Elegantní, ale trochu líný Japonec

13. srpna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
13. srpna 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - HONDA CR - V Už dvanáct let se drží v žebříčku nejprodávanějších terénních aut Honda CR-V. Letos přišla její další verze s novým dvoulitrovým benzinovým motorem. Co nové auto nabízí? Hodí se i k podnikání?

VYZKOUŠELI JSME - HONDA CR - V

Už dvanáct let se drží v žebříčku nejprodávanějších terénních aut Honda CR-V. Letos přišla její další verze s novým dvoulitrovým benzinovým motorem. Co nové auto nabízí? Hodí se i k podnikání?

Takzvaný segment SUV, tedy sportovně užitková auta, je mezi podnikateli tradičně oblíben. Velká auta s pohonem všech kol se hodí k reprezentaci a většinou nabízejí i možnost odpočtu DPH. Výjimkou není ani nové „céervéčko“, které soutěží například s Mitsubishi Outlander, Nissanem Murano nebo Toyotou RAV. Oproti předchozí verzi se auto, které Japonci vyrábějí v anglickém Swindonu, dost zaoblilo, má elegantní linie oken a je oproti předchůdci kratší o deset centimetrů. Má ale překvapivě větší kufr. Zůstal pohon všech kol, celkově se ale CR-V přiblížilo více silničnímu než terénnímu vozu.

Profit v minulém týdnu otestoval model s novým dvoulitrovým motorem i-VTEC. Jaké byly naše dojmy? Po nasednutí jsme si připadali spíše jako v limuzíně než terénním autě, náš vůz měl kvalitní čalounění a sedačky v kůži. Všude bylo plno odkládacích schránek a na nedostatek místa jsme si nemohli stěžovat. Zajímavým nápadem je dvoudílná prosklená střecha nebo táhlo ruční brzdy, které připomíná ovládání leteckého motoru. Další nezvyklou úpravou je kufr dělený na dvě patra vodorovným platem, které ale lze v případě potřeby vyjmout. Užitečná je také možnost posunu zadních sedaček, díky níž lze zvětšit objem zavazadelníku.

A co jízda? Nová Honda se chlubí vylepšeným systémem pohonu všech kol Real Time 4WD, kdy se k pohonu předních kol připojí v případě potřeby automaticky zadní náprava. Systém skutečně funguje, na kluzké trávě nebo v problematickém svahu připojí elektronika i zadní kola. Je to znát mírným postrčením auta dopředu. CR-V tak může do lehčího terénu, zvládá polní cesty nebo trávu. Do tvrdšího terénu ale jet nelze, auto je dost nízké a chybí tu uzávěr diferenciálu a redukce.

Nový řadový čtyřválec s elektronicky řízeným vstřikováním paliva 2,0 i-VTEC se v testu ukázal jako poměrně úsporný, ale trochu líný agregát. Jeho 110 kilowattů má s 1,5tunovým autem co dělat, vůz se rozjíždí dost těžkopádně, uváděným 10 sekundám z nuly na sto kilometrů v hodině se nám nechtělo věřit. Také výrobcem uvedených maximálních 190 kilometrů v hodině je reálných až po pekelně dlouhém vytáčení motoru. Motor by rozhodně potřeboval více výkonu, ale zaručuje zase relativní úspornost a tichou komfortní jízdu s přesným řazením.

Nová Honda CR-V je kvůli výše uvedeným vlastnostem spíše elegantním autem na silnici, než strojem pro terén. V provedení „Executive“ je to auto k podnikatelské reprezentaci, díky velkému kufru má ale i užitkové vlastnosti. Zájemci o sportovní SUV ocení řadu netradičních nápadů.

 

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nové CR-V má podnikatelskou verzi s odpočtem DPH, za montážní přepážku se připlácí 25 tisíc korun. Auto je spíše reprezentativní limuzínou než pracantem do terénu. Díky solidním zárukám výrobce se bude hodit všem, kdo potřebují bezproblémovou mobilitu na dlouhá léta, například taxikářům nebo autopůjčovnám. Na konstrukční vady a lak dávají Japonci sice jen tradiční tři roky záruky, ale na korozi podvozku deset let a na prorezivění karoserie dokonce 12 let.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít