Dlouhý kombík z Mexika

19. listopadu 2007, 00:00 - Erich Handl
19. listopadu 2007, 00:00

Prodejci Volkswagenu začali nedávno nabízet nejnovější verzi Golfu Variant. Je to nejdelší kombík této typové řady všech dob, který se montuje v Mexiku a láká rodiny i podnikatele na verzi N1.

Vyzkoušeli jsme – VW Golf Variant Prodejci Volkswagenu začali nedávno nabízet nejnovější verzi Golfu Variant. Je to nejdelší kombík této typové řady všech dob, který se montuje v Mexiku a láká rodiny i podnikatele na verzi N1.

Předchozích dvou generací Golfu Variant bylo od roku 1996 vyrobeno více než 1,2 milionu kusů. Jak se nový kombík liší od staršího typu? Zcela novým prvkem je zadní partie vozu. Zatímco u ostatních karosářských verzí modelu Golf jsou zadní světla rozdělena napůl a polovina je umístěna ve víku zavazadlového prostoru, u nového Variantu jsou zcela integrována v ramenech zadních blatníků. Typickým znakem designu značky – podobně jako je tomu u Passatu Variant – je zadní okno, zaoblené daleko do sloupků karoserie, které přispívá k rozšíření nakládacího otvoru. Příď charakterizuje chromovaná mřížka chladiče ve tvaru erbu podobná mřížce limuzíny Jetta. Beze změn jsou ze základní modelové řady Golf převzaty světlomety, přední blatníky a víko kapoty. Nový Golf Variant je nabízen se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory a startuje na ceně 497 tisíc korun. Podobně jako „klasický“ Golf je i nový Variant nabízen ve třech variantách výbavy. Její součástí je na přání u všech verzí výklopná průhledná panoramatická střecha.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový Golf Variant nabízí přestavbu N1 s možností odpočtu DPH. Díky velkému a dobře využitelnému kufru s rovnou podlahou představuje kombinaci rodinného vozu a malé dodávky. U verze s pevnou přepážkou je ale problémem skutečnost, že kvůli bariéře nelze kufr zvětšit sklopením sedáků.

Redakce Profitu v minulém zasněženém týdnu otestovala Golf Variant s naftovým dvoulitrem TDI o výkonu 103 kilowatty. Jaké jsou naše postřehy? Oproti předchozímu modelu se Golf Variant zvětšil o několik centimetrů do všech směrů, v kabině je to znát v oblasti ramen. O něco více místa je i pro nohy vzadu, podíl má na tom větší vykrojení předních opěradel. Zvětšení rozměrů se podepsalo na velikosti kufru. Jeho objem je nyní 505 litrů a lze ho sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit bezmála na 1500 litrů. Užitečná je zcela rovná dvojitá podlaha s velkou šířkou mezi podběhy. Také palubní deska je praktická a přehledná, vzhledem k ceně auta ale působí dost stroze. Některé plasty na ní vypadají tvrdší, než ve skutečnosti jsou.

 TECHNICKÉ ÚDAJE

model - VW Golf 2,0 TDI

  • *typ vozu - pětidveřové kombi motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 103 kilowatty max. rychlost - 205 km/hod zrychlení - 0-100 9,8 sekundy spotřeba - 5,6 l /100 km kufr - 505 litrů cena** (základ) - 688 500 Kč

A co jízda? Čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 140 koní zatahuje už od 1700 otáček, má slušné zrychlení a malou spotřebu. Řazení šestistupňového manuálu bylo „německy“ přesné, podvozek je tvrdší, ale přesto dobře odpružený. V zasněžených Krkonoších minulého týdne prokázal testovaný Golf na zimních pneumatikách výborné jízdní vlastnosti, ani dlouhé převisy karoserie nebránily projíždění závějí. Auto často jelo i tam, kde už ostatní zůstávali stát – důkaz toho, že antiprokluzový systém ASR funguje bezvadně. Jedinou výtku lze směřovat k vyšší hlučnosti motoru, při rychlé jízdě na dálnici jsme už téměř neslyšeli rádio.

Nový Golf Variant je praktické auto s velkým kufrem, které má už po letech výroby předchozích verzí vychytané všechny technické nedostatky. Jeho zřejmě jediným minusem je cena. Například srovnatelné korejské kombíky střední třídy lze koupit o více než 100 tisíc korun levněji. Golf to ale vyrovnává relativně bohatou výbavou v základních verzích.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče