Do Chorvatska zatím s paštikou

09. června 2008, 00:00 - Renata Lichtenegerová
09. června 2008, 00:00

TURISTICKÉ KANCELÁŘE - Zákaz dovozu masných a mléčných výrobků do Chorvatska se nakonec na české turisty nevztahuje. I tak ale můžou být poslední týdny považovány za období komplikací, které odnášejí především cestovní kanceláře. 

Kdo si s předstihem koupil zájezd do Chorvatska, nestačí se divit. Cesta za přímořským pobytem v nejoblíbenější letní zahraniční destinaci Čechů je letos poněkud dobrodružnější než v posledních letech. Po speciálních nařízeních týkajících se nezletilých dětí cestujících bez rodičů (informovali jsme o nich v Profitu č. 20/2008) přišla další rána. Zákaz dovozu masných a mléčných výrobků sice nepřežil ani týden od momentu, kdy začal platit, i tak ale stihl přidělat nejednomu majiteli cestovní kanceláře pořádnou vrásku na čele.

„Do Chorvatska vycestuje kolem 800 tisíc Čechů ročně a zhruba dvě třetiny z toho se ubytovávají v apartmánech s kuchyňkami, kde si vaří. Pokud by si nemohli potraviny přivést, cesta by se jim značně prodražila,“ vysvětluje Tomio Okamura z Asociace cestovních kanceláří a agentur. Obávaná situace se ale českým turistům a cestovkám vyhnula, aspoň prozatím. Chorvatské úřady minulý týden rozhodly účinnost zákazu dovozu masných a mléčných výrobků z členských zemí Evropské unie o sezonu odložit.

Zmatky a komplikace kolem cest do Chorvatska nezůstávají bez následků pro podnikatele. „Za poslední zhruba měsíc klesl zájem o zájezdy do Chorvatska zhruba o čtyřicet procent,“ konstatuje Renata Petříčková z cestovní kanceláře Skalla, která sídlí v Hradci Králové. Zatím podle ní kancelář zájezdy nezlevnila. Pro další dny to ale vyloučit nemůže.

Podobnou bilanci zaznamenávají podle Okamury i další cestovky, i když ty větší to často z marketingových důvodů nechtějí přiznat. „Už v květnu se kanceláře potýkaly s výrazným poklesem zájmu o tuto destinaci. Minulý týden jsme zaznamenali první storna,“ přibližuje Okamura. Počet Čechů cestujících právě do Chorvatska podle něho poslední dva roky stagnoval. Hlavním důvodem je rostoucí životní úroveň, která našincům umožňuje vycestovat do atraktivnějších destinací, jako je například Řecko, Tunisko nebo Egypt. Z klesajícího zájmu o Chorvatsko by pak podle Okamury nejvíce těžila Itálie, která je mu cenově nejpodobnější.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít