Menu Zavřít

eKonta v modrožluté se zatím klienti nedočkali

8. 9. 2008
Autor: Euro.cz

SPOJENÍ eBANKY A RAIFFEISENBANK - Klienti bývalé eBanky již mají modré pobočky přebarveny na žluto, k dispozici všechny produkty Raiffeisenbank a nový kód banky. Původní klienti Raiffeisenbank zatím mají v něčem smůlu. Se svým číslem účtu nemohou přejít na eKonto, jeden z nejlépe hodnocených bankovních účtů.

Spojování Raiffeisenbank a eBanky začalo v létě roku 2006, kdy Raiffeisen International koupila stoprocentní majetkový podíl v eBance od skupiny PPF. Obě banky postupně začaly propojovat své prodejní sítě a nabízet společné produkty. Integrační proces zakončil letošní 7. červenec, kdy byla ukončena právní fúze obou bank, zanikl kód eBanky a oba bankovní domy začaly vystupovat pouze pod jedním jménem: Raiffeisenbank. K tomuto datu tedy zanikl i právní subjekt eBanka a veškeré jeho závazky přešly na Raiffeisenbank.

Za naprosto výjimečný fakt považoval generální ředitel Raiffeisenbank Lubor Žalman skutečnost, že se i při integraci dařilo zvyšovat počty klientů, a dokonce klesl počet těch odcházejících. Přesto někteří zákazníci zcela spokojeni nejsou. Klienti Raiffeisenbank totiž zatím nemohou se svým číslem účtu přejít na eKonto, které je jedním z nejlépe hodnocených bankovních účtů.

Přitom velmi optimisticky zněla jistě klientům slova generálního ředitele nyní již bývalé eBanky Martina Koloucha letos v červnu. „Z eBanky si spojená banka vezme především nejkvalitnější internetové bankovnictví na českém trhu, které bude využívat účet eKonto, náš vlajkový produkt v oblasti běžných účtů,“ prohlásil Kolouch.

Omyl na pobočce

Mezi ty zatím méně spokojené patří i paní Marie. „Již několik let jsem klientkou Raiffeisenbank a zatím hlavně kvůli jednání jejích zaměstnanců jsem s tímto peněžním ústavem spokojena. Začátkem letošního roku jsem chtěla svůj účet změnit na eKonto tak, aby mi zůstalo dosavadní číslo účtu,“ říká. Kdysi totiž už absolvovala změnu účtu, když opouštěla Českou spořitelnu. „Pracovnice na českobudějovické pobočce Raiffeisenbank v Praze uvedla, že to bude možné až po 7. červenci, kdy prý dojde k jakémusi oficiálnímu spojení obou bank. Bohužel i po tomto datu byla má cesta na pobočku marná, stále totiž není možné, abych mohla svůj účet změnit na eKonto s tím, že mi zůstane dosavadní číslo,“ stěžuje si paní Marie.

„Nejenom, že nechápu, proč se banky spojily, když nelze využívat jejich nabízených služeb bez problémů, ale měly – nebo měl, nevím, zda jde opravdu pouze o jeden či dva peněžní ústavy – by být podle mého názoru sankcionovány za klamavou reklamu. Když totiž slyším například v televizi šot, co všechno banka slibuje, z praxe vím, že jen láká klienty na sliby, které bohužel neplní,“ dodává.

To, co paní Marie požadovala po své bance, zatím skutečně technicky možné není, protože eBanka a Raiffeisenbank zatím fungují se dvěma různými IT systémy, což samotný peněžní ústav potvrzuje. Jsou propojeny pobočky, jsou sjednoceny produkty, jsou sjednoceni pracovníci obou bank, je jeden název i bankovní kód i platby z jednoho systému do druhého probíhají on-line a nikoliv přes Českou národní banku. Jediné, co sjednoceno není, jsou dva různé IT systémy. O této skutečnosti by ovšem pracovníci banky měli vědět, a neměli by své klienty uvádět v omyl.

„Spojená Raiffeisenbank využívá stále oba původní IT systémy dvou bank. Původní účty Raiffeisenbank tedy fungují na IT platformě Raiffeisenbank a původní účty eBanky a eKonto fungují na systémech bývalé eBanky. Z toho důvodu zatím není možné překlopit stávající účet u Raiffeisenbank na eKonto při zachování čísla účtu. Klient má samozřejmě možnost zrušit stávající účet u Raiffeisenbank a otevřít si nové eKonto a za zrušení účtu ani zřízení eKonta se neplatí žádné poplatky. V takovém případě ale klient získá nové číslo účtu,“ vysvětluje mluvčí Tomáš Kofroň. Jak dodal, pilotní provoz přechodu ze stávajících balíčků Raiffeisenbank na eKonto bez nutnosti změny účtu odstartoval od počátku září. O přesném načasování spuštění jednotného IT systému zatím banka nerozhodla.

Zaostřeno na nadprůměrné

Spojená banka se chce podle svého mluvčího Tomáše Kofroně při poskytování svých služeb zaměřit především na domácnosti s nadprůměrnými příjmy žijící v městech nad padesát tisíc obyvatel. Těmto klientům chce nabídnout základní služby i poradenství v oblasti hypotečních úvěrů či finančního plánování. Kromě toho bude rozvíjet služby i pro podnikatele a velké firemní klienty.

Další expanzi a krytí úvěrových potřeb klientů má banka zabezpečenu od svých akcionářů zdroji ve výši dosahující téměř 70 miliard korun. „Tato suma ve spojení s nárůstem primárních vkladů pokryje naši expanzi nejméně na příští tři roky,“ upřesňuje Lubor Žalman. Částka je tvořena kombinací navýšení základního jmění, podřízeného dluhu a úvěrové linky. Akcionáři rovněž reinvestují 80 procent vytvořeného zisku zpět do rozvoje banky. Pobočková síť obou bank se spojením téměř zdvojnásobila. „Klienti nepřijdou o žádné služby, na které jsou zvyklí. Plánujeme další rozšíření produktové nabídky jak pro fyzické osoby, tak i střední firmy a velké podniky,“ tvrdí Lubor Žalman.

Raiffeisenbank působí na českém trhu od roku 1993, eBanka od roku 1998. Majoritním akcionářem spojené banky je rakouská finanční instituce Raiffeisen International Bank Holding AG. Ta působí celkem na šestnácti trzích střední a východní Evropy a obsluhuje více než 13 milionů klientů. Od roku 2005 jsou akcie skupiny kótovány na vídeňské burze.

Přehlednější, příjemnější…

Vzhled poboček spojené banky je již od konce srpna jednotný, tedy přebarvený z modré na žlutou. To je podle generálního ředitele banky pouze první fáze designového sjednocení. „Ve druhé fázi budou pobočky postupně přeměněny do nového moderního vzhledu platného pro celou skupinu Raiffeisen ve střední a východní Evropě. Česká republika je první zemí, kde se budou tyto pobočky budovat,“ uvedl Žalman s tím, že banka bude otevírat i zcela nová obchodní místa a cílově jich chce mít přibližně 130, tedy o 28 více než nyní.

BRAND24

S novým designem poboček chce banka podle svého mluvčího klienty překvapit letos na podzim. Půjde o trochu jinou podobu zvenku a především dojde ke změnám uvnitř tak, aby byly přehlednější a klientsky příjemnější.

S lahůdkou, která někoho potěší, jinému možná zvedne obočí, přišla ve své nabídce Raiffeisenbank od počátku letošního září. Svým klientům začne na eKonto připisovat každý měsíc bonus za vedení účtu. „Klienti eKonta již nyní mají možnost neplatit za vedení účtu ani za další služby. Chtěli jsme jít ještě dále a stali jsme se tak první bankou, která naopak za vedení účtu platí klientům. Každému majiteli eKonta, který splní podmínky věrnostních výhod Extra nebo Prémium, připíšeme každý měsíc na účet 10 korun,“ uvádí člen představenstva zodpovědný za retail Mário Drosc.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).