Dvouspojkový Francouz Peugeot 4007

14. května 2010, 14:03 - Erich Handl
14. května 2010, 14:03

Francouzský koncern PSA si nechává od roku 2007 na linkách japonské Mitsubishi vyrábět terénní auto, které prodává pod označením Peugeot 4007. Na konci loňského roku prošel vůz designovou úpravou a nabízí novou automatickou spojku.

Autor: Peugeot

Peugeot 4007 prošel na konci loňského roku faceliftem. Profit vyzkoušel v redakčním testu variantu poháněnou naftovým turbodieselem o objemu 2,2 litru. Vůz byl vybaven posledním hitem modelu – takzvanou dvouspojkovou převodovkou DCS. Ale popořádku. Celkově se nový 4007 s cenou začínající na 679 900 korunách s DPH od starého příliš neliší. Na přídi se objevil „jet fighter grill“, tedy čelní mřížka, která připomíná nasávací otvory proudové stíhačky. Karoserie narostla do délky o 2,5 centimetru. V interiéru už nejsou dříve hojně kritizované tvrdé plasty, ale takzvaná „exkluzivní syntetická kůže“, jinými slovy koženka. Náš vůz měl skutečně elegantní dvoubarevné provedení v kombinaci šedé a černé koženky. Zajímavější je také nová přístrojová deska, kterou zdobí kontrastní barevný LCD displej. Celkově na nás udělala kabina mnohem lepší dojem než u poněkud lacině vypadající předchozí verze.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 4007 2,2 HDI typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 198 km/h zrychlení 0-100 km/h - 11,1 s spotřeba - 7,3 l/100 km kufr - 441-502/1,686 litrů cena s DPH - 838 969 Kč

Vůz také hodně pokročil v jízdních vlastnostech. K dispozici jsme měli šestistupňovou dvouspojkovou převodovku se sportovním řazením s označením DSC. K čemu je „dvouspojka“ dobrá? Systém dvou spojkových kotoučů má konstrukční výhodu v tom, že dovoluje odděleně spínat a rozepínat liché a sudé stupně. Jízda by tak měla být plynulejší, nástupy razantnější. Jízda s testovaným vozidlem nás sice o bleskurychlé převodovce nepřesvědčila, řazení mělo prodlevy, ale jinak skutečně poskytuje plynulejší pohyb než klasický automat.

Ocenili jsme také posun ve výbavě vozu. Vpředu se objevily bixenonové světlomety s adaptivním systémem předního osvětlení, k mání je nyní také asistent rozjezdu do kopce, systém signálu nouzového zastavení a elektronický řídicí systém automobilu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Druhá verze Peugeotu 4007 nabízí podnikatelům hodně prostoru pro posádku i náklad, může mít i sedm míst. Oproti první generaci se zlepšil komfort i výbava. Způsobilost vozu v terénu zůstala díky velkým nájezdovým úhlům a pohonu 4×4 dobrá. Auto přitom utáhne až dvoutunový bržděný přívěs.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít