Dvouspojkový Francouz Peugeot 4007

14. května 2010, 14:03 - Erich Handl
14. května 2010, 14:03

Francouzský koncern PSA si nechává od roku 2007 na linkách japonské Mitsubishi vyrábět terénní auto, které prodává pod označením Peugeot 4007. Na konci loňského roku prošel vůz designovou úpravou a nabízí novou automatickou spojku.

Autor: Peugeot

Peugeot 4007 prošel na konci loňského roku faceliftem. Profit vyzkoušel v redakčním testu variantu poháněnou naftovým turbodieselem o objemu 2,2 litru. Vůz byl vybaven posledním hitem modelu – takzvanou dvouspojkovou převodovkou DCS. Ale popořádku. Celkově se nový 4007 s cenou začínající na 679 900 korunách s DPH od starého příliš neliší. Na přídi se objevil „jet fighter grill“, tedy čelní mřížka, která připomíná nasávací otvory proudové stíhačky. Karoserie narostla do délky o 2,5 centimetru. V interiéru už nejsou dříve hojně kritizované tvrdé plasty, ale takzvaná „exkluzivní syntetická kůže“, jinými slovy koženka. Náš vůz měl skutečně elegantní dvoubarevné provedení v kombinaci šedé a černé koženky. Zajímavější je také nová přístrojová deska, kterou zdobí kontrastní barevný LCD displej. Celkově na nás udělala kabina mnohem lepší dojem než u poněkud lacině vypadající předchozí verze.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 4007 2,2 HDI typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 198 km/h zrychlení 0-100 km/h - 11,1 s spotřeba - 7,3 l/100 km kufr - 441-502/1,686 litrů cena s DPH - 838 969 Kč

Vůz také hodně pokročil v jízdních vlastnostech. K dispozici jsme měli šestistupňovou dvouspojkovou převodovku se sportovním řazením s označením DSC. K čemu je „dvouspojka“ dobrá? Systém dvou spojkových kotoučů má konstrukční výhodu v tom, že dovoluje odděleně spínat a rozepínat liché a sudé stupně. Jízda by tak měla být plynulejší, nástupy razantnější. Jízda s testovaným vozidlem nás sice o bleskurychlé převodovce nepřesvědčila, řazení mělo prodlevy, ale jinak skutečně poskytuje plynulejší pohyb než klasický automat.

Ocenili jsme také posun ve výbavě vozu. Vpředu se objevily bixenonové světlomety s adaptivním systémem předního osvětlení, k mání je nyní také asistent rozjezdu do kopce, systém signálu nouzového zastavení a elektronický řídicí systém automobilu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Druhá verze Peugeotu 4007 nabízí podnikatelům hodně prostoru pro posádku i náklad, může mít i sedm míst. Oproti první generaci se zlepšil komfort i výbava. Způsobilost vozu v terénu zůstala díky velkým nájezdovým úhlům a pohonu 4×4 dobrá. Auto přitom utáhne až dvoutunový bržděný přívěs.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Jak prověřit (nejen investiční) firmu, která se vám nezdá
Dlužíte na zdravotním pojištění? Co dělat? Ošetří vás lékař?
Jak se nenechat nachytat na internetu
Chcete hlasovat v českých volbách ze zahraničí? Tak si pospěšte!
Auta
Audi A7 Sportback nové generace se představí ve čtvrtek.…
Kolik stojí provoz auta na daních? Stát si z vás ročně vezme desítky tisíc
Může být Volkswagen Amarok rychlejší než Golf GTI? Australané dokázali, že ano
Pět hrubých řidičských chyb, které vás mohou na silnici stát život
Opel Crossland X dostal originální verzi na LPG. Sportovec to ale nebude
Technologie
Nahotinky jako vědecký projekt. PornHub na třídění videí využije umělou inteligenci
Navštivte jiné světy. V Google Mapách najdete i planety a měsíce
Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně
Huawei představil špičkové telefony Mate 10 a dělal si srandu z Applu i Samsungu
Ryzen Mobile aneb APU Raven Ridge na cestě, objevil se v laptopu HP i s parametry
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít