poměrně krátkém čase po svém vzniku prosadila na domácích trzích, když si našla „svůj segment“ trhu, a pro úspěch na něm neváhá investovat do výroby i do vývoje. Za úspěchem firmy stojí zřejmě i její filozofie, kterou v podstatě vyjádřil před časem Zdeněk Jahoda slovy: „Zaměřuji se především na originalitu a kvalitu výrobků. Chci dokázat, že výrobky s českou značkou za rozumné ceny se mohou srovnávat se světovými značkami.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít