Distributory čekají těžké časy

29. března 2005, 00:00 - RADAN DOLEJŠ
29. března 2005, 00:00

PRODEJ IT Malým prodejcům počítačové techniky nekonkurují hypermarkety, ale samotní výrobci počítačů. Také v letošním roce budou malí prodejci výpočetní techniky vydělávat zejména na prodaných počítačích. Nepotvrzuje se tak očekávaní, že hlavním příjmem budou doprovodné služby, které firmy nabídnou k prodanému počítači.

PRODEJ IT

Malým prodejcům počítačové techniky nekonkurují hypermarkety, ale samotní výrobci počítačů.

Také v letošním roce budou malí prodejci výpočetní techniky vydělávat zejména na prodaných počítačích. Nepotvrzuje se tak očekávaní, že hlavním příjmem budou doprovodné služby, které firmy nabídnou k prodanému počítači.

„Počítač se zatím ještě nestal marketingovým nástrojem, na který by malí prodejci mohli přibalit své další služby,“ prohlásil na setkání Tech Data Forum 2005 šéfredaktor časopisu Reseller Magazine Marek Šalanda. Většina nakupujících lidí ještě není ochotna platit za další nadstandardní služby jako odvoz počítače na místo, jeho kompletní zapojení a připravení k provozu.

Pokračuje také boj malých prodejců s hypermarkety, které ukusují stále větší podíl na trhu. Podíl hypermarketů na prodaných počítačích se však zvyšuje „pouze“ díky rostoucímu počtu těchto obřích obchodů, zatímco množství prodaných počítačů v již fungujících hypermarketech nijak dramaticky neroste. Pro nákup v „nepočítačových“ obchodech se zákazníci rozhodují pouze podle nabízené ceny. Osmdesát procent prodaného počítačového vybavení v potravinových hypermarketech je prodáno v rámci slevových akcí, ve specializovaných řetězcích s elektronikou jde o 50 procent.

Příjemnou novinkou pro počítačové distributory je postupné odstraňování smluvních zákazů přímého prodeje výpočetní techniky. Je to důsledek nové strategie samotných výrobců, kteří postupně více upřednostňují přímý prodej namísto využívání partnerů. Výrobci tedy nemohou zakazovat svým distributorům něco, co dělají sami.

Co malým prodejcům doporučují odborníci z Tech Data Forum 2005 pro letošní rok? Zrušit partnerství s jediným výrobcem a co nejvíce rozšířit počet nabízených značek. Dobré je také nabízet klientům řešení přímo na míru a snažit se nabízet k prodaným počítačům další přidanou hodnotu. „I přesto se zákazníci rozhodují především podle ceny. Neznamená to však, že správnou cestou prodejců a distributorů je stlačení ceny na minimum. Protože zisk z počítače je zatím to hlavní, co jim nese příjem. To by byli sami proti sobě,“ řekl Marek Šalanda.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta…
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Technologie
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Seagate se vrací na trh běžných SSD, s diskem Nytro 141 pro PC, NAS a levné servery
Rychlejší spuštění, nižší spotřeba paměti. Firefox 55 nabídne signifikantní zlepšení
Lenovo na výstavě Tech World 2017 znovu předvedlo ohýbací tablet [video]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít