Důležitý první dojem

02. června 2003, 00:00 - Michal Zachar, konzultant osobní a firemní image (www.vizazista.cz, www.imageaudit.info)
02. června 2003, 00:00

ImageŘíká se, že úspěch mnohdy záleží na správně zvolené image. Proč? Není to jen přetvářka?Karel H., OstravaČlověk je vizuální tvor. Jeho schopnost komunikace je založena především na vizuálních vjemech. Naše barevná představivost dosahuje jedné z nejlepších hodnot v celé živočišné říši.

Image

Říká se, že úspěch mnohdy záleží na správně zvolené image. Proč? Není to jen přetvářka?

Karel H., Ostrava

Člověk je vizuální tvor. Jeho schopnost komunikace je založena především na vizuálních vjemech. Naše barevná představivost dosahuje jedné z nejlepších hodnot v celé živočišné říši. S nástupem 20. století a díky vynálezu televize, filmu, videa a internetu jsme čím dál, tím více odkázáni na rychlé vstřebávání a následné vyhodnocování informací hlavně z vizuální oblasti. Naše smysly jsou tak denně přehlcovány. Imagemakeři, vizážisté, typologové a jiní specialisté, kteří se dnes starají o tento obor, by vlastně nemuseli vůbec existovat, pokud by se člověk ve stále vzrůstající přemíře informací dokázal sám orientovat. Image však není přetvářka. Čteme ve tvářích, na oblecích mnohem více informací, než jsme si ochotni vůbec připustit. Stále vnímáme okolí a okolí vnímá nás. A vše, co se ze své podstaty osobnosti, ze svého já snažíme utajit, je o to více patrné na našem oblečení, doplňcích a chování nás samotných. Celkový dojem je souhrn všech prvků působících na naše okolí: upravenost vlasů, pleti, nehtů, oděvů, doplňků, vůní, harmonie tvarů a barev. Náš mozek si neustále vytváří škatulky, do kterých řadíme jednotlivé osoby a situace, se kterými se během dne setkáváme. Jakmile se s dotyčným člověkem či situací setkáme znovu, otevíráme si onen pomyslný šuplík a dle uschovaných informací jednáme. Z toho vyplývá, že v image je velmi důležité vyvolat pozitivní tzv. „první dojem“: Jeho uložení v mozku se děje během prvních šest vteřin našeho prvního kontaktu, ale zůstává tam po dobu dalších šesti měsíců. Pokud si tedy první dojem „zkazíme“, je pro nás velmi obtížné ho napravovat a stojí nás to vcelku mnoho zbytečného úsilí.

Nevíte si rady s módními trendy nebo si nejste jisti, co vaší firmě dodá šmrnc? Napište své dotazy vizážistovi a image poradci Michalu Zacharovi.

Týdeník Profit Rubrika „Styl“ - poradna Vinohradská 1511/230, 100 00 Praha 10 e-mail: styl@profit.cz, vizazista@tiscali.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít