Dvakrát silnější než favorit

24. července 2006, 00:00 - ERICH HANDL
24. července 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VW TOURAN Velkoprostorový Volkswagen Touran dostal letos nový motor. Jde o agregát s takzvanou technologiíí TSI, jeho základní verze vyjde na 608 tisíc korun. Profit jej minulý týden vyzkoušel v podnikatelské verzi s montážní přepážkou. Touran přišel na český trh v roce 2002 jako o něco menší bratr známého sharanu.

VYZKOUŠELI JSME - VW TOURAN Velkoprostorový Volkswagen Touran dostal letos nový motor. Jde o agregát s takzvanou technologiíí TSI, jeho základní verze vyjde na 608 tisíc korun. Profit jej minulý týden vyzkoušel v podnikatelské verzi s montážní přepážkou.

Touran přišel na český trh v roce 2002 jako o něco menší bratr známého sharanu. Je dlouhý 4,3 metru a může mít až sedm nezávislých sedadel. V základním uspořádání nabízí pět pohodlných sedadel a prostor pro zavazadla o objemu přes šest set litrů. Do podlahy v zadní části vozu mohou být na přání zákazníků integrována další dvě plnohodnotná sedadla. Pokud je druhá řada sedadel vyjmuta a třetí zapuštěna do podlahy, nabízí auto působivý prostor pro náklad o objemu 1913 litrů, v případě pětimístných modelů dokonce až 1989 litrů. Dosud výrobce nabízel pro vůz pětici motorů, k nimž letos přibyl benzinový agregát 1,4 TSI. Profit otestoval verzi s touto novinkou pod kapotou.

TSI je unikátní zážehový motor vybavený systémem přímého vstřikování benzinu do válců a zdvojeným přeplňováním „Twincharger“, který z objemu pouhého 1,4 litru dává výkon 103 kilowattů. Volkswagen tento motor nabízí také pro modely Golf GT, Golf Plus a Jetta. Náš touran měl motor spojený se šestistupňovou převodovkou. Jak se s autem jezdí? Stroj zrychluje na stovku za 9,8 sekundy a vůz s ním dosáhne maximální rychlosti 200 kilometrů za hodinu. To vše při kombinované spotřebě 7,4 litru na 100 kilometrů. To jsou na užitkový vůz slušné hodnoty. Kdo by chtěl ještě více, musí si v Německu koupit variantu s výkonem 125 kilowattů, která se do Česka bohužel nedováží.

Touran lze doporučit jako auto k převážení nákladů i jako rodinný vůz. Jeho předností je variabilita a slušná cena. Všechny sedačky v autě lze nezávisle posouvat dopředu a dozadu, přemísťovat v příčném směru a překlápět nebo je celé vyjímat z vozu ven. Majitel tak má rychle z auta dodávku pro převážení zboží v objemu dvou krychlových metrů.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Touran je praktické auto, které lze rychle přestavět na minibus pro sedm lidí nebo dodávku pro převážení nákladu. Má podnikatelskou verzi N1, takže odpočet DPH je možný. Motor 1,4 TSI se zdá být se svým objemem slabý, ale nová technologie mu dává téměř dvakrát větší výkon než má Škoda Favorit.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model: VW Touran Highline 1,4 TSI

Typ vozu: velkoprostorový van

Motor: benzinový čtyřválec

Objem válců: 1,4 litru

Max. výkon: 103 kW

Max. rychlost: 200 km/hod

Zrychlení: 0-100 9,8 sekundy

Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Kufr: 600 l

Cena: (základ) 608 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče