Dobrý nápad chce svůj čas

29. března 2004, 00:00 - admin
29. března 2004, 00:00

Ve svém čtrnáctém čísle v roce 1994 přinesl Profit jako obvykle zkušenost svého čtenáře. Posuďte sami, jak je aktuální i v dnešních podmínkách: Před dvěma roky jsem se dohodl s firmou, která chtěla mimo jiné vyrábět domovní čističky odpadních vod, že pro ni budu v okolí zjišťovat zájem o tento výrobek a zprostředkovávat objednávky.

**PROFIT PO DESETI LETECH….

Jak moji partneři, tak i já jsme byli přesvědčeni, že máme perspektivní program a budeme jen sbírat zakázky. Vycházeli jsme ze vzedmuté vlny zájmu o ekologii a předpokládali, že ti, kdo tolik poukazují na provinění továren a dalších velkých znečišťovatelů, si budou také chtít zamést před vlastním prahem. Zjistil jsem, že o chtění by to ani tak nebylo. Jenomže i taková domovní čistička něco stojí. Většinou jsem dostával odpověď: Ano, máme zájem. Určitě si čističku chceme pořídit, ale ne hned. Až na ní budeme mít a až to pro nás bude nezbytné, protože pokuty by stály víc. Těchto budoucích zákazníků jsem shromáždil slušný seznam, myslím, že v něm byli všichni, kdo si časem chtěli v regionu čističku pořídit. Další spolupráce s výrobní firmou však zatím byla bezpředmětná. Rozešli jsme se přátelsky, jen s jediným stínem. Firma po mně chtěla onen seznam zákazníků. Odmítl jsem jí ho vydat, protože by k němu přišla úplně zadarmo. Cesty po regionu jsem podnikal ve vlastní režii, dealerství mi vzhledem k situaci nepřineslo žádný zisk. Firma zase neměla chuť tento seznam odkoupit. Přesto té zdánlivě zbytečné práce nelituji, protože jsem díky ní poznal i řadu podnikatelů, kteří se v budoucnu mohou stát mými obchodními partnery. Poučení:

Nenechat se svést zdáním, že o nějaký výrobek bude zájem hned teď. Bez znalosti konkrétních podmínek na trhu může i dobrý nápad ztroskotat.

Průzkum trhu a dealerství není jedno a totéž. Náklady na průzkum obvykle nese firma. Bez řádně uzavřené smlouvy však pozdě bycha honit.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče