DoCoMo se nevzdává

30. června 2003, 00:00 - Vladimíra Bezecná, publicistka
30. června 2003, 00:00

KrátceJaponský mobilní operátor NTT DoCoMo nehodlá prodat své zahraniční investice, i když kvůli nim vykázal vysoké mimořádné ztráty. V zahraniční expanzi hodlá naopak nadále pokračovat, aby si zajistil další růst. DoCoMo v minulosti investoval do minoritních podílů v několika zahraničních operátorech 1,9 bilionu jenů (16 miliard USD).

Krátce

Japonský mobilní operátor NTT DoCoMo nehodlá prodat své zahraniční investice, i když kvůli nim vykázal vysoké mimořádné ztráty. V zahraniční expanzi hodlá naopak nadále pokračovat, aby si zajistil další růst. DoCoMo v minulosti investoval do minoritních podílů v několika zahraničních operátorech 1,9 bilionu jenů (16 miliard USD). Strategie však selhala po prudkém poklesu cen akcií telekomunikačních společností, kvůli kterému musel DoCoMo odepsat až tři čtvrtiny hodnoty investic. DoCoMo si hodlá toto jmění i nadále ponechat, při dalším investování však chce být obezřetnější. Mezi investice, ve kterých chce největší japonský operátor v zahraničí pokračovat, patří vytváření aliancí pro nabídky služeb mobilního internetu imode a mobilních služeb třetí generace. Britská firma 3 UK, ve které DoCoMo vlastní podíl dvacet procent, na počátku letošního roku nabídla jako první firma v Evropě vysoce rychlostní multimediální služby. Mobilní operátoři v Japonsku se potýkají s poklesem růstu počtu klientů, protože domácí trh je již téměř nasycen. V současnosti má mobilní telefon již šest z deseti Japonců. Firmy mají problémy i s poklesem průměrného příjmu na uživatele, preferovaným měřítkem úspěchu mobilních společností, protože roste počet méně aktivních uživatelů.

FOTO: DOCOMO

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít