Article, show

Dlouhá, výkonna a drahá limuzína

02. ledna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
02. ledna 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - AUDI A8 LONGDovozce vozů Audi začal loni propagovat prodlouženou verzi vlajkové lodi značky, limuzíny A8. Je určena politikům a majitelům úspěšných firem. I její cena je exkluzivní, začíná na 2 058 000 korunách za slabší třílitrovou verzi.

VYZKOUŠELI JSME - AUDI A8 LONG Dovozce vozů Audi začal loni propagovat prodlouženou verzi vlajkové lodi značky, limuzíny A8. Je určena politikům a majitelům úspěšných firem. I její cena je exkluzivní, začíná na 2 058 000 korunách za slabší třílitrovou verzi. Sedan A8 je služebně nejstarší modelovou řadou německé automobilky a zároveň její vlajkovou lodí. Jde o velkou limuzínu, kterou kupují firmy pro své nejvyšší šéfy. Poprvé se objevila na silnicích v roce 1994, od té doby bylo vyrobeno přes 100 tisíc „áosmiček“. Konkuruje Mercedesu Benz třídy S, BMW 7 nebo Lexusu LS, od nichž se od počátku lišila použitím celohliníkové karoserie a pohonem všech kol Quattro. Zatím poslední verze A8 spatřila světlo světa v roce 2002. Týdeník Profit otestoval její vrcholovou verzi vozu s prodlouženým rozvorem a silným šestilitrovým dvanáctiválcem pod kapotou. Má označení Long 6,0 W12 Quattro a je to bezesporu jedno z nejsilnějších a nejrychlejších aut na českém trhu. Letos například vozilo celebrity na karlovarském filmovém festivalu. Ulice lázeňského města tam brázdilo třicet těchto prodloužených limuzín s motorem o výkonu 450 koní. Dlouhá A8 je už na první pohled impozantní stroj, mnohem delší než obvyklé konfekční limuzíny. Prostor na zadních sedadlech z ní dělá vůz pro politiky a filmové hvězdy, ani James Bond by se nemusel stydět. Interiér odpovídá nárokům těch nejbohatších zákazníků. Cestující jsou obklopeni veškerým do-stupným pohodlím doplněným o komunikační systém MMI (Multi Media Interface). Jízdu zpříjemňuje řada technických prvků - automatická kontrola tlaku v pneumatikách, brzdový systém s elektromechanickou parkovací brzdou či tempomat s elektronicky nastavitelnou délkou rozestupů. A také adaptivní světlomety, umožňující „osvětlené“ projížděných zatáček. Jízda je příjemně houpavá, pérování zajišťuje systém vzduchového odpružení, který je doplněn o variabilně nastavitelné tlumiče. Řidič může volit mezi třemi předdefinovanými programy, od sportovního nastavení až po velice komfortní. Kdo má na dlouhou A8 jen dva miliony, ten se musí spokojit s benzinovým tříválcem. Ale kdo chce pod kapotu bestii, může si připlatit dalších 1,3 milionu za mohutný dvanáctiválec s objemem šest litrů. Má neuvěřitelných 460 koní, z nuly na stovku zrychluje za 5,1 sekundy, tedy stejně rychle jako sportovní motocykl. Při testovacích jízdách jsme čekali, že ho na 250 kilometrech v hodině zastaví omezovač. Ale nestalo se, „udělali“ jsme 270 a vůz měl stále tendenci zrychlovat. Podvozek přitom seděl na asfaltu perfektně, pneumatické odpružení a adaptivní tlumení pracovalo bezvadně. Audi A8 LW 12 je prostě silný vůz pro nejúspěšnější podnikatele, skutečný postrach silnic. Když ho chcete, musíte mít silné nervy a hodně peněz. Jen příplatek za audiosystém Bang and Olufsen, který jsme měli v našem testovacím voze, činí 174 tisíc korun. Za naši barvu „černá višeň s perleťovým efektem“ se připlácí 56 tisíc korun. Celkově přesáhla cena testovaného modelu čtyři miliony korun. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Dlouhý sedan A8 je určen majitelům velkých firem, politikům a celebritám. V Česku si ho prý ale stále častěji objednávají i menší úspěšní podnikatelé. Potřebují prostě dostatek prostoru i na zadních sedačkách. Model A8 využívá také vládní ochranka. TECHNICKÉ ÚDAJE**

model Audi A8 Long 6,0 W12

typ vozu čtyřdveřová limuzína

motor zážehový dvanáctiválec

objem válců 6 litrů

max. výkon 331 kW

max. rychlost 300 km/hod

zrychlení 0-100 5,1 sekundy

spotřeba 14 litrů/100 km

kufr 500 litrů

cena (základ) 3 385 436 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít