DEVATENÁCT PRAVIDEL, KTERÁ ZNAJÍ VŠECHNY ÚSPĚŠNÉ DIRECTMARKETINGOVÉ AGENTURY

15. března 2004, 00:00 - admin
15. března 2004, 00:00

1. Direct marketing je strategií, nikoliv taktikou. To není inzerát s odpovědním kuponem, reklama s bezplatnou telefonní linkou, mailing, telemarketing, promotion, databáze nebo internetová stránka. Je to odhodlání získávat a udržovat si hodnotné zákazníky.

2. Hrdinou musí být zákazník, nikoliv produkt. Produkt musí vytvářet hodnotu pro každého individuálního zákazníka - musí uspokojit to, v čem se liší od ostatních, ne to, co má s nimi společné. Spotřebitel vám sám prozradí co chce, když se mu naučíte naslouchat.

3. Komunikujte s každým stávajícím nebo potenciálním zákazníkem jako s cílovou skupinou o jednom člověku.

4. Musíte odpovědět na otázku „Proč bych měl?“.

5. Změna postojů nestačí - reklama musí změnit chování. Příznivé postoje zákazníků jsou jen částí cesty k úspěšnému prodeji. Zákazníka je třeba dovést ke konkrétním akcím: poptávce, vyzkoušení produktu, nákupu a opakovaným nákupům.

6. Další krok: zisková reklama. Reklama je stále lépe měřitelná, nyní se musí stát ziskovou.

7. Budujte „zkušenost se značkou“.

8. Vytvářejte vztahy. Čím lepší je vztah mezi kupujícím a prodávajícím, tím větší je zisk.

9. Poznejte celoživotní hodnotu každého zákazníka a investujte do ní.

10. Ne všichni zájemci o produkt jsou potenciálními zákazníky. Potenciální zákazníci jsou ti, kdo jsou připravení, chtějí a mohou nakupovat. Zájemci se jimi mohou teprve stát. Komunikace s potenciálními zákazníky snižuje náklady na prodej, komunikace se zájemci zvyšuje náklady na reklamu.

11. Média jsou nástrojem pro kontaktní strategii. Počítají se měřitelné výsledky médií, ne počet shlédnutí reklamy. Kritéria jako „zásah“ a „frekvence“ se stávají přežitkem. Pouze skutečný kontakt se zákazníkem zahajuje vztah.

12. Buďte dostupní svým zákazníkům.

13. Vytvářejte interaktivní dialogy.

14. Učte se ptát „Kdy ?“. Odpověď „teď ne“ je pro reklamu stejně nebezpečná, jako „tohle ne“. Jedině zákazníci vědí, kdy budou připraveni kupovat, a když se jich zeptáte správným způsobem, řeknou vám to.

15. Vytvořte reklamu, která učí, když prodává. Zaveďte „vyučovací“ systém, který vysvětlí pouze jednu informaci v jednom okamžiku. Každá další reklama (informace) bude postavena na té předchozí.

16. Získávejte zákazníky s cílem udržet si je dlouhodobě.

17. Loajalita je nepřetržitý proces. Chcete-li vybudovat trvalé vztahy, výhody pro dobré zákazníky odstupňujte podle jejich dosavadních nákupů, spotřebitelského chování a délky vztahu.

18. Loajální zákazníci vytvářejí zisk. Tím, kdo vám vytváří zisk, není podíl na trhu, ale loajální zákazníci. Vynaložte více peněz na své dobré zákazníky. Získat nového zákazníka je šestkrát až desetkrát dražší, než udržet zákazníka stávajícího.

19. Jste tím, co víte. Data znamenají výdaje - znalosti představují výhodu. Shromažďujte pouze data s informační hodnotou, která se mohou změnit ve znalosti. Pouze znalosti jsou základem úspěchu a minimalizují riziko.

(Úryvek z knihy Direct marketing - reklama,

která se zaplatí, Lester Wunderman,

Grada Publishing 2004)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít