Dvouspojkový Francouz Peugeot 4007

14. května 2010, 14:03 - Erich Handl
14. května 2010, 14:03

Francouzský koncern PSA si nechává od roku 2007 na linkách japonské Mitsubishi vyrábět terénní auto, které prodává pod označením Peugeot 4007. Na konci loňského roku prošel vůz designovou úpravou a nabízí novou automatickou spojku.

Autor: Peugeot

Peugeot 4007 prošel na konci loňského roku faceliftem. Profit vyzkoušel v redakčním testu variantu poháněnou naftovým turbodieselem o objemu 2,2 litru. Vůz byl vybaven posledním hitem modelu – takzvanou dvouspojkovou převodovkou DCS. Ale popořádku. Celkově se nový 4007 s cenou začínající na 679 900 korunách s DPH od starého příliš neliší. Na přídi se objevil „jet fighter grill“, tedy čelní mřížka, která připomíná nasávací otvory proudové stíhačky. Karoserie narostla do délky o 2,5 centimetru. V interiéru už nejsou dříve hojně kritizované tvrdé plasty, ale takzvaná „exkluzivní syntetická kůže“, jinými slovy koženka. Náš vůz měl skutečně elegantní dvoubarevné provedení v kombinaci šedé a černé koženky. Zajímavější je také nová přístrojová deska, kterou zdobí kontrastní barevný LCD displej. Celkově na nás udělala kabina mnohem lepší dojem než u poněkud lacině vypadající předchozí verze.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 4007 2,2 HDI typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 198 km/h zrychlení 0-100 km/h - 11,1 s spotřeba - 7,3 l/100 km kufr - 441-502/1,686 litrů cena s DPH - 838 969 Kč

Vůz také hodně pokročil v jízdních vlastnostech. K dispozici jsme měli šestistupňovou dvouspojkovou převodovku se sportovním řazením s označením DSC. K čemu je „dvouspojka“ dobrá? Systém dvou spojkových kotoučů má konstrukční výhodu v tom, že dovoluje odděleně spínat a rozepínat liché a sudé stupně. Jízda by tak měla být plynulejší, nástupy razantnější. Jízda s testovaným vozidlem nás sice o bleskurychlé převodovce nepřesvědčila, řazení mělo prodlevy, ale jinak skutečně poskytuje plynulejší pohyb než klasický automat.

Ocenili jsme také posun ve výbavě vozu. Vpředu se objevily bixenonové světlomety s adaptivním systémem předního osvětlení, k mání je nyní také asistent rozjezdu do kopce, systém signálu nouzového zastavení a elektronický řídicí systém automobilu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Druhá verze Peugeotu 4007 nabízí podnikatelům hodně prostoru pro posádku i náklad, může mít i sedm míst. Oproti první generaci se zlepšil komfort i výbava. Způsobilost vozu v terénu zůstala díky velkým nájezdovým úhlům a pohonu 4×4 dobrá. Auto přitom utáhne až dvoutunový bržděný přívěs.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít