Menu Zavřít

Důležitý je úsměv

16. 6. 2009
Autor: Euro.cz

Šárkou Váchovou

BRAND24

Americká společnost 3M před lety vstoupila do povědomí českého obyvatelstva jako výrobce špičkových disket do počítačů. Dnes už na českém trhu nabízí výrobky od nejmenšího projektoru na světě ve velikosti mobilního telefonu po zdravotnické filtrační masky, které nyní nacházejí uplatnění při ochraně proti viru mexické chřipky. Firma má v Česku hned několik zastoupení a Šárka Váchová je odpovědná za marketing všech šesti divizí 3M Česko.

EURO: Reprezentujete společnost 3M, donedávna jste ale měla na vizitce 3M ESPE… VÁCHOVÁ: Ještě před několika lety bylo možné na dentálním trhu narazit jak na společnost 3M, která pochází ze Spojených států, tak i na německou dentální společnost ESPE. 3M již provedla řadu akvizic – koupené společnosti se pak stávají součástí 3M pod jejím jménem. V případě německé ESPE se však jednalo o fúzi, v jejímž rámci bylo dohodnuto, že budou obě společnosti vystupovat pod společným názvem 3M ESPE. Fúzí došlo ke spojení silných a úspěšných společností kvůli rozšíření tržních příležitostí. EURO: Čím se v Česku 3M ESPE konkrétně zabývá? VÁCHOVÁ: Klíčovým trhem je stomatologie. V oblasti klasických dentálních výrobků je úspěch zaručen tím, že stomatologie je stejně jako jiná zdravotní péče součástí života, bez níž se nikdo neobejde. Navíc když vás začne bolet zub, dáte cokoli, aby se vám ulevilo. V oblasti technologických inovací jsme loni na trh vstoupili s digitální technologií Lava, která vyrábí celokeramické korunky a můstky. V tomto technologickém systému a v digitální stomatologii obecně vidíme obrovský potenciál. EURO: Znamená to, že se ani nemusíte příliš snažit? VÁCHOVÁ: To zdaleka ne. Konkurence je obrovská. Zdroj našeho úspěchu vidím hlavně v silném lokálním týmu 3M ESPE, v kvalitní komunikaci a servisu, který poskytujeme. Velkým přínosem je zmíněné spojení dvou špičkových hráčů v oboru, kteří se navzájem obohatili nejen o zkušenosti a technologie, ale i o tržní podíly a portfolia výrobků. EURO: Zdá se, že zdravotnictví hospodářská recese příliš nepostihne. VÁCHOVÁ: Portfolio 3M ESPE obsahuje jak klasické výrobky pro zubní lékaře, které jsou potřeba za každé ekonomické situace, tak inovativní technologie, které představují potenciál do budoucnosti. Obojí pomáhá krizi překonat. EURO: Do oboru vstoupily digitální technologie. Jak se to týká stomatologie? VÁCHOVÁ: Vliv digitálních technologií stále roste. Je to dáno tím, že lidé už nechodí k zubaři jen na preventivní prohlídky nebo při akutních bolestech. Trendem nejsou jen nezbytné opravné zákroky, ale také estetika. Stále více lidí si uvědomuje, že s hezkým úsměvem se uplatní mnohem snáz jak v byznysu, tak v soukromém životě. Úsměv je totiž jedním z nejdůležitějších faktorů, které rozhodují o tom, jak nás ostatní vnímají. Digitalizace navíc velmi usnadňuje a zefektivňuje práci zubařů a dentálních specialistů, takže mohou snáz dosahovat opravdu kvalitních výsledků. EURO: Co musí člověk pro krásný úsměv podstoupit? VÁCHOVÁ: Pokud máte štěstí a hezké zuby jste dostal od přírody, tak si vystačíte s pravidelnou péčí. Většina lidí ale tohle štěstí nemá. Buď horší zuby zdědí, nebo stačí třeba kousnout do pecky v koláči. Na řadu pak přicházejí korunky nebo můstky, které málokdy vypadají jako pravé zuby. Člověka v každém věku pak může trápit nízké sebevědomí. Se systémem Lava je ale možné přirozeného vzhledu korunek dosáhnout. Metalokeramiku nahradila celokeramika. Proces přípravy je z velké části digitalizovaný, takže na hotovou korunku nemusíte dlouho čekat, a navíc vám sedí zcela přesně. Nejvíce ale lidi láká estetika korunek. Vypadají natolik přirozeně, že je nepoznáte od pravého zubu. Zirkonium, ze kterého jsou vyrobeny, je navíc biologicky plně kompatibilní, takže je každý dobře snáší.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).