Emco: česká "cereální" špička

07. července 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
07. července 2003, 00:00

Profit po deseti letech...Před deseti lety, v Profitu č. 28/1993, jsme psali o firmě Emco a jejím majiteli Zdeňku Jahodovi. Jak se této firmě dařilo v uplynulém desetiletí? Čeho dosáhla?Emco založil Zdeněk Jahoda v roce 1991, který začínal tak jako mnohé začínající české firmy v té době, s živnostenským oprávněním pro obchod.

Profit po deseti letech…

Před deseti lety, v Profitu č. 28/1993, jsme psali o firmě Emco a jejím majiteli Zdeňku Jahodovi. Jak se této firmě dařilo v uplynulém desetiletí? Čeho dosáhla?

Emco založil Zdeněk Jahoda v roce 1991, který začínal tak jako mnohé začínající české firmy v té době, s živnostenským oprávněním pro obchod. Největším oříškem tehdy pro něj bylo získat povolení k zahraničněobchodní činnosti. Z potravinových produktů to tehdy byly jen rostlinné oleje. Obchodní komodity firmy se ale postupně měnily a od roku 1993 to již byly pouze potraviny. Dalším významným mezníkem ve vývoji firmy byl rok 1995, kdy k zahraničním dodavatelům přibyly i další výrobky značky Emco od českých výrobců. K důležitým datům firmy Emco patří přelom minulého a našeho tisíciletí, kdy firma zahájila investice do vlastních výrobních kapacit včetně vlastního vývoje. V roce 2000 převzalo Emco výrobce instantních jídel a nápojů D.K.Food Bohumín. Pod značkou Emco se vyrábějí müsli, kukuřičné a obilné lupínky a další ochucené cereální výrobky, instantní ovocné nápoje, capuccino, ale také Emco za minutku - instantní hotová jídla a polévky. V současné době má Emco přední postavení cereálních výrobců na tuzemském trhu, když se prosadila i vedle známých světových firem jako například Nestle a Kelloggs. Ambiciózní cíle má majitel firmy i do budoucna: chce výrazněji uspět na trzích Evropské unie. Před časem k tomuto cíli Zdeněk Jahoda uvedl, že Emco zná tamní trh velice dobře, pohybuje se na něm už přes deset let a vstup do Evropské unie mu to ještě usnadní. Emco je dobrý příkladem ryze české firmy, která prošla vývojem od malé firmy ke středně velké a která se v poměrně krátkém čase po svém vzniku prosadila na domácích trzích, když si našla „svůj segment“ trhu, a pro úspěch na něm neváhá investovat do výroby i do vývoje. Za úspěchem firmy stojí zřejmě i její filozofie, kterou v podstatě vyjádřil před časem Zdeněk Jahoda slovy: „Zaměřuji se především na originalitu a kvalitu výrobků. Chci dokázat, že výrobky s českou značkou za rozumné ceny se mohou srovnávat se světovými značkami.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných…
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec první BMW
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Technologie
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít