Drinks Union věří svým regionálním pivovarům

12. května 2003, 00:00 - (vs)
12. května 2003, 00:00

Rozvojem regionálních pivovarů chce podpořit svou expanzi nápojová skupina Drinks Union (DU). Do ní patří oblastní pivovary Kutná Hora a Louny a dále celostátně prodávaný Zlatopramen Krásné Březno. "Dále rozvíjíme regionální pivovary, které chceme podporovat," naznačil cestu rozvoje firmy marketingový ředitel Jaroslav Lstibůrek a dodal, že u piva lze stavět na patriotizmu.

Podle představitelů DU se podařilo výrobu v regionálních pivovarech stabilizovat. „Nebudeme měnit jeho charakter,“ vyjádřil se Lstibůrek například k záměrům v kutnohorském pivovaru. Od dubna se však mění etiketa na lahvích z tohoto závodu a od května nastane obdobná inovace rovněž u lounského piva. Po ovládnutí pivovarů v posledně uvedených dvou městech pronikla vloni DU mezi pět největších výrobců piva v České republice s celkovým výstavem 800 tisíc hektolitrů. Letos by se podle představitelů firmy měl celkový výstav ještě zvýšit na 850 tisíc hl. Při tržbách 1,5 miliardy korun přitom pivovarnická skupina vloni vytvořila zisk 54 milionu korun. Ten chce v letošním roce zvýšit dokonce o 60 procent. Pivovar v Lounech společnost ovládla 1. července 2002, v říjnu téhož roku pak získala pivovar v Kutné Hoře. Již předtím pivovarnická skupina vlastnila Zlatopramen v Krásném Březně. Tato „vlajková loď“ společnosti je celostátně prodávanou značkou, s níž v loňském roce pronikala téměř do všech obchodních řetězců. DU si přitom zakládá na klasické technologii, s kterou tuto značku piva vyrábí. Vloni jí vyprodukovala 242 tisíc hl. Drins Union celkově zásobuje 2500 hospod a dalších restauračních zařízení, z toho 1100 se nachází v oblasti Ústí nad Labem, Teplic, Liberce a České Lípy. Nákupem lounského pivovaru získala firma osm set hospod a prodejních míst. V domovském regionu severních Čech přitom představovala dokonce nejsilnější pivovarskou společnost. Také export DU vloni posílila, když vyvezla celkem 64 tisíc hl piva, a to zejména do Německa, a dále pak do Švédska, Finska, Srbska, Velké Británie a Austrálie. Proti roku 2001 představovalo navýšení 171 procent. V letošním roce chce export zvýšit na 100 tisíc hektolitrů, tedy přibližně 12 procent z celkového výstavu. „Výsledky z prvního čtvrtletí nasvědčují tomu, že cíl se podaří splnit,“ řekl zastupující obchodní ředitel DU Miloš Kuba. Připomněl, že ještě před třemi roky byl export zanedbatelný. Celkové investice firmy vloni směřovaly především do marketingu a gastro zařízení. V loňské roce tak DU vynaložila 130 milionů korun, z toho přibližně třetina směřovala do nákupu inzertního prostoru v tiskových médiích a televizi. Podle generálního ředitele společnosti Milana Hagana investice pocházely z vlastních zdrojů. „Úvěry splácíme a v tuto chvíli žádné nové nemáme,“ dodal Hagan k zatížení firmy.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče