Druhého pololetí se není třeba bát.

14. července 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
14. července 2003, 00:00

Ale ani nic moc čekatPohled expertaPřesně v polovině roku zachovává expert na ceny motorových vozidel Tomáš Majer ledový klid. Na obzoru se podle něj nerýsuje nic, co by s trhem nebo cenami ve druhé polovině roku mělo výrazně zacloumat.* Lze čekat, že v nějakém segmentu půjdou ceny dolů?

Ale ani nic moc čekat

Pohled experta

Přesně v polovině roku zachovává expert na ceny motorových vozidel Tomáš Majer ledový klid. Na obzoru se podle něj nerýsuje nic, co by s trhem nebo cenami ve druhé polovině roku mělo výrazně zacloumat.

* Lze čekat, že v nějakém segmentu půjdou ceny dolů?

Snad jen tam, kde se budou dealeři víc snažit zbavit se modelového roku. Snaha vyprázdnit sklad je poutavá pro všechny kupující.

* Co případy, že na trh má být uveden modernizovaný model?

Pak se zlevní dobíhající model. Ti, kterým automobilka dodá faceliftovaný vůz, zpravidla výrazně výběhový model cenově zatraktivní. To ale nijak nebude souviset s přibližujícím se koncem roku.

* Neprojeví se konečně ani dlouhodobě nízký kurz dolaru na cenách aut?

Dalo by se spekulovat, že automobily z americké produkce by mohly být za nižší cenu. Na cenu benzinu má přeci kurz vliv také. Žádnou dramatickou revoluci ovšem nelze očekávat ani zde. Bylo by to naivní.

* Podnikatelé, jimž budou v druhé polovině roku končit leasingy na auta, se začnou poohlížet po nových. Nebylo by lepší počkat už na nový rok?

S ohledem na budoucí prodej určitě ano. Komu například bude končit leasing v září nebo říjnu, tomu se určitě vyplatí počkat s koupí nového vozu až na leden nadcházejícího. Při prodeji totiž každý kupec kouká jen a jen na rok výroby. Měsíc příliš velkou roli nehraje.

* O ceně vozu by spíš měl rozhodovat jeho stav, ne?

Ročník je rozhodující i pro určování ceny podle oficiálních tabulek. A to, i když by rozdíl v datech výroby měl být například: listopad 2003-leden 2004. Je ale fakt, že zkušený nákupčí je schopen rozdíl rozeznat. Ovšem s ohledem zase na budoucí prodej - mluvím především o bazarovém výkupu za hotové - ten ročníkový rozdíl cen dodrží.

* Rok 2003 tedy ve své druhé polovině bude cenově nudný?

Rozhodně ne překvapivý. Tak krátce před vstupem do Evropské unie si ani nikdo žádné cenové zemětřesení nepřeje.

Tomáš Majer

FOTO: ARCHIV

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít