Dravec nejen do terénu

20. června 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
20. června 2005, 00:00

RANGE ROVER SPORT Automobilka Land Rover je známá především vysoce luxusními terénními vozy značky Range Rover. V posledních letech se však firma rozhodla dobít další automobilový segment a začala se orientovat i na méně náročné zákazníky.

RANGE ROVER SPORT Automobilka Land Rover je známá především vysoce luxusními terénními vozy značky Range Rover. V posledních letech se však firma rozhodla dobít další automobilový segment a začala se orientovat i na méně náročné zákazníky.

Nejnovějším výsledkem práce konstruktérů automobilky Land Rover je dlouho očekávaná novinka - model Range Rover Sport. Je už pátým modelem této značky etablovaným i na českém trhu. Jedná se o vůz, který chce konkurovat modelům stále populárnější třídy SUV. Jeho devízou je nadvláda v terénu, ale nedostižný může být i na silnici. Mozkem vozu je systém Terrain Response, který umožňuje snadné ovládání v jakémkoliv terénu. Tento systém doplňuje zejména pro jízdu terénem nový systém odpružení navazující na modernizovaný podvozek.

POD KAPOTOU I PŘES 300 KONÍ Základem každého terénního auta je vedle kvalitního podvozku i výkonný motor. Nový Range Rover Sport disponuje hned třemi pohonnými jednotkami. Kromě dieselového osmiválce o objemu 2,7 litru a výkonu 140 kilowattů (kW) je k dispozici ještě benzinový osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 220 kW a pak především nový benzinový osmiválec o objemu 4,2 litru. Tento turbomotor dává výkon 287 kW, což v přepočtu znamená přibližně 390 koní. To dělá z nového Range Roveru jedno z nejrychlejší offroadů na světě. Jen pro zajímavost - tento motor je odvozený od motorů sportovních vozů značky Jaguar. Výkonné motory doplňuje celá řada elektronických systémů umožňujících bezproblémové překonávání přírodních překážek. BEZPEČNĚ PŘEDEVŠÍM Možná to už vypadá jako fráze používaná při popisu jakékoliv automobilové novinky na trhu, ale i konstruktéři Range Roveru Sport museli vycházet z vysokých standardů bezpečnosti. Cestující tak chrání již v základní verzi modelu osm airbagů, standardní výbavou jsou i systémy BAS, ETC, DSC a EBA či dešťový senzor nebo automatická klimatizace. Za zmínku stojí i adaptivní tempomat, který dokáže velice rychle reagovat na změny rychlosti automobilů v jeho bezprostředním dosahu. Přes poměrně malou výšku poskytuje vůz dostatek prostoru pro pět osob. Pro podnikatele je důležité připomenout, že model lze přestavět i do podoby vozu kategorie N1, kde je možné uplatnit odpočet DPH. | RANGE ROVER SPORT**  

 Objem motoru 4197 ccm  
 Největší výkon 220 kW 
 Nejvyšší rychlost 225 km/hod (s omezovačem) 
 Spotřeba15,9 l/100 km
 Cena2 434 000 Kč 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít