Menu Zavřít

Drahý plyn jako palivo hraje Viadrusu do ruky

14. 7. 2003
Autor: Euro.cz

Největším odběratelem bohumínské firmy je PolskoŽDB a hlavně závod Viadrus zaznamenávají zvýšený zájem zejména o malé kotle na tuhá paliva, jejichž vývoz se letos má významně zvýšit. Firma vyhledává i další netradiční obchodní možnosti.Vývoj cen plynu, který uživatelé považují za drahé palivo, zvýšil poptávku po kotlích na tuhá paliva.

Největším odběratelem bohumínské firmy je Polsko

ŽDB a hlavně závod Viadrus zaznamenávají zvýšený zájem zejména o malé kotle na tuhá paliva, jejichž vývoz se letos má významně zvýšit. Firma vyhledává i další netradiční obchodní možnosti.

Vývoj cen plynu, který uživatelé považují za drahé palivo, zvýšil poptávku po kotlích na tuhá paliva. Což je dobrá zpráva například pro závod Viadrus akciové společnosti Železárny a drátovny Bohumín. Ten vyrábí topenářskou techniku a díky výše zmíněné vyšší poptávce prodal letos do konce května ve srovnání s prvními pěti měsíci roku 2002 přibližně o třetinu více kotlů pro vytápění domů, domků, chat, chalup a provozoven. Export malých kotlů vzrostl letos o 29 procent.

Do Polska půjdou hlavně kotle

Pravidelnými zahraničními odběrateli kotlů jsou Poláci. Letos by měl Viadrus vyvézt k severním sousedům zboží za zhruba 110 milionů korun. A největší část exportu by měla připadat právě na malé kotle, kterých chce firma vyvézt o šedesát procent více než loni. To prodala v Polsku malých kotlů téměř za 48 milionů korun. Zvýšení exportu do tohoto teritoria však očekává Viadrus i v případě zakázkových odlitků, litinových radiátorů a velkých kotlů.

Polští zákazníci si potrpí na kvalitu

Polský trh je dnes podle ředitele závodu Viadrus Jaromíra Michalíka náročností srovnatelný s trhem Evropské unie. Globalizace trhu pokračuje a polští zákazníci již akceptují pouze evropskou úroveň kvality a cen. Se vstupem zemí střední a východní Evropy do Unie lze proto podle něho očekávat zvýšení konkurence, pro kterou je čtyřicetimilionové Polsko tradičně zajímavým teritoriem.

Viadrus se dal i do rotopedů

Viadrus vyváží kotle, radiátory, litinové a ocelové odlitky. Letos v květnu se stal také dodavatelem specifického spotřebního zboží. Ve Velké Británii získal zakázku na odlitky setrvačníkových kol, která se montují do rotopedů. Ještě do konce letošního roku má Viadrus do Británie dodat nejméně osm tisíc kusů setrvačníkových kol. Cílový objem dodávek by měl v příštím roce činit třicet tisíc kusů.

Firma bude likvidovat renaulty

CONTENT24

Ani mateřská bohumínská ŽDB nezůstává ve vyhledávání neobvyklých zakázek pozadu. Letos v červnu uzavřela rozsáhlý kontrakt na likvidaci ojetých automobilů. Se společností Renault ČR se dohodla, že letos recykluje přibližně čtyři tisíce ojetin, které vykoupí tuzemští prodejci značky Renault. Vedení firmy odhaduje, že z každého tisíce recyklovaných ojetin by v ŽDB měli vyrobit kolem 350 tun oceli. Produkce oceli ze starých vozů se tak stane unikátním ekologickým projektem, kterým firma naváže na obdobnou aktivitu z roku 2000. Tehdy se podílela na likvidaci starých vozidel východoevropských značek a zpracovala auta o celkové hmotnosti 4548 tun. ŽDB vyváží topenářskou techniku, topenářské i netopenářské odlitky na zakázku, profilovou a tyčovou ocel, ingoty, dráty a výrobky z drátů do Evropy, severní Ameriky, severní Afriky a na Blízký východ. Pětina exportovaných výrobků směřuje do Polska, o něco méně pak do Německa, Itálie, Nizozemska, Slovinska a na Slovensko. Z exotických zemí pak odebírají produkty z bohumínské společnosti zákazníci v Alžírsku, Libanonu, Panamě či Maroku.

FOTO: ARCHIV

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).