Ekoznačka čeká na kampaň

07. srpna 2006, 00:00 - Jaroslav Bajer
07. srpna 2006, 00:00

Hlasy čtenářů(reakce na článek v Profitu č. 28/2006) V článku o ekoznačkách jsem si přečetl, že ministerstvo životního prostředí připravilo celorepublikový výukový program „Co je doma, to se počítá“, který je zaměřen na žáky středních škol. V duchu jsem chválil zaangažované úřady (především společnost CENIA) za jejich prozíravou činnost.

Hlasy čtenářů (reakce na článek v Profitu č. 28/2006)

V článku o ekoznačkách jsem si přečetl, že ministerstvo životního prostředí připravilo celorepublikový výukový program „Co je doma, to se počítá“, který je zaměřen na žáky středních škol. V duchu jsem chválil zaangažované úřady (především společnost CENIA) za jejich prozíravou činnost. Je ale nutno připomenout, že pilotní projekt propagace zorganizovalo již před časem ekologicko-sociální nezisková organizace Galacie ve spolupráci s Magistrátem města Hradce Králové i ministerstvem životního prostředí. V samotném závěru kampaně se pak zúčastněné strany navzájem pochválily a mohla začít celorepubliková kampaň. Ministerstvo životního prostředí připravilo tým a nezbytné peníze. Přizvalo spoluorganizátory (Galacii a další) a už chyběl jen termín spuštění kampaně (předběžně 2006 - 2008). Celou koncepci ministerstva jsme ale nahlédli jako „fixl“ na dobráka s ekologickým smýšlením, a proto s ní zásadně nemohli souhlasit. Měla mít charakter frontální informační vlny a jakéhosi „útoku“ na spotřebitelské povědomí či podvědomí. S tímto jsme se před třemi lety rozešli s vizí ministerstva o podpoře značky Ekologicky šetrný výrobek. Zásadním důvodem odstoupení Galacie bylo, že se kampaň nesnaží hledat cestu k zákazníkovi, ale chce jej upozornit v kobercovém reklamním náletu. Kampaň by přitom dle mého názoru měla spotřebitele přesvědčit, nikoli „ukamenovat“! Strategie zpracovaná ministerstvem naštěstí nebyla realizována. Trpělivě budeme čekat a věřit, že kromě zmíněných vyšlapaných cest Klasy či Ekokomu by mohl dostat šanci také neziskový sektor.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče