Ekoznačka čeká na kampaň

07. srpna 2006, 00:00 - Jaroslav Bajer
07. srpna 2006, 00:00

Hlasy čtenářů(reakce na článek v Profitu č. 28/2006) V článku o ekoznačkách jsem si přečetl, že ministerstvo životního prostředí připravilo celorepublikový výukový program „Co je doma, to se počítá“, který je zaměřen na žáky středních škol. V duchu jsem chválil zaangažované úřady (především společnost CENIA) za jejich prozíravou činnost.

Hlasy čtenářů (reakce na článek v Profitu č. 28/2006)

V článku o ekoznačkách jsem si přečetl, že ministerstvo životního prostředí připravilo celorepublikový výukový program „Co je doma, to se počítá“, který je zaměřen na žáky středních škol. V duchu jsem chválil zaangažované úřady (především společnost CENIA) za jejich prozíravou činnost. Je ale nutno připomenout, že pilotní projekt propagace zorganizovalo již před časem ekologicko-sociální nezisková organizace Galacie ve spolupráci s Magistrátem města Hradce Králové i ministerstvem životního prostředí. V samotném závěru kampaně se pak zúčastněné strany navzájem pochválily a mohla začít celorepubliková kampaň. Ministerstvo životního prostředí připravilo tým a nezbytné peníze. Přizvalo spoluorganizátory (Galacii a další) a už chyběl jen termín spuštění kampaně (předběžně 2006 - 2008). Celou koncepci ministerstva jsme ale nahlédli jako „fixl“ na dobráka s ekologickým smýšlením, a proto s ní zásadně nemohli souhlasit. Měla mít charakter frontální informační vlny a jakéhosi „útoku“ na spotřebitelské povědomí či podvědomí. S tímto jsme se před třemi lety rozešli s vizí ministerstva o podpoře značky Ekologicky šetrný výrobek. Zásadním důvodem odstoupení Galacie bylo, že se kampaň nesnaží hledat cestu k zákazníkovi, ale chce jej upozornit v kobercovém reklamním náletu. Kampaň by přitom dle mého názoru měla spotřebitele přesvědčit, nikoli „ukamenovat“! Strategie zpracovaná ministerstvem naštěstí nebyla realizována. Trpělivě budeme čekat a věřit, že kromě zmíněných vyšlapaných cest Klasy či Ekokomu by mohl dostat šanci také neziskový sektor.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít