Article, show

DLA Piper: Evropské hotely čekají lepší sezónu, sází ale až na rok 2012

07. června 2011, 13:40 - Profit, TZ
07. června 2011, 13:40

Turistická sezóna hotely nezachrání, proto se čeká na plnou obnovu služebních cest.

Foto: Profimedia.cz

Důvěra v zotavení evropského hotelového průmyslu v roce 2011 dramaticky stoupla. Potvrzují to výsledky pravidelného průzkumu mezinárodní právnické firmy DLA Piper, které uvádějí, že 67 % respondentů z oblasti evropského hotelového managementu očekává v letošním roce vzestup trhu. V USA stejný průzkum potvrdil dokonce 88 % optimistů. V roce 2010 bylo podobně optimistických pouze 27 % dotázaných mezi evropskými hotelovými manažery.

Téměř čtvrtina respondentů připisuje svůj optimistický výhled kvalitnějším provozním schopnostem hotelů, zvláště v souvislosti se současným ekonomickým klimatem. Rok 2012 pak vnímá více než třetina dotazovaných jako bod zvratu a období výhod, plynoucích ze vzrůstajícího globalizovaného trhu. Tahounem hotelového byznysu by se totiž právě od roku 2012 měly opět stát firemní zákazníci a služební cesty. Individuální turistika totiž hotely nezachrání.

Daná zjištění jsou naprosto v souladu s trendy, které se objevují v oblasti hoteliérství již více než rok. Trh se změnil a provozovatelé hotelů se s tím museli vyrovnat – buď přehodnocením jejich přístupu k investicím a společnému podnikání, nebo zhodnocením jejich činností a provedením nezbytných změn,“ komentuje situaci Martin Severa, právník skupiny Real Estate DLA Piper.

Hotelové „zelenání“

Ani hotely v blízké budoucnosti nemine trend environmentálního přístupu k podnikání. U problematiky tzv. zelených akreditací 57 % respondentů věří, že by mohly podpořit nárůst hodnoty hotelu nebo jeho značky. Prozatím je zřejmé, že techniky podporující trvale udržitelný rozvoj v hotelové oblasti mají pozitivní dopad na výsledný zisk hotelu a jsou velmi oblíbené. 75 % respondentů již přijalo opatření v oblasti energií a 60 % využívá sofistikované recyklační metody.

Sociální sítě jako nástroj udržení zákazníků

Výsledky výzkumu poukázaly také na některé zajímavé příklady, kdy se zvýšila online interakce hotelů se svými klienty online. Na významu a oblíbenosti tak nabývají zvláště webové stránky typu Trip Advisor, Booking.com či české hotely.cz anebo SmartCestovani.cz. Například ve Velké Británii potvrdilo 45 % respondentů využití sociálních médií jako nástroje komunikace s klienty a zájemci. Uvedenému trendu však kralují Spojené státy, kde toto číslo dosáhlo plných 70 %.

Ve společnostech je věnována čím dál větší pozornost sociálním médiím jako nástrojům pro dosažení klientů a neustálého spojení s nimi. Pokud jste však příznivcem tohoto trendu, je nutné být také dobře obeznámeni s pravidly hry, do které se tím pouštíte, a s potenciálními dopady na svou značku,“ upozorňuje Martin Severa.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Barem na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Aukro chystá změny. Začátkem srpna bude služba nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít