Důraz na variabilitu a maximální funkčnost

19. září 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
19. září 2005, 00:00

MITSUBISHI FUSO CANTER Lehké užitkové vozy Mitsubishi Fuso Canter mají poměrně dlouhou tradici a momentálně se vyrábějí již v sedmé generaci. Na českém trhu však zatím chyběly. Od září je všechno jinak, Canter se dostává i k tuzemským zákazníkům.

foto: Mitsubishi 

MITSUBISHI FUSO CANTER Lehké užitkové vozy Mitsubishi Fuso Canter mají poměrně dlouhou tradici a momentálně se vyrábějí již v sedmé generaci. Na českém trhu však zatím chyběly. Od září je všechno jinak, Canter se dostává i k tuzemským zákazníkům. Nová sedmá generace LUV Mitsubishi Fuso Canter se zaměřuje především na funkčnost, variabilitu a spolehlivost, dále pohodlné řízení a samozřejmě bezpečnost. Důkazem vysoké užitkovosti těchto vozů je například už porovnání s konkurencí pokud jde o užitečné zatížení nebo-li nosnost auta a ložný objem. Canter v nejtěžší verzi (7,5 tuny) totiž uveze až 4890 kilogramů nákladu, což je zdaleka nejvíce v tomto segmentu motorových vozidel. VE ZNAMENÍ MNOHOSTRANNOSTI

Široké využití nových dodávek zajistí jejich značná mnohostrannost. Na českém trhu totiž budou k dispozici čtyři rozměrově odlišné kabiny (jednoduchá, dvojitá, úzká a široká), čtyři hmotnostní kategorie (od 3,5 do 7,5 tuny) a velké množství rozvorů náprav od 2500 milimetrů po vrcholnou variantu 4470 milimetrů. S těmito možnostmi, zejména pak s variabilní velikostí kabiny, se model uplatní například v rozvážkové službě, v hlavní i vedlejší stavební činnosti, zahradnictví a dalších službách.

Samotná kabina je poměrně unikátní, v době uvedení modelu na trh v Japonsku se jednalo o první užitkový automobil s bezkapotovou (trambusovou) kabinou a řazením přímo v přístrojové desce. Krátká řadicí páka šetří místo, což výrazně usnadňuje pohyb v kabině. Nové je i umístění páky ruční brzdy vpravo vedle sedadla řidiče. Podle typu kabiny v ní nalezne dostatečný prostor až sedm lidí.

DVA MOTORY, DVĚ PŘEVODOVKY K vysoké životnosti a provozní spolehlivosti modelu Canter by měly přispět i dva přeplňované vznětové čtyřválce - třílitrový s výkonem 92 kW a motor o objemu 3,9 litru s výkonem 105 kW, které doplňuje pěti nebo šestistupňová převodovka. Oba motory se vyznačují hospodárností a tichým chodem. Slabší z nich pohání vozy o užitečné hmotnosti 3,5 a 5,5 tuny, silnější pak těžší varianty. Stejně jako u osobních aut i v segmentu užitkových vozů platí, že bezpečnost je vždy až na prvním místě. Canter obsahuje nový bezpečnostní systém budky, který vychází ze zesíleného rámu podlahy kabiny, podélných výztuh dveří (slouží jako ochrana proti bočnímu nárazu) a obsahuje dále deformovatelné držáky přístrojů či podélníky rámu v případě čelního nárazu. Pokud jde o prvky aktivní bezpečnosti, standardním vybavením všech typů jsou kotoučové brzdy obou náprav a pro typy nad 3,5 tuny i protiblokovací systém ABS. Na přání je k dispozici ještě Power ABS s brzdovým asistentem, který umí výrazně zkrátit brzdnou dráhu vozu, a to i při jeho plném naložení. SERVIS

O záruční i pozáruční servis se postará koncern Mercedes-Benz. Proč zrovna on? Daimler Chrysler totiž koupil 75procentní podíl v divizi značky Mitsubishi zabývající se výrobou lehkých užitkových i nákladních vozidel a autobusů.

TECHNICKÉ ÚDAJE

objem motoru 2977 ccm

maximální výkon 92 kW

nejvyšší rychlost 120 km/hod

užitečné zatížení 1435 kg

maximální hmotnost 3500 kg

cena dle výbavy

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče