Důstojný nástupce corolly

21. ledna 2008, 00:00 - Erich Handl
21. ledna 2008, 00:00

Japonská Toyota loni nahradila model Corolla novým vozem s názvem Auris. Auto se v segmentu střední třídy postavilo Škodě Octavia, Fordu Focus nebo Volkswagenu Golf.

Test – Toyota Auris Japonská Toyota loni nahradila model Corolla novým vozem s názvem Auris. Auto se v segmentu střední třídy postavilo Škodě Octavia, Fordu Focus nebo Volkswagenu Golf.

Toyota vyráběla pět generací corolly celých dvacet let. V těchto dvou dekádách se model stal největším prodejním hitem automobilky, navíc byl vyhlášený vysokou spolehlivostí. V minulém roce se nagojská centrála značky rozhodla výrobu corolly ukončit s tím, že pokračovat bude dále jen její zvětšená verze s názvem Verso. Klasický hatchback s pátými dveřmi se přejmenoval na Auris.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Auris nemá podnikatelskou verzi N1, odpočet daně tedy není možný. Vůz může sloužit jako alternativa krátké Škody Octavia, tedy jako referentský vůz nebo jako kombinace rodinného a služebního auta pro občasné převážení malých nákladů.

Profit v minulém týdnu otestoval tohoto nástupce legendy s naftovým agregátem pod kapotou. Naše auto mělo japonsky „zakulacený“ design se sportovními křivkami, které bylo možné najít i v interiéru. Nejvíce pozornosti v kabině poutá klenutá centrální konzole, na které je umístěno rádio, ovládání ventilace i krátká řadicí páka. Pod konzolí lze nalézt odkládací prostor na osobní věci. Zpracování interiéru se nám zdálo kvalitní, nikde žádné skřípání plastů a všude dostatek místa pro nohy. Pohodlí sedaček jsme ohodnotili jako úměrné vozu střední třídy. Horší je to ale s kufrem, jeho objem je pouhých 354 litrů, takže je o 150 litrů za krátkou octavií. V kufru jsme narazili na další minus – při sklopení opěradel zadních sedaček bohužel nevznikne rovná plocha pro hladké uložení nákladu, ale je třeba počítat se schodem tvořeným sedáky.

 TECHNICKÉ ÚDAJE

 model - Toyota Auris D-4D

 typ vozu - pětidveřový hatchback

 motor - přeplňovaný diesel

 objem válců - 2,2 litru

 max. výkon - 130 kilowattů

  • * max. rychlost - 210 km/hod  zrychlení 0-100 - 8,1 sekundy  spotřeba - 6,2 litru /100 km  kufr - 354 litrů  cena (základ)** - 719 900 Kč

Jízda s Aurisem je příjemná, stroj zdobí komfortní podvozek, obratnost, přesné řízení i řazení šestistupňové převodovky. Z pěti nabízených motorů byl ten náš nejsilnější – jednalo se o dieselový přeplňovaný čtyřválec 2,2 litru o výkonu 130 kilowattů. Šel dobře odspodu a autu dával více než solidní zrychlení. Výkonem tento agregát utíká svým konkurentům, výrobcem uváděná kombinovaná spotřeba 6,2 litru na sto kilometrů jízdy je plus minus pravdivá. Problémem Aurisu se silným motorem je cena, která se u základní verze vyšplhala na 719 900 korun. S bohatou výbavou může tedy tato varianta přesáhnout startovní cenu i dvojnásobně! Za 800 tisíc korun už lze pořídit menší limuzínu.

Auris je důstojným nástupcem corolly, nabízí výkonné motory, solidní výbavu v základu, spolehlivost a hodně místa pro osádku. K jeho minusům patří malý kufr a skutečnost, že není homologován v podnikatelské verzi N1. Kdo chce odpočet DPH, musí si u Toyoty koupit větší Corollu Verso.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče