Filip Remunda a Vít Klusák studenti FAMU, tvůrci projektuANOJsme překvapeni, že se novináři v první řadě zajímají o způsob financování filmu a mrzí nás, že věc je hodnocena převážně dvojím způsobem: buď jako vydařená recese, nebo jako zákeřný podvod.
Filip Remunda a Vít Klusák studenti FAMU, tvůrci projektu
ANO
Jsme překvapeni, že se novináři v první řadě zajímají o způsob financování filmu a mrzí nás, že věc je hodnocena převážně dvojím způsobem: buď jako vydařená recese, nebo jako zákeřný podvod. Výroba filmu byla podpořena Státním fondem ČR na podporu a rozvoj české kinematografie částkou milion korun, koproducenty filmu jsou FAMU a Česká televize. Nevidíme v tom problém. Český sen je koncipován jako celovečerní dokumentární film s otevřenou strukturou. Na rozdíl od reklamy, která předjímá odpověď svého konzumenta, se snažíme do všech situací vstupovat s otevřenou myslí a vyhýbáme se tezovitosti. Nabídka byla záměrně postavena na virtuálních potravinách jako ryzím předmětu konzumování: nejen tedy věci shromažďovat, ale vlastně se jimi naplňovat, sytit.
Robert Kopecký, poslanec (ČSSD)
NE
Mystifikovat nemajetné lidi a zneužívat jejich důvěřivosti tím, že je nalákám na levné ceny v obchodě, který neexistuje, nemá pranic společného s obyčejnou lidskou slušností a etikou. Vynaložit na takovou věc peníze z veřejných zdrojů je nehoráznost. I někteří lidé, kteří přišli před tzv. Český sen, jistě chodí do kina a přispívají tudíž do fondu pro rozvoj kinematografie. O koncesionářských poplatcích České televizi ani nemluvě. Kdyby byly tyto peníze využity pro něco smysluplnějšího (kupříkladu pro dětský domov, onkologické oddělení či cokoli jiného, byť to nemá s filmem souvislost) udělalo by se lépe. Potřebným by to pomohlo a nikdo by nebyl zesměšňován. Takto se finance vyhodily oknem, protože umělecký záměr a výsledek je jedno velké nic. Navíc šlo o klamavou reklamu, což je dle mého soudu v rozporu se zákonem.