DEVATENÁCT PRAVIDEL, KTERÁ ZNAJÍ VŠECHNY ÚSPĚŠNÉ DIRECTMARKETINGOVÉ AGENTURY

15. března 2004, 00:00 - admin
15. března 2004, 00:00

1. Direct marketing je strategií, nikoliv taktikou. To není inzerát s odpovědním kuponem, reklama s bezplatnou telefonní linkou, mailing, telemarketing, promotion, databáze nebo internetová stránka. Je to odhodlání získávat a udržovat si hodnotné zákazníky.

2. Hrdinou musí být zákazník, nikoliv produkt. Produkt musí vytvářet hodnotu pro každého individuálního zákazníka - musí uspokojit to, v čem se liší od ostatních, ne to, co má s nimi společné. Spotřebitel vám sám prozradí co chce, když se mu naučíte naslouchat.

3. Komunikujte s každým stávajícím nebo potenciálním zákazníkem jako s cílovou skupinou o jednom člověku.

4. Musíte odpovědět na otázku „Proč bych měl?“.

5. Změna postojů nestačí - reklama musí změnit chování. Příznivé postoje zákazníků jsou jen částí cesty k úspěšnému prodeji. Zákazníka je třeba dovést ke konkrétním akcím: poptávce, vyzkoušení produktu, nákupu a opakovaným nákupům.

6. Další krok: zisková reklama. Reklama je stále lépe měřitelná, nyní se musí stát ziskovou.

7. Budujte „zkušenost se značkou“.

8. Vytvářejte vztahy. Čím lepší je vztah mezi kupujícím a prodávajícím, tím větší je zisk.

9. Poznejte celoživotní hodnotu každého zákazníka a investujte do ní.

10. Ne všichni zájemci o produkt jsou potenciálními zákazníky. Potenciální zákazníci jsou ti, kdo jsou připravení, chtějí a mohou nakupovat. Zájemci se jimi mohou teprve stát. Komunikace s potenciálními zákazníky snižuje náklady na prodej, komunikace se zájemci zvyšuje náklady na reklamu.

11. Média jsou nástrojem pro kontaktní strategii. Počítají se měřitelné výsledky médií, ne počet shlédnutí reklamy. Kritéria jako „zásah“ a „frekvence“ se stávají přežitkem. Pouze skutečný kontakt se zákazníkem zahajuje vztah.

12. Buďte dostupní svým zákazníkům.

13. Vytvářejte interaktivní dialogy.

14. Učte se ptát „Kdy ?“. Odpověď „teď ne“ je pro reklamu stejně nebezpečná, jako „tohle ne“. Jedině zákazníci vědí, kdy budou připraveni kupovat, a když se jich zeptáte správným způsobem, řeknou vám to.

15. Vytvořte reklamu, která učí, když prodává. Zaveďte „vyučovací“ systém, který vysvětlí pouze jednu informaci v jednom okamžiku. Každá další reklama (informace) bude postavena na té předchozí.

16. Získávejte zákazníky s cílem udržet si je dlouhodobě.

17. Loajalita je nepřetržitý proces. Chcete-li vybudovat trvalé vztahy, výhody pro dobré zákazníky odstupňujte podle jejich dosavadních nákupů, spotřebitelského chování a délky vztahu.

18. Loajální zákazníci vytvářejí zisk. Tím, kdo vám vytváří zisk, není podíl na trhu, ale loajální zákazníci. Vynaložte více peněz na své dobré zákazníky. Získat nového zákazníka je šestkrát až desetkrát dražší, než udržet zákazníka stávajícího.

19. Jste tím, co víte. Data znamenají výdaje - znalosti představují výhodu. Shromažďujte pouze data s informační hodnotou, která se mohou změnit ve znalosti. Pouze znalosti jsou základem úspěchu a minimalizují riziko.

(Úryvek z knihy Direct marketing - reklama,

která se zaplatí, Lester Wunderman,

Grada Publishing 2004)

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Fiat slaví už podruhé 60. narozeniny modelu 500. Tentokrát…
Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny
Pouštní supersport Zarooq SandRacer 500 GT jde do výroby. Stojí přes 10 milionů
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Technologie
Intel Core i5-7400: jak si vede čtyřjádrový Kaby Lake za 5 tisíc? (uživatelská recenze)
Levné telefony budou výkonnější a déle vydrží. Díky Snapdragonu 450
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít