Do lesa a do závějí

20. března 2006, 00:00 - ERICH HANDL
20. března 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - SUBARU FORESTER Japonské Subaru se rozhodlo zaútočit na podnikatele a zlevnit vozy s možností přestavby na N1. Týká se to především modelů Legacy a také Forester. Týdeník Profit minulý týden vyzkoušel forestera s dvoulitrovým benzinovým motorem pod kapotou.

foto: Subaru

VYZKOUŠELI JSME - SUBARU FORESTER Japonské Subaru se rozhodlo zaútočit na podnikatele a zlevnit vozy s možností přestavby na N1. Týká se to především modelů Legacy a také Forester. Týdeník Profit minulý týden vyzkoušel forestera s dvoulitrovým benzinovým motorem pod kapotou.

Nejlevnější forester stál dosud 628 800 korun, nyní ho lze pořídit za 598 800 korun. Když si podnikatel odečte DPH, vyjde mu na 559 327 korun. „V této sumě už je zahrnuta cena přestavby na vůz s montážní přepážkou,“ řekl Profitu mluvčí značky Zdeněk Zikmund. Vůz je něčím mezi kombíkem a terénním vozem. Má, jak je pro značku typické, stálý pohon všech kol. Přitom je ale dost nízký, světlá výška podvozku činí pouhých dvacet centimetrů. Auto má díky tomu nízké těžiště, dané také plochým motorem typu boxer.

Profit vůz vyzkoušel minulý týden uprostřed nejhorší sněhové kalamity. V závějích jsme ocenili tuhou karoserii a dobrou prostupnost terénem. Mimo silnici je forester jistý a výkonný tahoun. Užitečná je rychlostní redukce, která se spouští pákou mezi sedadly a dává autu v případě potřeby větší tah. Na kluzký povrch, který není na konci letošní studené zimy výjimkou, si ale subaru žádá pneumatiky s drsným vzorkem. My jsme měli spíše silniční design, a tak si vůz občas na silnici při brždění „zasáňkoval.“

Pod kapotou jsme měli dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 116 kilowattů spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Není to žádné dělo, z nuly na sto kilometrů zrychluje za 9,7 sekundy. Kdo požaduje od forestera pořádný tah, měl by si koupit stroj s motorem 2,5, který to umí i za šest sekund. Dvoulitr si ale bere o více než litr benzinu méně, sto kilometrů ujede za průměrných 9,3 litru.

Zajímavostí motoru je spousta elektroniky, která ovládá jeho funkce a dokáže určit vzniklé závady. Agregát má například elektronicky řízený ventilátor chladiče, mikroporcesorové řízení motoru s nouzovým programem a „rozeznáním a uložením chyby“.

**JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Forester je spolehlivé auto do terénu, v minulosti si jej koupily například Lesy ČR.

Má verzi N1 s odpočtem DPH, přestavba je již započítána v ceně.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče