Důkladná kontrola sníží náklady

16. října 2006, 00:00 - admin
16. října 2006, 00:00

SPRÁVA VOZOVÉHO PARKU Hitem posledních let jsou automobilové navigace, které se díky moderním technologiím stále více prosazují zejména v podobě mobilních zařízení. Taková navigace ale nemusí sloužit pouze k nalezení správného směru, její funkce může být daleko širší.

SPRÁVA VOZOVÉHO PARKU Hitem posledních let jsou automobilové navigace, které se díky moderním technologiím stále více prosazují zejména v podobě mobilních zařízení. Taková navigace ale nemusí sloužit pouze k nalezení správného směru, její funkce může být daleko širší. Základní otázkou každého majitele vozového parku je, zda se jeho auta využívají opravdu ekonomicky. Zda jejich řidiči jezdí po nejkratších trasách, případně zda po celou svou pracovní dobu opravdu pracují. V současnosti je také aktuální kontrola spotřeby firemních vozů. V době rozvoje mobilní navigace není nic jednoduššího než používat řešení nabízené hned několika firmami. Do služebního automobilu se namontuje přijímač satelitního navigačního systému GPS, který rovnou bez nutnosti jakékoliv manipulace komunikuje s podnikovým dispečinkem. Ten má kdykoliv přehled o pohybu daného vozu. ŠANCE PRO MOBILNÍ OPERÁTORY Každá firma, která se zabývá sledováním vozového parku, nabízí trochu jiné řešení a spolupracuje s jiným operátorem mobilních sítí. Například partnerem společnosti Sedat Bohemia je bývalý Eurotel, dnes Telefonica O2, T-Mobile zase spolupracuje s firmou SGS na řešení Carnet. Vodafone zatím svou nabídku v této oblasti připravuje. Jak to tedy vlastně funguje? Do každého vozu se namontuje přijímač GPS, který zároveň obsahuje navigaci a telefonní modul. Přijímač snímá v pravidelném intervalu data o pohybu vozidla a odesílá je přes mobilní síť ke zpracování na dispečink. Dispečer má před sebou v počítači mapu, na které se mu vykresluje trasa automobilu včetně jeho aktuální rychlosti. Firmy mohou vozidla sledovat buď přes internet, nebo si příslušnou aplikaci nahrají do počítače. ÚSPORY I VĚTŠÍ BEZPEČNOST Výhody představeného řešení spočívají v tom, že řidiči si nedovolí černé jízdy v pracovní době a firma ušetří nejen za pohonné hmoty. Navíc lze jednoduše propojit sledovací systém s tankovací kartou a firma má lepší přehled i o čerpání pohonných hmot. Další výhodou je to, že podobný systém usnadní pátrání po vozidle v případě jeho odcizení. Případy, kdy zloději ukradnou vozidlo a odstaví ho někde v lese či na polní cestě na několik dní, aby zjistili, zda vozidlo mělo či nemělo namontovaný nějaký GPS přijímač, se množí stejně jako úspěšné nálezy ukradených aut. Určitou nadstavbou popsaného řešení je systém nabízený společností AutoLocator (tlačítko v nouzi), který zajišťuje komunikaci dispečinku s vozidlem v případě nějakých problémů, ať už zdravotního rázu, nebo přepadení auta. ŠETŘENÍ NENÍ ZADARMO**

Firmy nabízející sledovací systémy říkají, že s jejich pomocí lze ušetřit až třetinu nákladů na provoz auta. Záleží samozřejmě na tom, o jaké vozidlo se jedná, v jakém režimu jezdí a podobně. Nutné je ale připomenout, že nic není zadarmo. Firma, která si chce podobný systém pořídit, totiž musí počítat s jednorázovou investicí do jeho pořízení a následně musí hradit poplatky za užívání mobilního spojení vozu a dispečinku. Firma SGS nabízí zařízení Carnet bez navigačních map od jedné koruny při podpisu smlouvy na čtyři roky a měsíčním paušálu 449 korun. Konkurenční zařízení firmy Sedat Bohemia je na trhu k dispozici rovněž od jedné koruny a tarifu od 475 korun měsíčně.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče