Drzost železničářů

05. ledna 2004, 00:00 - (bar)
05. ledna 2004, 00:00

Železniční odbory si opět pod hrozbou stávky vymohly růst platů. Dráhy neustále natahují ruce pro dotace, vrší ztráty a dluhy, a přitom jejich zaměstnanci mají obdržet nadstandardní výhody. Proč? Vždyť železnice se i po dvou státem řízených tunelech, pardon, rozdělení na zadluženou a "čistou" část, opět ukazují jako neživotaschopné.

GLOSY

Zůstávají jen desítky miliard dluhů. Železnice měl dávno řídit konkurzní správce, rozprodávat lokální tratě, budovy, pozemky, vagony, lokomotivy, koleje i pražce, propouštět hromadně zaměstnance, snižovat platy a rušit nadstandardní výhody (režijní jízdenky, příspěvky na obědy, mimořádné dovolené…). Není se čeho bát. Železničáři v minulosti generální stávkou sami dokázali, jak jsou nepotřební.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Auta
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace.…
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Také SUV Lada XRay může být „exkluzivní“. Stačí k tomu pár dílů z Dacie
Technologie
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hvězdou YouTubu beze slov. Tyhle kanály vás budou bavit, i když se v nich nemluví
Tamron představil pořádné tele. První objektiv pro zrcadlovky s 22× zoomem
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít