DLA Piper: Evropské hotely čekají lepší sezónu, sází ale až na rok 2012

07. června 2011, 13:40 - Profit, TZ
07. června 2011, 13:40

Turistická sezóna hotely nezachrání, proto se čeká na plnou obnovu služebních cest.

Foto: Profimedia.cz

Důvěra v zotavení evropského hotelového průmyslu v roce 2011 dramaticky stoupla. Potvrzují to výsledky pravidelného průzkumu mezinárodní právnické firmy DLA Piper, které uvádějí, že 67 % respondentů z oblasti evropského hotelového managementu očekává v letošním roce vzestup trhu. V USA stejný průzkum potvrdil dokonce 88 % optimistů. V roce 2010 bylo podobně optimistických pouze 27 % dotázaných mezi evropskými hotelovými manažery.

Téměř čtvrtina respondentů připisuje svůj optimistický výhled kvalitnějším provozním schopnostem hotelů, zvláště v souvislosti se současným ekonomickým klimatem. Rok 2012 pak vnímá více než třetina dotazovaných jako bod zvratu a období výhod, plynoucích ze vzrůstajícího globalizovaného trhu. Tahounem hotelového byznysu by se totiž právě od roku 2012 měly opět stát firemní zákazníci a služební cesty. Individuální turistika totiž hotely nezachrání.

Daná zjištění jsou naprosto v souladu s trendy, které se objevují v oblasti hoteliérství již více než rok. Trh se změnil a provozovatelé hotelů se s tím museli vyrovnat – buď přehodnocením jejich přístupu k investicím a společnému podnikání, nebo zhodnocením jejich činností a provedením nezbytných změn,“ komentuje situaci Martin Severa, právník skupiny Real Estate DLA Piper.

Hotelové „zelenání“

Ani hotely v blízké budoucnosti nemine trend environmentálního přístupu k podnikání. U problematiky tzv. zelených akreditací 57 % respondentů věří, že by mohly podpořit nárůst hodnoty hotelu nebo jeho značky. Prozatím je zřejmé, že techniky podporující trvale udržitelný rozvoj v hotelové oblasti mají pozitivní dopad na výsledný zisk hotelu a jsou velmi oblíbené. 75 % respondentů již přijalo opatření v oblasti energií a 60 % využívá sofistikované recyklační metody.

Sociální sítě jako nástroj udržení zákazníků

Výsledky výzkumu poukázaly také na některé zajímavé příklady, kdy se zvýšila online interakce hotelů se svými klienty online. Na významu a oblíbenosti tak nabývají zvláště webové stránky typu Trip Advisor, Booking.com či české hotely.cz anebo SmartCestovani.cz. Například ve Velké Británii potvrdilo 45 % respondentů využití sociálních médií jako nástroje komunikace s klienty a zájemci. Uvedenému trendu však kralují Spojené státy, kde toto číslo dosáhlo plných 70 %.

Ve společnostech je věnována čím dál větší pozornost sociálním médiím jako nástrojům pro dosažení klientů a neustálého spojení s nimi. Pokud jste však příznivcem tohoto trendu, je nutné být také dobře obeznámeni s pravidly hry, do které se tím pouštíte, a s potenciálními dopady na svou značku,“ upozorňuje Martin Severa.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít