Elektronické aukce šetří firemní náklady II.

18. ledna 2012, 09:00 - Johanka Mrázová
18. ledna 2012, 09:00

V první části třídílného seriálu jsme si vysvětlili, co elektronické aukce vlastně jsou a jak s nimi začít. Tentokrát se zaměříme na konkrétní rady a tipy, jak s jejich pomocí na nákladech co nejvíce ušetřit.

Foto: Jakub Stadler

Pokud se chystáte na svoji první aukci, nesnažte se vše řešit pomocí aplikace, i když vás to k tomu bude přirozeně svádět. Pokud vybíráte zboží, na které kladete specifické technické požadavky, nebo služby s úzkým a speciálním zaměřením, udělejte výběr na více kol. Předně požadujte přesné technické podklady a až si budete jisti, že právě tyto firmy vám nabízejí přesně to, co požadujete, teprve pak se vrhněte na druhé kolo, tedy vlastní aukci.

Nebojte se eliminovat firmy nejen z hlediska nabízených předmětů aukce, ale i s ohledem na jejich historii, stabilitu či serióznost. Stejně jako nemá význam do aukce přizvat desítky firem, nemá cenu poskytovat jejím účastníkům nadbytečný časový prostor. Uvědomte si také, že v aukci vám jde pouze o cenu. A tu byste měli řešit výhradně v rámci úzké skupiny firem, které prošly vaším sítem už v předchozím kole,“ vysvětluje Josef Handl ze společnosti Infinity, která se elektronickými aukcemi zabývá.

Pro úplnou představu si nyní nasimulujme standardní průběh nákupu zboží či služeb pomocí elektronické aukce. V první fázi posbíráme od spolupracovníků jejich konkrétní požadavky na nákup zboží a služeb. Následně dojde na schvalovací proceduru, například pomocí workflow, které je integrováno do podnikového informačního systému (ERP). V další fázi pak čeká relativně nejméně automatizovaná práce - musíte vybrat skupiny dodavatelů pro jednotlivé položky aukce a případně položky sloučit do logických skupin. „Nejsnáze to jde v případě, když používáte aukční aplikaci, která umožňuje integraci s ERP systémem. V tom případě máte po starostech,“ říká Handl. Pokud ne, musíte do ní jednotlivé položky a dodavatele „ručně“ přepsat. Ideální také je, pokud aplikace řeší i číselníky, které vám ulehčí práci pro další aukce.

Další průběh, tedy oslovení, komunikaci, aukci, návrh vyhodnocení a zaslání protokolů pak už řeší samotná aukční aplikace. A pokud máte integraci aplikace s ERP, máte výsledky aukce k dispozici rovnou i v podnikovém informačním systému. Pak už jen stačí z výsledných dat vytvořit příslušnou sadu objednávek na vítěze aukce a těšit se na nové zboží či služby. A za nejnižší možné ceny.

V pátečním závěrečném dílu seriálu o elektronických aukcích se zaměříme na konkrétní případy a zkušenosti s elektronickými aukcemi.

V předchozím dílu seriálu jste se mohli dozvědět co to elektronická aukce je a co potřebujete pro její provoz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít