Drzost železničářů

05. ledna 2004, 00:00 - (bar)
05. ledna 2004, 00:00

Železniční odbory si opět pod hrozbou stávky vymohly růst platů. Dráhy neustále natahují ruce pro dotace, vrší ztráty a dluhy, a přitom jejich zaměstnanci mají obdržet nadstandardní výhody. Proč? Vždyť železnice se i po dvou státem řízených tunelech, pardon, rozdělení na zadluženou a "čistou" část, opět ukazují jako neživotaschopné.

GLOSY

Zůstávají jen desítky miliard dluhů. Železnice měl dávno řídit konkurzní správce, rozprodávat lokální tratě, budovy, pozemky, vagony, lokomotivy, koleje i pražce, propouštět hromadně zaměstnance, snižovat platy a rušit nadstandardní výhody (režijní jízdenky, příspěvky na obědy, mimořádné dovolené…). Není se čeho bát. Železničáři v minulosti generální stávkou sami dokázali, jak jsou nepotřební.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče