Duel: Je pražské metro po opravách skutečně bezpečné?

27. ledna 2003, 00:00 - admin
27. ledna 2003, 00:00

NEHasič, který si nepřeje být jmenován Není. Ale vedení metra nám o tom zakázalo mluvit. Ventilace má nedostatky a v případě požáru by nefungovala, jak má, lidé by se mohli nadýchat kouře. Větrací systém totiž po povodních nefunguje na dálkové ovládání, ale každou ventilační šachtu musí ručně zapnout lidé.

NE

Hasič, který si nepřeje být jmenován

Není. Ale vedení metra nám o tom zakázalo mluvit. Ventilace má nedostatky a v případě požáru by nefungovala, jak má, lidé by se mohli nadýchat kouře. Větrací systém totiž po povodních nefunguje na dálkové ovládání, ale každou ventilační šachtu musí ručně zapnout lidé. Až od poloviny března bude systém zase reagovat na zmáčknutí tlačítka. Když hoří v podzemí, jde o vteřiny. Dým by se měl začít odsávat ihned, i když je pravda, že podle hasičských norem by se měly ventilátory zapnout do deseti minut od začátku požáru. Kromě toho použité materiály sice odpovídají normám, ale 30 let starým.

ANO

Milan Houfek ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy

Metro je skutečně bezpečné. Rychlost prováděných oprav neznamená snížení bezpečnosti, ale jedině to, že třeba v některých stanicích chybí obklady. Chtěl bych vidět toho, kdo by dal souhlas k provozu metra, přestože by věděl, že jsou v něm nedostatky. Ano, byla nefunkční jedna ventilační šachta, ale tato závada je už odstraněna. Teď existuje jediný problém, a tím je dálkové ovládání ventilace, to zatím nejsme schopni opravit. Obrátit ventilace tak, aby vzduch proudil ven, se musí ručně. Jsou vyčleněni konkrétní lidé, kteří to v souladu s bezpečnostními předpisy udělají do deseti nebo patnácti minut.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Fiat slaví už podruhé 60. narozeniny modelu 500. Tentokrát…
Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny
Pouštní supersport Zarooq SandRacer 500 GT jde do výroby. Stojí přes 10 milionů
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Technologie
Intel uvádí první disk s 64vrstvou NAND, SSD 545s. Slibuje vysoký výkon i ve velké zátěži
Intel Core i5-7400: jak si vede čtyřjádrový Kaby Lake za 5 tisíc? (uživatelská recenze)
Levné telefony budou výkonnější a déle vydrží. Díky Snapdragonu 450
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít