Duel: Je pražské metro po opravách skutečně bezpečné?

27. ledna 2003, 00:00 - admin
27. ledna 2003, 00:00

NEHasič, který si nepřeje být jmenován Není. Ale vedení metra nám o tom zakázalo mluvit. Ventilace má nedostatky a v případě požáru by nefungovala, jak má, lidé by se mohli nadýchat kouře. Větrací systém totiž po povodních nefunguje na dálkové ovládání, ale každou ventilační šachtu musí ručně zapnout lidé.

NE

Hasič, který si nepřeje být jmenován

Není. Ale vedení metra nám o tom zakázalo mluvit. Ventilace má nedostatky a v případě požáru by nefungovala, jak má, lidé by se mohli nadýchat kouře. Větrací systém totiž po povodních nefunguje na dálkové ovládání, ale každou ventilační šachtu musí ručně zapnout lidé. Až od poloviny března bude systém zase reagovat na zmáčknutí tlačítka. Když hoří v podzemí, jde o vteřiny. Dým by se měl začít odsávat ihned, i když je pravda, že podle hasičských norem by se měly ventilátory zapnout do deseti minut od začátku požáru. Kromě toho použité materiály sice odpovídají normám, ale 30 let starým.

ANO

Milan Houfek ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy

Metro je skutečně bezpečné. Rychlost prováděných oprav neznamená snížení bezpečnosti, ale jedině to, že třeba v některých stanicích chybí obklady. Chtěl bych vidět toho, kdo by dal souhlas k provozu metra, přestože by věděl, že jsou v něm nedostatky. Ano, byla nefunkční jedna ventilační šachta, ale tato závada je už odstraněna. Teď existuje jediný problém, a tím je dálkové ovládání ventilace, to zatím nejsme schopni opravit. Obrátit ventilace tak, aby vzduch proudil ven, se musí ručně. Jsou vyčleněni konkrétní lidé, kteří to v souladu s bezpečnostními předpisy udělají do deseti nebo patnácti minut.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít