Do Chorvatska zatím s paštikou

09. června 2008, 00:00 - Renata Lichtenegerová
09. června 2008, 00:00

TURISTICKÉ KANCELÁŘE - Zákaz dovozu masných a mléčných výrobků do Chorvatska se nakonec na české turisty nevztahuje. I tak ale můžou být poslední týdny považovány za období komplikací, které odnášejí především cestovní kanceláře. 

Kdo si s předstihem koupil zájezd do Chorvatska, nestačí se divit. Cesta za přímořským pobytem v nejoblíbenější letní zahraniční destinaci Čechů je letos poněkud dobrodružnější než v posledních letech. Po speciálních nařízeních týkajících se nezletilých dětí cestujících bez rodičů (informovali jsme o nich v Profitu č. 20/2008) přišla další rána. Zákaz dovozu masných a mléčných výrobků sice nepřežil ani týden od momentu, kdy začal platit, i tak ale stihl přidělat nejednomu majiteli cestovní kanceláře pořádnou vrásku na čele.

„Do Chorvatska vycestuje kolem 800 tisíc Čechů ročně a zhruba dvě třetiny z toho se ubytovávají v apartmánech s kuchyňkami, kde si vaří. Pokud by si nemohli potraviny přivést, cesta by se jim značně prodražila,“ vysvětluje Tomio Okamura z Asociace cestovních kanceláří a agentur. Obávaná situace se ale českým turistům a cestovkám vyhnula, aspoň prozatím. Chorvatské úřady minulý týden rozhodly účinnost zákazu dovozu masných a mléčných výrobků z členských zemí Evropské unie o sezonu odložit.

Zmatky a komplikace kolem cest do Chorvatska nezůstávají bez následků pro podnikatele. „Za poslední zhruba měsíc klesl zájem o zájezdy do Chorvatska zhruba o čtyřicet procent,“ konstatuje Renata Petříčková z cestovní kanceláře Skalla, která sídlí v Hradci Králové. Zatím podle ní kancelář zájezdy nezlevnila. Pro další dny to ale vyloučit nemůže.

Podobnou bilanci zaznamenávají podle Okamury i další cestovky, i když ty větší to často z marketingových důvodů nechtějí přiznat. „Už v květnu se kanceláře potýkaly s výrazným poklesem zájmu o tuto destinaci. Minulý týden jsme zaznamenali první storna,“ přibližuje Okamura. Počet Čechů cestujících právě do Chorvatska podle něho poslední dva roky stagnoval. Hlavním důvodem je rostoucí životní úroveň, která našincům umožňuje vycestovat do atraktivnějších destinací, jako je například Řecko, Tunisko nebo Egypt. Z klesajícího zájmu o Chorvatsko by pak podle Okamury nejvíce těžila Itálie, která je mu cenově nejpodobnější.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít