Důležitý první dojem

02. června 2003, 00:00 - Michal Zachar, konzultant osobní a firemní image (www.vizazista.cz, www.imageaudit.info)
02. června 2003, 00:00

ImageŘíká se, že úspěch mnohdy záleží na správně zvolené image. Proč? Není to jen přetvářka?Karel H., OstravaČlověk je vizuální tvor. Jeho schopnost komunikace je založena především na vizuálních vjemech. Naše barevná představivost dosahuje jedné z nejlepších hodnot v celé živočišné říši.

Image

Říká se, že úspěch mnohdy záleží na správně zvolené image. Proč? Není to jen přetvářka?

Karel H., Ostrava

Člověk je vizuální tvor. Jeho schopnost komunikace je založena především na vizuálních vjemech. Naše barevná představivost dosahuje jedné z nejlepších hodnot v celé živočišné říši. S nástupem 20. století a díky vynálezu televize, filmu, videa a internetu jsme čím dál, tím více odkázáni na rychlé vstřebávání a následné vyhodnocování informací hlavně z vizuální oblasti. Naše smysly jsou tak denně přehlcovány. Imagemakeři, vizážisté, typologové a jiní specialisté, kteří se dnes starají o tento obor, by vlastně nemuseli vůbec existovat, pokud by se člověk ve stále vzrůstající přemíře informací dokázal sám orientovat. Image však není přetvářka. Čteme ve tvářích, na oblecích mnohem více informací, než jsme si ochotni vůbec připustit. Stále vnímáme okolí a okolí vnímá nás. A vše, co se ze své podstaty osobnosti, ze svého já snažíme utajit, je o to více patrné na našem oblečení, doplňcích a chování nás samotných. Celkový dojem je souhrn všech prvků působících na naše okolí: upravenost vlasů, pleti, nehtů, oděvů, doplňků, vůní, harmonie tvarů a barev. Náš mozek si neustále vytváří škatulky, do kterých řadíme jednotlivé osoby a situace, se kterými se během dne setkáváme. Jakmile se s dotyčným člověkem či situací setkáme znovu, otevíráme si onen pomyslný šuplík a dle uschovaných informací jednáme. Z toho vyplývá, že v image je velmi důležité vyvolat pozitivní tzv. „první dojem“: Jeho uložení v mozku se děje během prvních šest vteřin našeho prvního kontaktu, ale zůstává tam po dobu dalších šesti měsíců. Pokud si tedy první dojem „zkazíme“, je pro nás velmi obtížné ho napravovat a stojí nás to vcelku mnoho zbytečného úsilí.

Nevíte si rady s módními trendy nebo si nejste jisti, co vaší firmě dodá šmrnc? Napište své dotazy vizážistovi a image poradci Michalu Zacharovi.

Týdeník Profit Rubrika „Styl“ - poradna Vinohradská 1511/230, 100 00 Praha 10 e-mail: styl@profit.cz, vizazista@tiscali.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít