Do hor i k reprezentaci

10. dubna 2006, 00:00 - ERICH HANDL
10. dubna 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ HYUNDAI SANTA FE Profit nový Hyundai Santa Fe vyzkoušel na krkonošských svazích. Hned po nastoupení do interiéru byla znát změna, interiér druhé generace překonal předchůdce rozdílem třídy. Pryč jsou levné plasty, vybavení kabiny je velkorysé. Volant má podélné nastavení, z čalounění dýchá luxus.

foto: Hyundai

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ HYUNDAI SANTA FE

Nedávno jsme na tomto místě psali o horké novince korejské Hyundai, vylepšeném SUV Santa Fe (Profit 13/2006). Prodává se od 699 900 korun a nabízí svezení na silnici i v terénu. Hodí se také k podnikání? Profit nový Hyundai Santa Fe vyzkoušel na krkonošských svazích. Hned po nastoupení do interiéru byla znát změna, interiér druhé generace překonal předchůdce rozdílem třídy. Pryč jsou levné plasty, vybavení kabiny je velkorysé. Volant má podélné nastavení, z čalounění dýchá luxus. Jen imitace dřeva nejsou moc přesvědčivé. Nová verze je oproti předchůdci přímo obrovská. Na délku se protáhla o více než sedmnáct centimetrů, takže teď může, co se týče prostornosti, suplovat kombík. Do kufru se vejde úctyhodných 774 litrů nákladu. Sklopením zadních sedaček lze vytvořit téměř rovnou ložnou plochu a převážet až věci o objemu až 1582 litrů. Při sklopení opěradla předního sedadla se takto do auta vejdou třeba štafle. Anebo je možné si za dvacet tisíc korun přikoupit třetí řadu sedadel a převážet až sedm lidí. CHYBÍ REDUKCE Co motor? Testovaný vůz měl pod kapotou modernizovaný čtyřválcový turbodiesel 2.2 CRDi spřažený s automatem. Jeho výkon 110 kilowattů sice při testu netrhal asfalt, ale bez problémů stačil na prudké horské svahy. Pohon všech kol byl ve sněhu k nezaplacení, mohutná kola zvládnou obrubníky i hroudy na poli. Chod agregátu je přitom příjemně tichý, spotřeba mírná - do osmi litrů na sto kilometrů jízdy. Co nás naopak zklamalo? Trochu nepřesné řazení a především absence redukční převodovky a uzávěrů diferenciálu. To vylučuje jízdu v těžkém terénu. ZÁRUKA TŘI ROKY S jakou výbavou je možné u nového Santa Fe počítat? Střední stupeň výbavy Dynamic nabízí litá kola, systémy ABS + EBD + ESP, šest airbagů, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, palubní počítač, centrální zamykání a elektrické ovládání oken všech dveří. Správci firemních vozových parků jistě ocení nabízené záruky - celkovou na tři roky bez omezení počtu kilometrů, záruka proti prorezavění karoserie šest let, na lak poskytují Korejci tři roky. Nový Santa Fe využijí řemeslníci, majitelé horských chat a obchodů. Lze v něm vozit zboží a nářadí, ale díky luxusnímu interiéru se nyní (na rozdíl od předchůdce) hodí i k podnikatelské reprezentaci. Do těžkého terénu ale nepatří, lesníci nebo farmáři se musí poohlédnout po autě s redukcí a uzávěrkou diferenciálů. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Terénní Santa Fe může suplovat i malou dodávku, v nabídce je podnikatelská verze N1. Nejlevnější provedení vyjde po odpočtu daně na 606 141 korun. Posuvná přepážka i s montáží je již zahrnuta v ceně. Auto nahradí také mikrobus, protože může mít až sedm sedadel. Škoda jen, že si člověk musí vybrat buďto přepážku, nebo sedmimístnou verzi - varianta N1 je totiž homologována jen jako pětimístná.

**TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Hyundai 2.2 CRDi Dynamic

Typ vozu pětidvéřové SUV

Motor naftový čtyřválec

Převodovka automatická

Objem válců 2,2 litru

Max. výkon 110 kilowattů

Max. rychlost 179 km/hod

Zrychlení 0-100 11,6 sekundy

Spotřeba 7,3 l/100 km

Cena 889 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče