Do terénu i na silnici

22. května 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
22. května 2006, 00:00

SUZUKI SX 4 Pohon dvou i čtyř kol pod jednou kapotou. Tak by se dal charakterizovat nový model Suzuki SX4, který míří na český trh. SX4 bude k dispozici ve dvou verzích - Outdoor Line do terénu a Urban Line na silnici. Už na první pohled odhalí nový model Suzuki SX4 své kořeny.

SUZUKI SX 4 Pohon dvou i čtyř kol pod jednou kapotou. Tak by se dal charakterizovat nový model Suzuki SX4, který míří na český trh. SX4 bude k dispozici ve dvou verzích - Outdoor Line do terénu a Urban Line na silnici. Už na první pohled odhalí nový model Suzuki SX4 své kořeny. Robustní konstrukce obsahuje prvky známé z osobních vozidel kombinované s těmi, které nezapřou příslušnost ke třídě středních užitkových vozů (SUV). Verze Urban Line je spíše stylové osobní vozidlo, Outdoor Line má výrazný vzhled SUV. „Souboj“ nezapře ani interiér vozu. Sedačky umístěné výše, než je běžné ve většině osobních vozů, umožňují velmi dobrý výhled. Konstrukce sedadel také nabízí sezení v přirozené poloze, což je pohodlné zejména při cestách na delší vzdálenosti. Ve prospěch zařazení vozu spíše do kategorie SUV hovoří i značný vnitřní prostor. SRDCEM VOZU JSOU TŘI MOTORY Dynamický výkon Suzuki SX4 zajistí celkem tři motory - dva benzinové a naftový. Základní pohonnou jednotkou pro obě verze nového modelu je benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru a maximálním výkonu 79 kilowattů. Vůz s tímto motorem dosahuje nejvyšší rychlosti až 180 kilometrů za hodinu. Pro silniční verzi Urban Line je určen 1,5litrový motor. Posledním motorem je vznětový čtyřválec se systémem vstřikování Common Rail, který má objem 1,9 litru a maximální výkon 88 kilowattů. Motory lze kombinovat pouze s mechanickými převodovkami, jenom 1,6litrový u osobní verze je možné spojit i s automatem. BEZPEČNOST SAMOZŘEJMOSTÍ Zdůrazňovat, že stejně jako všechny ostatní nové modely splňuje i Suzuki SX4 nejpřísnější požadavky na bezpečnost, je pouze nošením dříví do lesa. Interiér vozu je přizpůsoben plánované jízdě terénem, základním prvkem bezpečnosti je pak celková konstrukce vozu, především tuhá samonosná karoserie a speciálně vyvinutý systém zavěšení kol opatřených kotoučovými brzdami. Suzuki věnuje zvláštní pozornost ochraně před odcizením vozu. Továrně montovaný imobilizér zabraňuje nastartování auta bez přítomnosti správného mikročipu v klíčku, volně se otáčející cylindrické vložky zabraňují vypáčení systému zamykání běžnými páčidly. MNOHOSTRANNÉ VYUŽITÍ Díky pohonu na všechna čtyři kola, je vůz Suzuki SX4 vhodný jak na silnici, tak do terénu. Může pomoci například v horských oblastech či v hůře přístupném terénu. Zatím sice není k dispozici ve verzi N1, co ale není dnes, může být zítra. Zavazadlový prostor nabízí objem 270 litrů, po sklopení zadních sedaček až 625 litrů. * PŘEPÍNAČ KOL Na unikátnosti modelu SX4 se podílejí velkou měrou i nejmodernější technologie. Díky nim lze například velice snadno přepínat ovladačem pro volbu pohonu na dvě nebo čtyři kola u verze Outdoor Line. Jde tedy velmi lehce měnit počet hnacích kol podle toho, jak to momentálně vyžadují okolnosti. TECHNICKÉ ÚDAJE**

Model Suzuki SX4 4×4 1,6 VVT

Objem motoru 1586 ccm

Maximální výkon 79 kW

Nejvyšší rychlost 180 km /hod

Kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km

Objem kufru 270/625 litrů

Cena 439 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče