Dodávka na krátké tratě

19. prosince 2005, 00:00 - ERICH HANDL
19. prosince 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ FIAT DOBLÓ Jako první v republice měl Profit možnost vyzkoušet nejžhavější novinku Fiatu - vylepšenou dodávku Dobló. Zatím je na trhu jen ve skříňové verzi Cargo. Nejlevnější model vyjde na 311 900 korun.

foto: Fiat

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ FIAT DOBLÓ Jako první v republice měl Profit možnost vyzkoušet nejžhavější novinku Fiatu - vylepšenou dodávku Dobló. Zatím je na trhu jen ve skříňové verzi Cargo. Nejlevnější model vyjde na 311 900 korun.

Nové dobló jsme dostali k testu ihned po jeho oficiálním uvedení v polovině prosince. Vyzkoušeli jsme verzi maxi s naftovým agregátem JTD pod kapotou. Dodávka v této variaci vyjde o dost dráže než nejlevnější benzinový model - na 457 900 korun. Jakou jsme s autem udělali zkušenost?

Nový Fiat se ve verzi maxi především o dost natáhl, má téměř třímetrový rozvor. Uveze díky tomu až čtyři kubické metry nákladu o hmotnosti 850 kilogramů. Do toho se ale počítá i váha řidiče, takže údaj o užitečné hmotnosti není tak přesný. Je ale pravda, že van má hodně prostornou skříň, ve které může dospělý člověk téměř vzpřímeně stát.

JEN MALÉ ZMĚNY

Vylepšené dobló nabízí oproti dosavadní verzi spíše jen kosmetické změny. Čelní maska zahrnuje dvouparabolové světlomety či výrazný motiv ve tvaru písmene V, který dominuje středu masky. Koncová světla mají čirá skla, boční lišty jsou o něco elegantnější a mohutnější. Výrobce také nabízí širší škálu nových odstínů polstrování, sedadel a dveřních panelů pro interiér.

Co se týče kokpitu, komfort zůstal kromě většího výběru polstrování na prakticky stejné úrovni, jako u předchozí verze. Kabina nabízí dvě sedadla, která nelze kvůli přepážce sklápět. Možné jsou tedy jen jízdy na krátké vzdálenosti, dobló není vůz na dlouhé tratě. Tomu odpovídají i některé další prvky - sluneční stínítko je na obou koncích pevně přišroubované ke střeše a nelze je odklopit do strany. Volant je nastavitelný vertikálně, ale chybí mu možnost manipulace podél osy.

JTD MOC NEJÍ Příjemným překvapením byl při testu motor. Naftový 1,9 JTD nepotřebuje více než šest litrů na sto kilometrů jízdy. Přitom dokáže van pohánět až 160kilometrovou rychlostí. I při tomto vysokém tempu drží dobló stopu a jízda je bezpečná. V kabině toho není kvůli zvuku motoru mnoho slyšet, ale tichý chod se ani od užitkového auta nečeká. Zklamáním tak snad bylo jen nepřesné řazení. Navzdory tomu, že má dodávka krátkou páku, jsme občas nemohli najít neutrál.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Nové Dobló Cargo zůstává dvoumístnou dodávkou s velkou skříní a možností odpočtu DPH. Je ideálním vozem pro rozvážku na krátké vzdálenosti, nehodí se pro dlouhé cesty. Naftový JTD je úsporná, ale dost drahá varianta. DOBLÓ CARGO MAXI 1,9 JTD**

Typ vozu dvoumístná dodávka

Typ motoru naftový čtyřválec

Objem válců 1,9 litru

Max. výkon 77 kW

Užitečná hmotnost 850 kg (vč. řidiče)

Spotřeba 5,8 l/100 km

Cena 457 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče