Distributory čekají těžké časy

29. března 2005, 00:00 - RADAN DOLEJŠ
29. března 2005, 00:00

PRODEJ IT Malým prodejcům počítačové techniky nekonkurují hypermarkety, ale samotní výrobci počítačů. Také v letošním roce budou malí prodejci výpočetní techniky vydělávat zejména na prodaných počítačích. Nepotvrzuje se tak očekávaní, že hlavním příjmem budou doprovodné služby, které firmy nabídnou k prodanému počítači.

PRODEJ IT

Malým prodejcům počítačové techniky nekonkurují hypermarkety, ale samotní výrobci počítačů.

Také v letošním roce budou malí prodejci výpočetní techniky vydělávat zejména na prodaných počítačích. Nepotvrzuje se tak očekávaní, že hlavním příjmem budou doprovodné služby, které firmy nabídnou k prodanému počítači.

„Počítač se zatím ještě nestal marketingovým nástrojem, na který by malí prodejci mohli přibalit své další služby,“ prohlásil na setkání Tech Data Forum 2005 šéfredaktor časopisu Reseller Magazine Marek Šalanda. Většina nakupujících lidí ještě není ochotna platit za další nadstandardní služby jako odvoz počítače na místo, jeho kompletní zapojení a připravení k provozu.

Pokračuje také boj malých prodejců s hypermarkety, které ukusují stále větší podíl na trhu. Podíl hypermarketů na prodaných počítačích se však zvyšuje „pouze“ díky rostoucímu počtu těchto obřích obchodů, zatímco množství prodaných počítačů v již fungujících hypermarketech nijak dramaticky neroste. Pro nákup v „nepočítačových“ obchodech se zákazníci rozhodují pouze podle nabízené ceny. Osmdesát procent prodaného počítačového vybavení v potravinových hypermarketech je prodáno v rámci slevových akcí, ve specializovaných řetězcích s elektronikou jde o 50 procent.

Příjemnou novinkou pro počítačové distributory je postupné odstraňování smluvních zákazů přímého prodeje výpočetní techniky. Je to důsledek nové strategie samotných výrobců, kteří postupně více upřednostňují přímý prodej namísto využívání partnerů. Výrobci tedy nemohou zakazovat svým distributorům něco, co dělají sami.

Co malým prodejcům doporučují odborníci z Tech Data Forum 2005 pro letošní rok? Zrušit partnerství s jediným výrobcem a co nejvíce rozšířit počet nabízených značek. Dobré je také nabízet klientům řešení přímo na míru a snažit se nabízet k prodaným počítačům další přidanou hodnotu. „I přesto se zákazníci rozhodují především podle ceny. Neznamená to však, že správnou cestou prodejců a distributorů je stlačení ceny na minimum. Protože zisk z počítače je zatím to hlavní, co jim nese příjem. To by byli sami proti sobě,“ řekl Marek Šalanda.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hvězdou YouTubu beze slov. Tyhle kanály vás budou bavit, i když se v nich nemluví
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít