Do Evropy se zpožděním

11. prosince 2006, 00:00 - (pb)
11. prosince 2006, 00:00

GLOSYO zpožďování vlaků Českých drah se mluví často. Naše železnice má ale ještě jeden časový dluh: léta plánovanou, ale odsouvanou revitalizaci velkých nádraží. Ty jsou dnes často místem nepříliš vábným, plným podivných existencí a podezřelých zákoutí. Západ Evropy je v tomto ohledu dále.

GLOSY

O zpožďování vlaků Českých drah se mluví často. Naše železnice má ale ještě jeden časový dluh: léta plánovanou, ale odsouvanou revitalizaci velkých nádraží. Ty jsou dnes často místem nepříliš vábným, plným podivných existencí a podezřelých zákoutí. Západ Evropy je v tomto ohledu dále. Nádraží se tam už léta mění v atraktivní obchodní a společenská centra, kde se „také“ nastupuje a vystupuje z vlaků. I dráhy jdou tímto směrem. Ale právě v Praze, která je vstupní branou do Česka, se toho na nádražích zatím moc nezměnilo. Je na místě konstatovat, že revitalizace nádražních budov není nijak snadnou záležitostí. Pravidelná zpoždění takových projektů -u Hlavního nádraží Praha jde o zhruba dva roky - ovšem vyvolávají dojem, že pod taktovkou drah se staví stejně pomalu jako jezdí.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče