Distributory čekají těžké časy

29. března 2005, 00:00 - RADAN DOLEJŠ
29. března 2005, 00:00

PRODEJ IT Malým prodejcům počítačové techniky nekonkurují hypermarkety, ale samotní výrobci počítačů. Také v letošním roce budou malí prodejci výpočetní techniky vydělávat zejména na prodaných počítačích. Nepotvrzuje se tak očekávaní, že hlavním příjmem budou doprovodné služby, které firmy nabídnou k prodanému počítači.

PRODEJ IT

Malým prodejcům počítačové techniky nekonkurují hypermarkety, ale samotní výrobci počítačů.

Také v letošním roce budou malí prodejci výpočetní techniky vydělávat zejména na prodaných počítačích. Nepotvrzuje se tak očekávaní, že hlavním příjmem budou doprovodné služby, které firmy nabídnou k prodanému počítači.

„Počítač se zatím ještě nestal marketingovým nástrojem, na který by malí prodejci mohli přibalit své další služby,“ prohlásil na setkání Tech Data Forum 2005 šéfredaktor časopisu Reseller Magazine Marek Šalanda. Většina nakupujících lidí ještě není ochotna platit za další nadstandardní služby jako odvoz počítače na místo, jeho kompletní zapojení a připravení k provozu.

Pokračuje také boj malých prodejců s hypermarkety, které ukusují stále větší podíl na trhu. Podíl hypermarketů na prodaných počítačích se však zvyšuje „pouze“ díky rostoucímu počtu těchto obřích obchodů, zatímco množství prodaných počítačů v již fungujících hypermarketech nijak dramaticky neroste. Pro nákup v „nepočítačových“ obchodech se zákazníci rozhodují pouze podle nabízené ceny. Osmdesát procent prodaného počítačového vybavení v potravinových hypermarketech je prodáno v rámci slevových akcí, ve specializovaných řetězcích s elektronikou jde o 50 procent.

Příjemnou novinkou pro počítačové distributory je postupné odstraňování smluvních zákazů přímého prodeje výpočetní techniky. Je to důsledek nové strategie samotných výrobců, kteří postupně více upřednostňují přímý prodej namísto využívání partnerů. Výrobci tedy nemohou zakazovat svým distributorům něco, co dělají sami.

Co malým prodejcům doporučují odborníci z Tech Data Forum 2005 pro letošní rok? Zrušit partnerství s jediným výrobcem a co nejvíce rozšířit počet nabízených značek. Dobré je také nabízet klientům řešení přímo na míru a snažit se nabízet k prodaným počítačům další přidanou hodnotu. „I přesto se zákazníci rozhodují především podle ceny. Neznamená to však, že správnou cestou prodejců a distributorů je stlačení ceny na minimum. Protože zisk z počítače je zatím to hlavní, co jim nese příjem. To by byli sami proti sobě,“ řekl Marek Šalanda.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Technologie
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít