Echt tah na bránu

05. června 2009, 12:34 - Táňa Králová
05. června 2009, 12:34

Pivo

Jedenáctka je velkým hitem mezi českými pivaři. Útočí nejen na dražší dvanáctistupňová piva, ale i levnější desítky. To jen potvrzuje, že krušné časy do rodinných rozpočtů ještě nedorazily. „V pivovarnictví se žádná krize neprojevuje. Pokles prodejů piva v lednu a únoru byl dán počasím. Od dubna jde odbyt opět nahoru a ani květnové výsledky by neměly být horší než loni,“ porovnává výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jiří Veselý. Připomíná, že v prvním čtvrtletí letošního roku se celkový prodej piva snížil o osm procent, ale ležáků, tedy jedenáctek a dvanáctek, se vypilo jen o tři procenta méně. Naopak desítky se propadly o jedenáct procent. Na oblibu pivařů v jedenáctkách, které by se letos na celkových prodejích piva měly podílet desetinou, zadělal před čtyřmi lety Staropramen. Jedenáctistupňový Svijanský máz je tahounem úspěchu pivovaru s dvouciferným meziročním růstem produkce. Stoupající popularitu piv obsazujících mezeru mezi silnými ležáky a slabými výčepními pivy přikrmují pivovary, jež jedenáctky dříve nevyráběly. Na jedničku se rychle vypracoval Gambrinus Excelent, který Plzeňský Prazdroj uvedl na trh loni v listopadu. Úspěšný Excelent ovšem trochu požírá svého bratra – desítku Gambrinus, s nímž se na trhu perou nejen ostatní výčepní piva, ale i jedenáctky. A mnohé úspěšně, i díky cenové politice. Než výčepní „gambáč“ si mnozí dají raději jedenáctku z menšího pivovaru, která je stejně drahá. Zatímco stále nejrozšířenější desítka ztrácí, posilují malé pivovary. Historicky rekordní výstav měl v dubnu rodinný pivovar Bernard. S prodejem 20,6 tisíce hektolitrů si meziročně polepšil o 27 procent.
Od května se k jedenáctce po desetiletích vrátili noví majitelé pivovaru v Náchodě. A současně ho přejmenovali na Primátor, aby se přímo v názvu pivovaru přihlásili k zavedené značce. Čerstvou červnovou novinkou mezi jedenáctistupňovými pivy je Pardál Echt z Budějovického Budvaru. „Navazuje na úspěch výčepního piva Pardál, které je na trhu od března 2007. Spotřebitelé si ho velmi oblíbili, o čemž svědčí fakt, že během necelých dvou let se ho prodalo 269 403 hektolitrů, přitom předloni bylo v prodeji jen v jihočeském regionu,“ říká vedoucí tuzemského prodeje Budvaru Martin Horejš. V tomto roce chce Budvar prodat echtovního Pardálu 40 tisíc hektolitrů.

BOX:
Žízeň roste od dubna Meziroční změny v prodeji tuzemského piva (2009/2008) v procentech
Leden*-9
Únor*-15
Březen*0,2
Duben*2,7
Pramen: Český svaz pivovarů a sladoven

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Netflix odmítl zaplatit další sezónu seriálu. Produkci Sense8 nabídl pornoweb
Google dnes představí Android O. Stylově na zatmění Slunce v USA
Intel vydává nové Atomy pro servery. 16 jader, spotřeba do 30 W a 10 Gb/s síťovky k tomu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít