Druhá vlna koncentrace pracích prášků dorazila do Česka

23. listopadu 2011, 17:35 - Dalibor Dostál
23. listopadu 2011, 17:35

Časy, kdy se výrobci pracích prášků předháněly v tom, jak velký balík přípravku si zákazník za své peníze odnese z obchodu nebo kolik kilogramů prášku dostane jako bonus zdarma, rychle končí. Móda objemných balení je pryč, trendem posledních let je koncentrace.  

Foto: Profimedia.cz

Do Česka v současnosti dorazila druhá vlna koncentrace pracích prášků. Společnost Henkel jako první výrobce ve střední a východní Evropě přišla s druhou generací koncentrovaných prostředků. Její novinka Persil Expert tak má o pětinu menší objem než předchozí typy pracích prášků, vypere však stejné množství prádla. 

Společně s hmotností výrobku se snižuje o 20 procent i velikost prací dávky. Na vyprání stejného objemu prádla nyní stačí pouze 80 gramů prášku namísto dříve obvyklých 100 gramů. To je nejen šetrnější k životnímu prostředí, ale je to i praktické pro zákazníky. „Menší balení se snadněji skladuje v domácnosti, lépe se s ním manipuluje, snazší je doprava z prodejny domů a vytváří i méně odpadu,“ říká Roman Kýr z divize Pracích a čisticích prostředků společnosti Henkel ČR.

Koncentrované prací prášky byly poprvé na český trh uvedeny poprvé v roce 2006. Tyto silnější, výkonnější a k životnímu prostředí šetrnější výrobky postupně nahradily tradiční a „objemné“ výrobky. Hmotnost pracích prášků i velikost prací dávky se tehdy snížily o třetinu.

Současná druhá fáze koncentrace přináší snížení spotřeby energie při výrobě i distribuci, snížení množství odpadu, méně emisí CO2 vypouštěných do ovzduší, snížení spotřeby obalového materiálu o 24 procent a o pětinu méně chemických látek vypouštěných při praní do vody. V České republice působí Henkel od roku 1991. Na českém trhu prodává více než 50 značek a zaměstnává 250 zaměstnanců.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít